voor onze dressuurwedstrijd op 11 september kunnen wij helaas maar 1 bixie jurylid vinden. Om alles in 1 ring te doen lijkt ons een beetje vermoeiend voor het jurylid.
Nu heb ik het telefoonnummer van een regiocoordinator Bixie gevonden en volgens haar informatie mag je ook Bixie jureren met een instructeursdiploma en dan al vanaf Basis, evenals regulier jurylid. Klopt dit volgens bokt?
En dan nog een extra vraagje. Bixie deelnemertjes mogen toch ook nog gewoon suede chaps en schoeisel met een hak dragen?
Voor zover ik weet mag dit niet Rianne Er zijn veel bixie juryleden opgeleid door de KNHS, maar verenigingen blijven L-juryleden inzetten die toch al aanwezig zijn.
Er zijn twee verplichtingen met betrekking tot de kleding: -Goedgekeurde veiligheidshelm -Rijlaarzen of jodphurs met gladleren chaps (al zou ik zelf niet zo vallen over suede chaps )
Om welke tijden gaat het? Ik verhuis volgende week naar Groningen. Ik heb dat weekend nachtdienst, maar als het qua tijd zo valt dat ik ergens op de dag kan slapen dan kan het misschien wel.
In een ander topic las ik dat iemand met de KNHS heeft gebeld. Het antwoord was dat als de vereniging geen Bixie jurylid kan vinden, ook reguliere juryleden een bixierubriek mogen jureren.