Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik heb nu 3 wedstrijden gereden met mijn jonge paard en twee keer heb ik na de eerste proef al wat tips gekregen voor de tweede proef en ik heb twee keer een jurylid gehad die uit zichzelf na het uitdelen van de protocollen bij mij kwam om te vragen wat ik er zelf van vond.

Blijheid schreef:Het moeilijke van mondeling commentaar (hoe leerzaam en leuk ook) is vaak dat het programma toch uitloopt, of door elkaar loopt. De ene jury verteld een uitgebreid verhaal, de ander zegt 3 zinnen, waardoor de ringen niet tegelijk klaar zijn en je middagprogramma soms ook door de war loopt of 2 ruiters die samen 1 paard rijden in de problemen komen qua tijd.
Dat het daarom niet meer gebeurd vind ik heel jammer, maar wel logisch
Barbara88 schreef:Wat ik wel jammer vind is dat lang niet alle juryleden commentaar geven. Dan heb je bijv. iets van 175 en dan staat er maar bij twee of drie oefeningen commentaar. Dat vind ik dan wel jammer.

Mootje schreef:Tja, Als er minder ruiters mee kunnen doen, omdat de jury commentaar geeft, zal ook het startgeld omhoog gaan. Ik vind het al duur genoeg.... En dan hoef ik van sommige jury's ook geen extra commentaar te hebben
Ruimte op een protocol toevoegen: De hele achterkant is toch blanco?
Het ligt trouwens ook niet altijd aan de jury dat het commentaar zo summier is, sommige schrijvers hebben al moeite met het invullen van de cijfers, laat staan als er nog commentaar bij moet!
Wel vind ik het een kleine moeite om onderop nog een algemeer commentaar te krijgen van de jury. Sommige jury's zijn trouwens niet eens aanwezig bij de prijsuitreiking. Dat vind ik persoonlijk geen goede zaak!
Die tijd is er wel voor een paar regeltjes te pennen en dan kan de schrijfster alvast de volgende coupon pakken en de combinatie controleren... Je hebt zeker gelijk dat er schrijv(st)ers zijn die een B proef maar net bij kunnen houden maar op deze manier kan je als jury zijnde echt wel wat meer kwijt.
Een rechthoekig vakje onderaan: "algemene/overige opmerkingen" zou echt een uitkomst zijn volgens mij