Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jury schreef:nee, hoor geen punten eraf. Kijk dit maar een na in het reglement.
ze mogen gewoon los hangen, mits aan 1 zijde en gelijk van lengte.
Met vlechten kan je echter wel de hals van je paard wat breder maken of wat meer oprichting geven door ze achter de oren net wat hoger te maken.
Relaxed schreef:jury schreef:nee, hoor geen punten eraf. Kijk dit maar een na in het reglement.
Met vlechten kan je echter wel de hals van je paard wat breder maken of wat meer oprichting geven door ze achter de oren net wat hoger te maken.
En toch vind ik invlechten netter en er is meer werk aan besteed, dus dat beoordeel ik wel..
kleinvosje schreef:Relaxed schreef:
En toch vind ik invlechten netter en er is meer werk aan besteed, dus dat beoordeel ik wel..
Maar relaxed, dat is toch helemaal niet de bedoeling? Als er in het reglement staat dat het los hangend mag, moet de jury daar niets voor in mindering brengen. Als er iemand in een roze rijjasje verschijnt, terwijl jij helemaal niet van roze houdt, breng je dan ook een punt in mindering? Want de kleuren zijn vrijgegeven, dus mag ze in het roze starten.
Anders vind ik het bijvoorbeeld als het paard witte benen heeft, en die totaal niet gewassen zijn. Dan mag er van mij wel een punt af.
Maar ik vind dat iemand die heeft ingevlochten hier duidelijk meer werk aan heeft besteed dan iemand die dit niet heeft gedaan.. Net als iemand die witte been wel of niet heeft gewassen. Laat ik het dus anders zeggen, iemand die heeft ingevlochten krijgt een punt erbij

Relaxed schreef:jury schreef:nee, hoor geen punten eraf. Kijk dit maar een na in het reglement.
Maar als ik een KWPN-er in de ring heb, vos, bruin of zwart en die is niet ingevlochten, dan vraag ik me af waarom iemand die moeite niet ff heeft genomen en dus vind ik dat iemand die die moeite wel heeft genomen best een punt extra mag krijgen.. Relaxed schreef:Nogmaals, ik beoordeel wat ik zie.. Als ik dan idd een haflinger in de ring krijg met mooie witte/lichte manen die netjes zijn gekamt, dan zie ik ook dat er veel werk aan is besteed.. Dus haal ik er echt geen punt afMaar als ik een KWPN-er in de ring heb, vos, bruin of zwart en die is niet ingevlochten, dan vraag ik me af waarom iemand die moeite niet ff heeft genomen en dus vind ik dat iemand die die moeite wel heeft genomen best een punt extra mag krijgen..
kleinvosje schreef:Relaxed schreef:Nogmaals, ik beoordeel wat ik zie.. Als ik dan idd een haflinger in de ring krijg met mooie witte/lichte manen die netjes zijn gekamt, dan zie ik ook dat er veel werk aan is besteed.. Dus haal ik er echt geen punt afMaar als ik een KWPN-er in de ring heb, vos, bruin of zwart en die is niet ingevlochten, dan vraag ik me af waarom iemand die moeite niet ff heeft genomen en dus vind ik dat iemand die die moeite wel heeft genomen best een punt extra mag krijgen..
Misschien omdat het paard er niet tegen kan dat de manen gevlochten worden o.i.d.? Ik vind dat je niet een punt af mag trekken terwijl het toegestaan is om ongevlochten in de ring te komen.
Peelie schreef:Ik ben van mening dat een kwpn'er gewoon zijn manen ingevlochten moet hebben. Een haflinger, fjord, fries enz. mag de manen los. Maaaaaar, als je een haf of een fries zijn manen invlecht (hengstevlecht het liefste) dan ziet dat er gewoon een stuk mooier en verzorgder uit. De net komt dat gewoon een heel stuk beter uit. De lengtebuigingen zijn vele malen beter te zien, dus kan de jurie daarop beoordelen. Anders krijg je een 6 omdat de jury het niet kan zien of beoordelen.
kleinvosje schreef:Mee eens, maar omdat je niet weet waarom, en omdat het wel toegestaan is, hoor je geen punt in mindering te brengen. Dit is mijn mening...