even een vraagje voor alle juryleden. zaterdag heb ik wedstrijd, en nu heeft iemand laatst de staart van mijn pony geknipt. nu komt ie gedragen net iets onder de knie (de knie heet dat toch?). krijg ik daar min punten op of?
hak heet dat en als je er echt mee zit kan je voor of na je proef het even aangeven bij de jury. maar ik denk niet dat het echt een probleem zal zijn hoor
ok bedankt.... ik bedoelde alleen dat als ze er echt mee zit dat ze dan even kan vertellen dat het niet aan haar lag. maar goed, iemand even gerust stellen is inderdaad volkomen nutteloos...
Nee, zo bedoel ik het niet, ik bedoel alleen maar te zeggen dat een jury er niets mee doet. Je moet bedenken dat een jury een stuk of 30 combinaties in de ring krijgt, als die allemaal dit soort dingen te melden hebben... zou ik in ieder geval niet blij mee zijn, en bij de zoveelste persoon misschien niet meer zo aardig kunnen antwoorden...
maar misschien tref ik dan hele vriendelijke jury's, ik zorg ( als ik erbij kan, dus op outdoor wedstrijden of waar het juryhokje te bereiken is te paard) dat ik ze na de proef altijd even bedank voor het jureren, als ik er niet bij kan ( bij van die hoge juryhokjes) dan zwaai ik na het afgroeten en voor het verlaten van de rijbaan altijd even vriendelijk. ik heb dus ook wel eens een kort praatje gehad. mijn verzorgpaardje had ook heeeel lang een korte staart ( veulens...grrr) en daar vroegen ze wel eens naar. nou heb ik er nooit zo mee gezeten, maar sommigen gaven aan het fijn te vinden om het te weten.
s6801881
Geplaatst: 09-05-11 18:08
Een goede vriendin van mij rijd meteen fokmerrie. Do I need to say more? Zolang de staart er maar netjes uitziet: schoon en klitvrij en redelijk gelijk, doen de meesten echt niet moeilijk.
AmonRe
Geplaatst: 09-05-11 19:27
Als alles netjes is heb je bij mij altijd gewoon een 8 hoor. De staartlengte staat wel in het boekje, maar daar kijkt volgens mij geen enkele jury naar.
Netjes verzorgen, geen troep, geen kliten en gewoon starten met die handel.
Juryleden zitten er echt niet op te wachten om dit gemeld te krijgen. Als je zorgt dat je goed rijdt, misschien zelfs wel de kans dat het ze niet eens opvalt. En in het ergste geval wordt je een punt gekort op de verzorging, daar kun je niets aan doen, die staart heeft tijd nodig om aan te groeien. Die punt minder, compenseer je wel op een ander onderdeel. Daar mag je winstpunt bij een voldoende winstwaardige proef, niet van af hangen.
Ik zou zeker niet van te voren naar de jury gaan. Als je op een outdoor wedstrijd bent kost het alleen maar tijd en als ik er 30 moet jureren vinden de ruiters het zeker niet fijn als het uitloopt.
Als je je papieren moet laten zien ben je er en kan je er iets over zeggen, maar ik zie als jury wel dat een staart kort is. De rede daarvan kan van alles zijn en laat daar zeker niet mijn punten vanaf hangen. Als een staart tenminste verder netjes geknipt en schoon is.
akreuze
Geplaatst: 28-05-11 19:43
Maak de staart elke dag goed nat ,dan groeit hij het hartst
lynnXtubbie
Geplaatst: 28-05-11 19:44
Als het goed is, maakt het niet veel uit, als het netjes is komt het wel goed!:D
Nibbit
Geplaatst: 28-05-11 19:45
En waar heb je die wijsheid vandaan, akreuze
Cavalia
Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-11 20:16
akreuze schreef:
werkt dat echt?
Appieee
Geplaatst: 31-05-11 13:33
Cavalia schreef:
akreuze schreef:
werkt dat echt?
Natuurlijk niet. Gewoon af en toe een beetje de puntjes eraf, niet teveel aanzitten verder en verder wachten!