Stang en trens of alleen trens???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piepelieJarig

Stang en trens of alleen trens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 21:41

Ik lees zoveel verschillende meningen over het rijden met stang en trens, ik vraag mij eigenlijk af hoe juryleden hier tegenaan kijken?. Wat zien jullie liever? stang en trens of alleen trens (wanneer het paard op beide goed zou lopen!). Vinden jullie het beter wanneer een Z proef goed gereden wordt met alleen een trens?

kleinvosje

Re: Stang en trens of alleen trens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:47

[WD-V] Stang 'en' Trens?!
In dit topic wordt al gediscussieerd over Stang en trens rijden, alleen niet zozeer door juryleden.

Ik ben nog geen Z jurylid, maar heb wel een mening. Er is niets mis met S&T optoming, als er goed mee gereden wordt. Als jurylid zie je de combinatie alleen in de ring, en is het moeilijk te beoordelen of het paard op beide optomingen goed lopen. Het is dan aan de ruiter om te kiezen wat ze het fijnst vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:48

Ik let er niet eens op. Heb het vaak niet eens door of er op trens of stang trens gereden wordt.
Wel als de mond open is of de aanleuning onrustig. Zegt genoeg denk ik.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:49

Inderdaad, je kijkt naar het gehele plaatje, hoe gaat het paard. Gaat het met geopende mond of rommelige aanleuning, worden daar punten voor afgetrokken, daarbij maakt het niet uit wat voor optoming er gebruikt wordt...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:23

Ik ben zelf geen IZ jury, dus heb er geen mening over.
Echter IMO is elke optoming zo vriendelijk als de ruiterhand is ;)

Als ruiter heb ik ervaren dat een jury commentaar had op het feit dat ik op trens reed ipv stang en trens.
Ik heb toen mijn reden onderbouwd en kreeg te horen dat ik er echt mee aan de slag moest gaan en op wedstrijden met S&T moest verschijnen :S

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:39

Dat vind ik dus echt niet kunnen Miep, dat een jury zegt dat je met S&T MOET verschijnen. slaat echt nergens op, die mag een schop onder zijn/haar kont krijgen. Als jij ervoor kiest met een trens te starten, heeft een jury daar niets over te zeggen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:11

Ik let daar ook niet op als ik zit te jureren. :n
Momenteel start ik zelf ook met een trens in het Z. Mijn paard doet het daar prima op, ik zie voorlopig nog geen reden om het te gaan veranderen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:18

kleinvosje schreef:
Dat vind ik dus echt niet kunnen Miep, dat een jury zegt dat je met S&T MOET verschijnen. slaat echt nergens op, die mag een schop onder zijn/haar kont krijgen. Als jij ervoor kiest met een trens te starten, heeft een jury daar niets over te zeggen.

Ben ik met je eens, maar deze meneer bracht me wel dusdanig in onzekerheid en je raad het al volgende wedstrijd reed ik met S&T...
Ondertussen ben ik ouder en wijzer en zou ik zo'n jury dus terecht wijzen.
Nu ken ik deze jury en het is gewoon een jury die een aparte behandeling nodig heeft ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:20

Haha, daar zijn er helaas wel meer van.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:24

:+

Aangezien wij deze week examen hebben IM mocht ik schrijven *\o/* ha ha echt penny gevoel hierbij, bij de M2 rubriek :+ ik voelde me echt een slaafje ~~}>