Weer een vereniging die zich niet aan de afspraken houd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

El_Paso2009

Weer een vereniging die zich niet aan de afspraken houd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 10:45

Ik weet dat er als een aantal onderwerpen over zijn geweest, maar ik moet het toch even kwijt:
Vereniging R te H belt mij begin januari op voor te jureren op 12 maart, ik vraag altijd een bevesting via de mail en kreeg deze ook netjes. Nu zag ik gister op wedstrijdplatform de startlijst staan en zag mijn naam niet vermeld. Ik het secretariaat gemaild, met het bevestigings mailtje eronder, met de vraag of er iets mis is gegaan. Krijg ik een mailtje terug: er is niks mis gegaan hoor, maar omdat er weining deelname is en de vrijdagavond is komen te vervallen hoef jij niet meer te komen jureren. We hopen een volgende keer weer een beroep op je te kunnen doen. Nou ik kan je zegggen: STOOM uit mn oren. Ik heb terug gestuurd dat je zo niet met juryleden omgaat en dat ik niks met die vrijdagavond te maken heb, ik ben tenslotte voor de zaterdag gevraagd.
Weer een vereniging die op mijn zwarte lijst staat. Heb nl al eens eerder een gevalletje tijdens een wedstrijd gehad met een missende coupon waar ik de schuld van kreeg, geloof dat ik niet verantwoordelijk ben voor de administratie van een vereniging, maar dit terzijde.
Zou hier nou voor ons juryleden niks op te verzinnen zijn, als je te laat afmeld voor een wedstrijd dan moet je alsnog het startgeld betalen, niet dat het mij om het geld te doen is, maar om het principe hoe ze met juryleden omgaan. Want geen juryleden betekend geen wedstijd!!!

bromfiets

Re: Weer een vereniging die zich niet aan de afspraken houd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:48

Dat is idd niet netjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:50

Niet netjes idd dat ze niet ff laten weten dat je niet hoeft te komen. Ik zou gisteren jureren en kreeg vorige week netjes een mail dat ze ivm weinig deelname rubrieken gingen samenvoegen en ik niet hoefde te komen. Dat vind ik geen probleem, kunnen zij immers ook niet voorzien.. Maar om niks te laten horen zou ik ook niet netjes vinden :n

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 11:14

als ik het vantevoren te horen krijg is het ook niet erg, maar ik moest er zelf achter komen en achteraan mailen. De startlijst stond nl al 2dgn op wedstrijdplatform. Je doet er zo weinig aan en dat vindt ik jammer, we hebben het druk zat met ons gezin en moeten veel plannen en dit schiet bij mij dan in mn verkeerde keelgat omdat hun er zo makkelijk mee ongaan en bijna hun schouders ervoor ophalen.
Relaxed schreef:
Niet netjes idd dat ze niet ff laten weten dat je niet hoeft te komen. Ik zou gisteren jureren en kreeg vorige week netjes een mail dat ze ivm weinig deelname rubrieken gingen samenvoegen en ik niet hoefde te komen. Dat vind ik geen probleem, kunnen zij immers ook niet voorzien.. Maar om niks te laten horen zou ik ook niet netjes vinden :n

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:29

Dit is mij 2 jaar geleden ook 3x in 1 jaar tijd gebeurt. Ik heb er toen ook een topic over gestart. Het lijkt wel mode om zo met juryleden om te gaan.
Zelfs op wedstrijden die mij smeekten om te komen. Dat ik voor 1 weekend door 4 verenigingen gebeld werd, en dus 3 daarvan moest weigeren. En uiteindelijk door de vereniging waar ik moest jureren afgezegd werd. Daar ga ik dus ook mooi niet meer naartoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:44

Scum schreef:
Dit is mij 2 jaar geleden ook 3x in 1 jaar tijd gebeurt. Ik heb er toen ook een topic over gestart. Het lijkt wel mode om zo met juryleden om te gaan.
Zelfs op wedstrijden die mij smeekten om te komen. Dat ik voor 1 weekend door 4 verenigingen gebeld werd, en dus 3 daarvan moest weigeren. En uiteindelijk door de vereniging waar ik moest jureren afgezegd werd. Daar ga ik dus ook mooi niet meer naartoe.

Die wedstrijd kan toch niet weten dat je er 3 anderen voor hebt afgezegd..? Ik vind het geen probleem als ik wordt afgezegd, ik ga er dan vanuit dat de deelname tegenvalt en ze rubrieken kunnen samenvoegen, dan is het hun goed recht om juryleden tijdig af te zeggen.. Maar niet afzeggen, zoals TS is overkomen, vind ik niet normaal :n

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:47

Jawel hoor. Ik heb ze toen toevallig voor wat vragen een paar keer aan de foon gehad en ze wisten dat ik door 3 andere verenigingen gebeld ben. De sluitingstijd was 3 weken tevoren en ze wisten toen ook al hoeveel deelnemers ze zouden hebben. Dan vind ik het niet netjes om 3 dagen tevoren af te gaan zeggen.

Een andere vereniging wist 2 maanden tevoren zelfs al hoeveel deelnemers ze zouden hebben. Ze zaten hartstikke vol en hadden tot op het eind een enorme wachtlijst. En ook daar werd ik pas 1 week tevoren afgebeld terwijl de startlijsten er 2 weken tevoren al waren. Ook zij wisten dat ik andere afspraken (in dit geval niet jureren) hier voor aan de kant heb gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:49

Oke, dan wordt het een ander verhaal idd :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:56

Ik ben het met je eens hoor Chan, is niet netjes. Hoeveel moeite is het nu om even te laten weten dat je niet meer nodig bent? Daarbij vind ik het niet meer dan normaal dat er met een beetje respect naar de jury toe gesproken wordt, dus niet van: JIJ bent niet meer nodig, etc. U mag ook wel. Staat wel zo netjes, zelfs als ik liever met je aangesproken word...

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:09

misschien is een topic met slechte verenigingen een idee?

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 11:48

Je zou het bijna doen, maar dan ook een topic over de fijne verenigingen.
Heb zaterdag bij de veluweruiters in Voorthuizen gejureerd en helemaal TOP geregeld. Daar ga ik graag terug dus.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:49

Ja, Veluweruiters is altijd goed, goed geregeld en gezellig!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:29

ayhno schreef:
misschien is een topic met slechte verenigingen een idee?

Dat lijkt me niet zo netjes.
Een lijst met slechte juryleden is immers ook niet de bedoeling...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:40

Misschien een idee om aan te kaarten bij de KNHS? Dat als men niet eerder dan 3 (of meer) dagen van te voren afbeld er een X bedrag betaald moet worden? Dan leren ze het waarschijnlijk wel een keer dat het ook anders kan. De ruiter moet tenslotte ook betalen als hij/zij afmeld.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:56

Dit heeft ook in het reglement gestaan vroeger, dat weet ik zeker. Ik zou het reglement er nu eens op na moeten spitten. Maar voorheen was het zo, dat als je niet op tijd afgebeld werd, ze je eigenlijk de dagvergoeding moesten betalen. Maar ja, dat zeg je ook niet als ze je afbellen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:00

Fitzroy schreef:
Dit heeft ook in het reglement gestaan vroeger, dat weet ik zeker. Ik zou het reglement er nu eens op na moeten spitten. Maar voorheen was het zo, dat als je niet op tijd afgebeld werd, ze je eigenlijk de dagvergoeding moesten betalen. Maar ja, dat zeg je ook niet als ze je afbellen.

Ik ben dus in staat om dat wel te doen he, zeker als ze pas zo laat en na eigen aandringen vertellen dat je niet eer hoeft te komen...

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 18:08

Ik zou het ook bijna wel eens willen zeggen, maar ja hebt geen voet om op te staan dus laat ik het maar.
Maar als je na de inschrijfdatum of kort van te voren wordt afgebeld wel gewoon een vergoeding moeten krijgen, als combinaties zich na de inschrijfdatum afmelden moeten ze ook betalen, welke reden ze ook opgeven. Ik heb dit nou al 3 keer aan de hand gehad en ik baal er zo van. En alle keren moest ik er zelf achter komen en de vereniging benaderen en dan nog met een zwak verhaal afgescheept worden. Eigenlijk is het bij alles zo dat als je te laat opzegt dat je moet betalen, bijvoorbeeld: tijdschrift, vereniging, telefoon, etc, etc.
Dus misschien kunnen we ons er eens hard voor maken dat wij ook eens wat meer recept krijgen van sommige verenigingen. :j

maartjehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:50

Nee, zo hoort het idd niet te gaan....