Hoe komen jullie aan een goede instructeur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Hoe komen jullie aan een goede instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 22:01

Ik heb nu van iemand les die me erg goed kan helpen. Helaas loop ik tegen het probleem aan dat ze het erg druk heeft. Ze rijdt meerdere paarden per dag werkt 5 dagen fulltime en in het weekend is ze vaak op concours. Ik kan dan dus niet elke week bij haar lessen. Dat vind ik echt heel erg jammer. Ik les het liefst 1 of 2x per week en ik merk dat ik dat ook echt nodig heb.

Nu ben ik toch weer stiekem aan het rondkijken voor een instructeur die net zo fijn is. Maar met iets meer tijd.
Maar vind het gewoon verdomd moeilijk waar ik die zoeken moet. Bij mij op stal komen nog twee instructeurs. En heb bij beide meerdere keren gekeken. Om te kijken of het iets voor mij zou kunnen zijn.
Maar ben over die twee niet echt enthousiast.

Ik ben geen complete beginner meer. Ik heb altijd recreatief gereden. Maar de dressuur is wel nieuw voor mij. Ik zoek dus iemand die mij vanaf het alle eerste begin kan verder helpen. Mij de basis beginselen kan uitleggen/laten voelen/en zien. En we vanuit een goede basis verder kunnen werken.

Nu is mijn vraag aan jullie? Hoe zijn jullie aan jullie instructeur gekomen? En hoe wist je dat deze bij je paste?

Of hebben jullie een advertentie op marktplaats gezet? Of je instructeur op marktplaats gevonden? Maar hoe wist je dan dat deze aan je verwachtingen eisen voldeed?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:07

Ik heb mijn paard bij een handelares (? :') ) gekocht, toen kreeg ik problemen met hem omdat ik hem niet aankon, zij kwam toen langs om te helpen en toen ben ik bij haar op stal gaan staan/heeft ze me regelmatig geholpen.

Nu heb ik inmiddels al een jaar geen les meer gehad nadat ik van stal verhuist ben, echt zo onwijs lastig een goede instructie vinden die precies aansluit bij wat je wilt

Op marktplaats lijkt het me ook heel lastig iemand te vinden, maar vaak kun je wel een proefles aanvragen. Misschien is dat een idee

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 22:12

Ik heb in de jaren al bij verschillende mensen gelest. Maar vaak was dat het dan toch niet helemaal.
Mijn paard heeft M/Z gelopen en alle oefeningen zitten er dan ook op.
Maar ik ben vanuit de manege alleen maar recreatief gaan rijden. Met af en toe eens een lesje. En bij mij ontbreekt echt de basis. Ik vind het bijvoorbeeld al erg moeilijk om constante druk op mijn teugels te houden daarbiij niet te verkrampen in mijn armen of te gaan trekken. De instructeurs die ik gehad heb willen allemaal te snel. Die roepen meteen dat het paard meer nageeflijk moet. Maar vergeten daarbij uit te leggen hoe dat moet. En als ik dan vraag hoe het moet dan krijg ik een vaag antwoord van beetje spelen. Of rechts links kneepjes geven :? Maar die kunnen mij dan niet elke stap handeling uit leggen en ook belangrijk waarom ik het zo moet doen.
Vandaar dat ik het heel erg moeilijk vind een goede vinden.

Royallady

Re: Hoe komen jullie aan een goede instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:31

Een goede instructeur vinden kan heel erg lastig zijn. Ik heb er 7 jaar over gedaan om iemand te vinden die goed bij mij past... Sinds afgelopen zomer ga ik circa 1 keer in de 3 weken naar Gelderland voor een les, ongeveer 1.40u in de trailer enkele reis, maar dat is het voor mij zeker waard!

Ik denk dat je op de goede weg bent om zelf uit te zoeken wat voor manier van lesgeven het beste bij je past, je verteld hierboven bijvoorbeeld al wat je juist niet zoekt..

Misschien kun je eens al je paardenkennissen /vrienden vragen van wie zij les hebben en bij verschillende lessen gaan kijken of het bij je past. Op deze manier ben ik ook bij mijn instructeur uitgekomen.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:34

navanja hier op bokt geeft super goed les!

ik heb les van haar en ze is heel aardig en ja is gewoon super ik en bono zijn met nog maar 2 lessen al uit meerdere problemen gekomen :D
ze is heel goed!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:38

TAO-->JI

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 22:40

Op stal inderdaad ook al gekeken. Maar de een vind ik echt te grof. Vind hem niet echt vriendelijk rijden/lesgeven. De ander is meer geschikt voor het hogere werk. Geeft veel M/Z combinaties les hier op stal. En is dan ook behoorlijk prijzig.

Ik vind het ook geen probleem om op zaterdag of zondag mijn paard op de trailer te zetten en naar les toe te moeten rijden.

Als de les maar op een leuke ontspannende manier word gegeven en echt bij de basis word begonnen.
Wel vind ik het heerlijk dat ik zelf goed aan het werk gezet word. Ik heb afentoe echt een figuurlijke schop onder me reet nodig.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:42

navanja, is heel vriendelijk maar wel consecuent, ze legt heel duidelijk uit, en heeft ook op hoger niveau les.
word echt van af de basis gedaan, we zijn nu helemaal in stap en draf mijn houding aan het verbeteren en ik merk gewoon dat bono zo veel lekkerder losser gaat lopen. maar ze zet je echt aan het werk :D

zo prijzig is ze niet hoor ;)
15,- 30 min
20,- 45 min
25,- 60min

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 22:45

Maar helaas wel te ver weg.
Ik zoek echt iemand die aan huis kan komen in omgeving van Roosendaal. Of waar ik in het weekend naar toe kan in deze regio.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:46

oh he balen voor u !

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:52

Suzanne (Equimon,hier op bokt) heb ik les van. Ben ik erg tevreden over. Geeft heel duidelijk en eerlijk les. Begint echt bij de basis. (Bij haar is het niveau waarop je rijdt niet belangrijk.)
Weet alleen niet of ze ook in de buurt van roosendaal komt.
In haar profiel staat meer info over haar lessen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 22:59

Die basis is oo zo belangrijk.
Ik kan me vaag herineren dat als je aangaloppeert eerst een atentie moet maken van'hey let op' er komt iets op je buitenteugel voordat je de galophulp heeft. Vervolgens hoor ik daar helemaal niets meer over in geen een les.
Ik wil dan ook echt weten hoe ik iets stap voor stap moet doen. En ik heb gemerkt dat veel instructeurs dat niet kunnen uitleggen die gaan er vanuit dat je dat wel weet. Ik weet inderdaad wel hoe ik in draf en galop kom. En kan er ook opblijven zitten. Maar doe ik het op de goede manier???

@ dankjewel Kenjeme Klinkt inderdaad goed. Heb ook even gauw gekeken in haar profiel. Zag dat ze in Zoetermeer woont. Dat is toch nog dik een uur hier heen zonder spits. Ik kan der altijd pben of ze wel eens in de buurt komt.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:58

Ik vind de mijne persoonlijk ook wel heel fijn?
Ik zag je laatst even kijken bij de les, zij doet het ook wel met veel geduld en legt ook wel veel uit!
Misschien moet je is wat uitproberen? Ik heb ook bij een aantal mensen uitgeprobeert voor ik echt mijn instructrice vond!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:05

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:08

Dat probleem (had) ik ook!
Ik had een erg fijne lerares die mij gratis prive les gaf, nou heb ik die pony gekocht is zij verhuisd van stal, maar dat was dicht bij dus kwam ze eens in de twee weken even langs voor een paardrijlesje.
Maar nu begint ze aan een nieuwe studie en is alleen in het weekend thuis en heeft nog twee eigenpaarden! Dus toen heb ik gewoon aan 2 mensen van stal gevraagd die ik goed kenden en op degelijk niveau reden en een daarvan geeft mij nu les. Gewoon nogsteeds gratis, en proffesioneel want ze is bijna klaar met haar opleiding tot instructeur.
Ik denk dat je dus gewoon het beste even kan rond vragen op stal of in de buurt, maar dan heb je meestal niet meteen zo'n 1,2,3 iets gevonden.
suc6!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:10

http://www.stalbeestenboel.nl

Ik weet niet of ze tijd heeft, maar je kan altijd even contact opnemen. Ik heb ook bij haar gelest en ze gaat sowieso terug naar de basis, of je nou hoog rijdt of niet. Was zeer tevreden over haar en als ik de kans krijg ga ik zeker weer bij haar lessen. Heb heel veel aan haar gehad, vooral met de jongere paarden omdat ze precies kan uitleggen wat je waarom moet doen. Ze komt ook in Sprundel, dus omgeving Roosendaal zal ze ook wel doen :)

Edit: ik zie dat de site er uit ligt... Ik kan je ook haar email of telefoonnummer geven als je wilt.
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 18-02-11 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:14

Ik heb mijn instructrice via een HK-topic op bokt gevonden.
Eerst ben ik met haar mee gaan schrijven (jury t/m Z2) en van daaruit zijn we eigenlijk vriendinnen geworden.
Toen ik vast liep met mijn pony heb ik haar gevraagd om eens een proeflesje te doen.
Ik had mezelf voor genomen om een paar lessen te kijken of het klikte. Met 1 les kun je dat eigenlijk nog niet zeggen omdat je moet wennen.
Maar dat beviel goed en ik ben blijd at ik bij haar ben gaan lessen.

Kun je niet een advertentie plaatsen op bokt en een aantal lessen doen om te kijken of het klikt?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 19:52

@Suzanne K wat een handige site. Ik kende deze niet. Heb hem opgeslagen dankjewel.
@diekeC Goed rond kijken doen we nu inderdaad. Ga ook nog een keer goed kijken als @gipsylover les heeft die staat op dezelfde stal als ik.
En denk dat ik toch die ene dure een keer moet proberen.
@bromfiets Ik vond die site ook toen ik hier op bokt zocht. Maar helaas is die uit de lucht. En vind he toch wel fijn om te lezen hoe iemand les geeft en of dat aan sluit bij mijn idee.
@amanda Ik heb de vorige keer toen ik iemand zocht inderdaad op bokt en marktplaats gezocht en ook een advertentie gezet. Heb toen wel van een aantal mensen een (proef)les genomen. Maar dta sloot toch niet helemaal aan bij wat ik zocht. Ik vind het nogal vervelend als ik weer 10 mensen moet laten komen voor ik een goede vind.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:32