Ik geef al enkele jaren les en heb wel is inval les gedaan bij ons op de vereniging, dit werd gewoon eenmalig betaald.
Ik ben nu gevraagd voor een vereniging hier in de buurd, nu vroegen hun aan mij wat hiervoor de kosten zijn. Het gaat om 3 uur, ik heb alle diploma's en geef normaal alleen privéles. Nu weet ik dus niet goed wat ik moet vragen, heb geen idee wat normaal is. Dus aan jullie de vraag wat een normale prijs.
Ik geef zelf les op een vereniging en vraag alleen een onkostenvergoeding. Dit omdat ik het zie als vrijwilligerswerk en ook echt een band heb met die vereniging. We hebben bij deze vereniging ook externe instructeurs en die vragen voor 1 uurtje lesgeven gewoon het normale bedrag (wat je dus bij één uur privéles ook betaald), maar geven ze meer uren les achter elkaar dan zijn de daaropvolgende uren goedkoper.
Wow dat is niet veel gomir.. Volgens mij zit het bij onze club tussen de 20 en 30 per uur
Tijgertje86
Geplaatst: 13-11-10 17:09
Mijn ervaring is dat een vereniging doorgaans meer betaald, dan een manege. Aan externe instructeurs werd zo rond de € 20- per uur betaald. Bij een manege schommelt het een beetje tussen de € 10- en € 15- per uur.
Nou had gezegd dat ik 25 in het uur wou hebben, maar dit vonden hun teveel. Dus het gaat helaas niet door. Ga er niet voor minder staan, dan ga ik liever privélessen geven, verdien ik dan meer mee.
abcde
Geplaatst: 13-01-11 20:32
groot gelijk hoor dat je er niet voor gaat staan, ik reken ook minimaal 25 euro per uur!
Moska
Geplaatst: 14-01-11 14:43
Als je priveles geeft, is dit dan wit of zwart?
Want dat probleem heb je ook nog eens als je vast bij een vereniging gaat lesgeven en jij ze niet een factuur kunt sturen. Dan kan de belastingdienst het beschouwen als loondienst en zal de vereniging moeten voldoen aan de administratieve eisen die hiervoor gelden of ze moeten je gaan inhuren via een soort sportuitzendbureau. Stuur jij wel netjes een factuur (en draag jij dan netjes de btw e.d. af) dan is er voor de vereniging niets aan de hand, dan valt het administratieve stukje onder jouw verantwoording.
Nog even afgezien van het feit dat ik vind dat je inderdaad gewoon hetzelfde tarief kunt hanteren als bij privelessen.