orun halen via Prinsentuin?Niv. 2 en meer Deurne?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTweetyx

orun halen via Prinsentuin?Niv. 2 en meer Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 15:13

hoop dat het hier goed staat.
ik zit nu in de 2e(van 3 jaar) op Het prinsentuin Mbo. en we gaan volgend jaar het orun doen,

weten jullie of het mogelijk is dat ik dan het niv. 1 van orun haal op het prinsentuin en daarn gewoon kan instromen in niv.2 van orun in Deurne???

Hebben er een aantal ervaring met het Orun???Zoja, wat dan?

xx_Irisje

Re: orun halen via Prinsentuin?Niv. 2 en meer Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:23

In Deurne is geen ORUN...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:46

ORUN heeft volgens mij geen niveau 1 meer, dit is tegenwoordig niveau 2 zonder eigen rijden. Voor deze cursus moet je lid zijn van de KNHS en tenminste 17 jaar zijn. Vanuit de niveau 2 zonder eigen rijden kun je volgens mij niet zomaar doorstromen naar niveau 3 of 4, je moet dan eerst het rij-examen afleggen (weet niet of je dan ook de cursus opnieuw moet volgen :n )

Voor de cursus niveau 2 met eigen rijden moet je een bepaalde wedstrijdklassering behaald hebben, de exacte eisen kun je vinden op www.knhs.nl

De ORUN (niveau 2) worden decentraal in Nederland georganiseerd en ze starten één maal per jaar in het najaar. Deurne werkt met een eigen opleidingssysteem dus dat is niet zomaar met elkaar te vergelijken en zijdeling instromen is dus ook lastig.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 19:21

ow okee,

Nou wij halen dit jaar dan weer het ruiterbewijs.
en volgend jaar willen we het orun gaan halen, dit is dan alleen beetje lesgeven zo standaard.

want na volgend jaar ben ik klaar op die school, en wil ik dus verder gaan met het orun.
Ik rij zelf wedstrijden en wil volgend jaar een nieuw paard kopen en dan daarmee ook wedstrijden beginnen.