Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sonja schreef:Nee, ik vind niet dat je zoiets moet melden bij de jury. Heeft een jury niets mee te maken, die moet beoordelen wat 'ie ziet en als jij scheef zit dan moet 'ie daar eerlijk op punten.
Als je een beperking hebt die van invloed is op prestaties dan vraag je daar OF dispensatie voor (in dit geval niet mogelijk, want waarvoor moet je het aanvragen?), OF je gaat naar de aangepaste wedstrijdsport, OF je pakt je "straf".
Misschien een harde mening, maar ik vind dat echt.
Ik heb zelf maar 1 arm en daar nooit over gepiept. Ook niet als ik opmerkingen kreeg over bv geen handschoentjes dragen of mijn manier van teugels op maat maken na halsstrekken etc.Als ik dat niet kan hebben, dan moet ik maar in de aangepaste sport gaan rijden. Je KIEST er tenslotte voor om wedstrijden te rijden, en als je zit dan niet 100% is, dan zul je de consequenties daarvan ook gewoon moeten nemen.
Sonja dat vind ik bewonderenswaardig van je hoor! Maar ik ben het eigenlijk niet met je eens. Ik zou het toch melden, en dan zegt het wel wat over een jury of die er wel of niet wat mee doen... Je kàn in jouw geval dan geen handschoen dragen, écht niet, waarom zou je daar dan opmerkingen op moeten krijgen?
Shanelle schreef:Sonja dat vind ik bewonderenswaardig van je hoor! Maar ik ben het eigenlijk niet met je eens. Ik zou het toch melden, en dan zegt het wel wat over een jury of die er wel of niet wat mee doen... Je kàn in jouw geval dan geen handschoen dragen, écht niet, waarom zou je daar dan opmerkingen op moeten krijgen?
Dat is ook echt niet nodig.
FriesWytske schreef:Ken er genoeg die met een handicap gewone wedstrijden rijden. Deze hebben een dispensatie voor bepaalde dingen. Dit wordt dan volgens mij via een speciaal formulier aangegeven.
mylittlejoy schreef:Ik ben het eens met Sonja. Misschien hard, maar een jury moet beoordelen wat ze zien, hoe iets wordt uitgevoerd. Bovendien denk ik niet dat je dan spontaan meer punten krijgt. Ze kunnen jou moeilijk een 7 geven voor je houding en zit, omdat je voor jouw doen netjes zit. Wat is dan de volgende stap? Een 7 geven voor een belabberde middendraf omdat het voor dat paard nog best goed is?
FriesWytske schreef:Ook met een handicap mag je op de normale wedstrijden rijden. Dus om direct te zeggen dat je dan alleen wedstrijden van de aangepaste sport moet rijden, vind ik een beetje a-sociaal. Ken er genoeg die met een handicap gewone wedstrijden rijden. Deze hebben een dispensatie voor bepaalde dingen. Dit wordt dan volgens mij via een speciaal formulier aangegeven.
Bayazo schreef:Hallo allemaal !
Ik ben Regioportefuillehouder aangepast sporten bij de KNHS.
Dat wil zeggen dat ik voorlichting geef over sporten met een handicap en de mogelijkheden binnen de KNHS.
Als er behoefte aan is wil ik wel wat uitleg geven over hoe het een en ander in zijn werk gaat.
Vragen mailen mag ook !
j-dejong@home.nl
Met vriendelijke groet,
Jacqueline de Jong
Regioportefuillehouder aangepaste sport KNHS.
Misschien dat ik een hekel heb aan KNHS omdat ze ALTIJD de naam van mijn paard