JV: hoe staat de jury tegenover starten met niet-wit dekje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pieteritus

JV: hoe staat de jury tegenover starten met niet-wit dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 12:03

Momenteel ben ik L2 startgerechtigd en zou heel graag eens in mijn complete bruine set willen starten.
Normaliter rijd ik zo op wedstrijd:

Afbeelding

Maar ik zou eigenlijk om het compleet te maken, nog dít ecru-bruin dekje willen gebruiken onder mijn zadel:

Afbeelding

Nu hebben de kleuren van de dekjes nooit een restrictie gehad, maar je ziet eigenlijk niemand met een gekleurd dekje rijden.
Thuis heb ik al gekeken en compleet bruin ziet er geweldig chique uit.

Hoe ver mag je gaan als combinatie zijnde, als het op kleuren aankomt?
Straffen jullie als jury een gewaagde kleurencombinatie af of vinden jullie het wel mooi/leuk?
Zeg je: Dóen!! of zeg je: Wacht tot je M rijdt en geen punten meer voor verzorging krijgt.
Laatst bijgewerkt door pieteritus op 18-08-10 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: JV: hoe staat de jury tegenover starten met niet-wit dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:06

Tja, het blijft een kwestie van smaak, maar als het binnen de reglementen valt zal het mij een zorg zijn waarmee je de baan in komt :+

Maar ben je zo afhankelijk van je punt voor de verzorging dat je je hier druk om maakt? ;)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 12:07

Nee, helemaal niet. Ik scoor ruim voldoende om ook met een 4 een flink winstpunt te rijden. Maar ik vind het zo zonde om dan een lager punt te krijgen voor verzorging.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:10

staat toch nergens dat ze er afhankelijk van is?
Ze vraagt hoe de jury er tegenover staat.
En kan me voorstellen dat je het zonde vind om met 1 punt tweede te worden die je makkelijk had kunnen krijgen voor de verzorging.
Ik denk dat het erg mooi zal staan en dat je er niet minder punten om zou krijgen.
Anders gewoon een keer proberen?

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:12

heb zelf geen idee, maar staat wel heel sjiek denk ik jaa! ;)

Suzanne F.

Gewoon goed rijden, dan krijg je goede punten. Maakt niks uit uit met welk kleur dekje je rijdt....

Anoniem

Princesspres schreef:
staat toch nergens dat ze er afhankelijk van is?
Ze vraagt hoe de jury er tegenover staat.
En kan me voorstellen dat je het zonde vind om met 1 punt tweede te worden die je makkelijk had kunnen krijgen voor de verzorging.
Ik denk dat het erg mooi zal staan en dat je er niet minder punten om zou krijgen.
Anders gewoon een keer proberen?

Als iets toch binnen de reglementen mag, wie zijn wij juryleden dan om het af te straffen.. En sorry, het komt op mij nogal onzeker over dat je hier zelfs een topic voor opent :j

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:16

Als het er mooi uit ziet dan is het prima.
Waar je voor uit moet kijken is dat het geheel niet teveel af gaat leiden,daarom is wit altijd een goede keuze.
Het gaat immers om het rijden!
Maar als je denkt dat het mooi staat en je bent verder netjes verzorgt dan krijg je echt een prima cijfer voor de verzorging hoor!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:17

Het mag toch gewoon volgens de reglementen? Dus dan valt er niks af te straffen....

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:21

Als je dekje er netjes onderligt en schoon is, krijg je er echt geen aftrek voor. Ik had op de kampioenschappen een meisje in de ring met een opvallend jasje aan. De knopen waren volledig bling bling en er zaten overal knopen naar mijn idee. Niet mijn smaak, vond het zelfs wat storend. Maar alles zag er piekfijn verzorgd uit, dus ze heeft net als alle andere goed verzorgde combi's gewoon die 8 gekregen. Ik zou me er niet druk over maken!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:22

Als ik jury was geweest zou ik het echt niet afstraffen hoor!
Het hangt natuurlijk wel van je smaak af en van de jury, niet iedereen zou het waarderen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:41

Het mag, maar ik vind het niet mooi.
Je zou net zo goed een rondje om de kerk kunnen rijden met zo'n outfit. In mijn beleving heeft het weinig meer met wedstrijdoutfit te maken.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 14:57

Fitz, doel je dan op het jasje of waar doel je op?
Wat ik aanheb is nog niet eens zo extreem, je ziet hier nog wel vaker de meest bonte combinaties rondrijden.

Dan ben ik nog benieuwd: wat heeft volgens jou niets meer met een wedstrijdoutfit te maken?

Nog even een antwoord op een reactie verder naar boven: ja, ik ben nogal onzeker. Ben met dit paard nog altijd geschokt als ik weer eens heb gewonnen. Tja, je hebt nu eenmaal zelfverzekerde en minder zelfverzekerde mensen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:08

Ik zou een lichter dekje mooier vinden, maar dat is persoonlijk.
Als het er verder allemaal netjes uitziet zou ik niet weten waarom je aftrek zou krijgen, van mij in ieder geval niet.
Ik start zelf met mijn schimmel met een blauw dekje.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:09

Ik doel dan op de complete combinatie. Als je nu ook het witte dekje nog weg gaat laten heeft het imo weinig meer met wedstrijdoutfit te maken.
Zo zou je 'vroegah' een clinic rijden.
Ik vind zwart of donkerblauw met wit nog steeds het meest chique voor wedstrijden.

tjoepatjoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:19

doeeen, :D
Ik heb er geen verstand van, maar ik vind bruin zoo mooi.
Ik start zelf ook in het bruin met het springen dan,

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:15

gewoon doen hoor :j ikzelf rijdt nu sinds een jaar met zowel een bruine als een bonte geheel in het grijs. inclusief grijs dekje :j

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lowara op 21-08-10 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:16

Ik rijdt een zwartbonte, waar een wit dekje dus niet op lijkt. Maar start vrijwel altijd met rood dekje, en soms lichtblauw, of ander kleurtje als rode in de was is. Nog nooit problemen of commentaar op gehad.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:21

Ik zou er gewoon voor gaan! een maand of twee geleden ben ik om te 'testen' en ook omdat ik het zelf mooi vind gestart in het rood. Rode cap, Rood zadeldek en een bruin jasje met een rood ruitje, bruine laarzen en de rest van de meuk champagne. Gewoon een 8 en een 7 voor de verzorging gekregen, net als de rest. Iig één groot voordeel, op pagina's vol foto's pik ik mezelf er in twee tellen uit :)

Beetje creativiteit ten aanzien van je outfit kan helemaal geen kwaad denk ik :) paardenwereld is al conservatief genoeg zonder je ook nog aan niet bestaande regeltjes te moeten houden ;) Niks moet, alles mag :P Naja, bijna alles dan ;)
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 21-08-10 21:26, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:23

Ik denk dat het echt heeeel mooi is.(hihi) maar ik heb voorkeur he. ben benieuwd je komt het wel een x showen he?

x

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:19

M_i_R schreef:
Ik zou er gewoon voor gaan! een maand of twee geleden ben ik om te 'testen' en ook omdat ik het zelf mooi vind gestart in het rood. Rode cap, Rood zadeldek en een bruin jasje met een rood ruitje, bruine laarzen en de rest van de meuk champagne. Gewoon een 8 en een 7 voor de verzorging gekregen, net als de rest. Iig één groot voordeel, op pagina's vol foto's pik ik mezelf er in twee tellen uit :)

Ben wel heel benieuwd hoe dit er uit ziet, heb je een foto?

Ik start met mijn schimmel altijd met een zwart of grijs dekje. Nooit commentaar op gehad. Met mijn bruine ben ik wel eens gestart met een bordeaux rood dekje. Had toen zelfs een negen gekregen voor verzorging.

Ik blijf zwart, grijs, creme en wit het mooist vinden op wedstrijd, ook ivm het idee van wedstrijd outfit.

Wat ik niet mooi vind zijn bruine laarzen. Wel voor training en eventueel springwedstrijd, niet bij dressuurwedstrijd.

Jouw combinatie vind ik ook heel mooi Lowara.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:25

ik was gisteren op een dressuurwedstrijd en tot mijn grote verbazing zag ik echt niemand met een gekleurt dekje rijden.
zelf heb ik een appaloosa en wil ook wel graag met een gekleurt dekje rijden. ik begrijp heel goed dat ts hier een topic over opent, na gisteren ben ik ook onzeker over wat voor een dekje ik zou gaan gebruiken, zaterdag ga ik voor het eerst starten en twijfel wat ik nu eronder ga doen.....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 12:14

*niet jurylid*
Criollolover, ik rijd de Appie in bruin met champagne (dekje is champagne met bruine bies).
Qua gekleurde dekjes heb ik maar 1 keer iets moois gezien verder, en dat was een amazone in het blauw/wit, haar dekje was exact dezelfde kleur blauw als haar jasje, fluweel, en met heel erg veel bling bling (had ze verder ook terugkomend in haar hoofdstel en op haar jasje).

De foto van TS vind ik (sorry) nogal rommelig overkomen. Je paard loopt zo te zien met zwart zadel en hoofdstel, laarzen en cap dezelfde tint maar het jasje lijkt wel grijs zo. Met het dekje wat ook weer niet dezelfde tint heeft lijkt het me een beetje een rommeltje. Als je zou gaan voor een gekleurd dekje, zoek dan naar dezelfde tint. :j
Vind ik :+

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 13:20

Jasje lijkt op de foto (van veraf genomen) wat grijzer, maar is in het echt mooi bruin met een blauw streepje erdoorheen.
Tja, zwart zadel en hoofdstel, ik heb nu eenmaal niet de middelen om óók nog eens een bruine Barnsby aan te schaffen. Dat zadel had ik twee maande vóórdat ik de laarzen kocht al en daar ga ik een perfect zadel niet voor inruilen.
Ik zal het eens gaan uittesten op de clubkampioenschappen, of ik het écht wat vind.
Het geheel heb ik al eens bij elkaar gehouden, dekje, jasje, laarzen en cap en dat staat erg mooi.
Het dekje ga ik nu ook in omgekeerde kleur bestellen, zodat de kleur dichter bij laarzen en cap ligt, zie hieronder.
Dit dekje heeft ook het blauwe streepje wat in mijn jasje zit:

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:06

Ik denk dat het geheel met dit dekje er veel beter uit komt te zien. :)

Hoe het er nu op de foto in de OP uitziet, is het erg rommelig en wat bij elkaar geraapt, dat dekje zou het wat meer af maken! :)

Net als zwart/wit ga dan helemaal voor champagne/bruin (kan me voorstellen dat je zadel + hoofdstel zwart houd, staat ook prima overigens!)