Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tilmar schreef:Beste Lieke,
Wat je hier opschrijft is allemaal hoe het in jouw ogen is geweest. Mijn ervaring is dat je het als jury heel anders kan zien. Ik zeg altijd: kom maar een keertje schrijven dan zie je meer hoe een jury kijkt.
Het is nog vroeg in het jaar en voor veel paarden is het een eerste buitenwedstrijd, als een paard dan een nette proef rijdt en een keer een stukje uit de ring gaat zou ik daar ook niet zo zwaar aan tillen.
Als je in plaats van middendraf galop doet dan krijg je ook helemaal geen strafpunten, waarschijnlijk wel een 5 of een 4.
Het kan best zijn dat je middendraf voor jou geweldig voelde maar dat het er voor de jury toch minder goed uitzag. Het is jammer als er niet bij staat waarom je niet zoveel punten had. Daar kan je dan weer van leren voor een volgende keer.
En of je pony mooi aan de teugel liep kunnen we hier natuurlijk ook niet beoordelen. Misschien houd je je handen wel heel strak, of gaat de pony heel langzaam. Sommige jury's willen graag eerst voorwaarts zien en daarna pas nagefelijk.
Dus het is allemaal niet zo simpel als jij je vraag stelt.

Scum schreef:Ik denk ook dat Tilmar het zo heel goed heeft uitgelegd. Het is vervelend als de punten en de plaatsing niet met je gevoel kloppen.
Maar waarom denk je eigenlijk dat het fraude is? Denk je dat degenen die gewonnen hebben de jury betaald hebben of familie waren oid?
) het niet eens zijn met de punten die ze hebben gekregen. Maar om dan te gaan roepen dat er gefraudeerd is... poeh, dat vind ik nogal wat! Ik zou daar als jury niet blij van worden als ik naar eer en geweten in m'n vrije tijd m'n hobby had zitten uitoefenen............ Liekekeira schreef:bij ons worden ze gewoon op een tafel gelegd dus dan zie je van anderen ook de punten.

Scum schreef:Liekekeira schreef:bij ons worden ze gewoon op een tafel gelegd dus dan zie je van anderen ook de punten.
En dan zal ik hier even wat recht zetten
Ik ben vandaag bij de vereniging geweest waar jij gisteren gereden hebt.
En precies zoals ik al dacht worden daar de coupons per vereniging uitgesorteerd en in mappen gedaan. Jij kunt dus niet de punten van al die andere ruiters bekeken hebben. Je kunt dus ook niet weten of die minpunten wel of niet geteld zijn.
Die wedstrijd is georganiseerd door een vereniging die altijd alles keuring in orde heeft
Nogmaals, het is vervelend als je zelf een heel goed gevoel bij je proef had, en de punten dan tegen blijken te vallen. Misschien is het ook gewoon zo dat de anderen dit keer beter reden dan jij. Dus zet je er overheen.
Om zomaar te roepen dat het fraude is op een openbaar forum, dat gaat gewoon iets te ver. Klinkt imo meer als gewoon niet tevreden zijn met je punten.
Succes met je volgende wedstrijd. Hopelijk gaat het dan beter.
jury schreef:Jeetje wat een beschuldiging en hoogmoed.
Jij als 13 jarige weet beter of je middendraf meer punten waard was dan een jury die daarvoor een opleiding gevolgt heeft?
Over het de ring verlaten, heb je opgezocht in de reglementen wat de gevolgen daarvan zijn?
Mocht dit reglement niet goed gehanteerd zijn dan vind ik fraude niet de correcte benaming.
En mocht jij dit wel vinden dan kun je conform datzelfde reglement protest (laten) indienen. Dat heeft dan meer zin en is zeker netter dan dit zo op internet te zetten.
Maar goed gezien je leeftijd mag en kan je nog een hoop leren.
Ik hoop dat je je in de toekomst meer probeert te verplaatsen in de betreffende jury hoe moeilijk dat soms ook is als je eigen uitslag tegenvalt.
Liekekeira schreef:Bij de uitslag zag ik tot mijn verbazing dat de combinaties die in mijn ogen belabberd reden bovenaan stonden, met 2 winstpunten.
Deze combinaties reden heel erg slordig (pony die tegen de hand was, of ze reden fouten) ik vindt dit heel erg raar, want mijn pony liep zonder duwen of trekken aan de teugel en we reden op 1 punt na geen fouten in de proef, en ik stond laatste met 174 pntn.(dat maakt me niks uit, maar dat in mijn ogen echt slechte combinaties naar voren worden gehaald wel, en zeker op een selectiewedstrijd!)
wat vinden jullie hiervan?
groetjes Lieke