Voor de Z juryleden onder ons: 1-8 kinkettingbesc verplicht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femiaans

Voor de Z juryleden onder ons: 1-8 kinkettingbesc verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 12:08

Voor iedereen die het nog niet heeft meegekregen:

ERMELO (KNHS) - In het Wedstrijdreglement Dressuur is een rectificatie opgenomen.

In artikel 118 lid 5 staat opgenomen;
Het gebruik van een kinriempje/kinketting, voorzien van een kinkettingbeschermer
van rubber of van leer en het zgn. slobberriempje, welke de twee scharen van de
stang met elkaar verbindt, is toegestaan.

De bovenstaande tekst komt per 1 augustus 2010 te vervallen en wordt vervangen door

onderstaande tekst;

Bij gebruik van een kinriempje/kinketting is het verplicht deze te voorzien van een

kinkettingbeschermer van rubber of van leer.
Het gebruik van het zgn. slobberriempje is toegestaan.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:45

Is dubbel gepost, een soortgelijk bericht staat al elders. Heb ge-temt.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:59

Klopt, maar staat niet onder de afdeling juryleden, en het is toch wel handig dat die het ook even mee krijgen ( de KNHS is behoorlijk onduidelijk)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:03

Hey collega, doe je je best(ook voor de KNHS) word er getemt. Bedankt voor je berichtje. Had al iets opgevangen, maar nu is het mij ook duidelijk. Een simpele mail van de KNHS naar haar dressuur Z juryleden kon er niet af lijkt het.

chrisje_83

Re: Voor de Z juryleden onder ons: 1-8 kinkettingbesc verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:33

Heeft ook gewoon in de nieuwsbrief gestaan hoor. Daar kunnen juryleden en ruiters hetzelfde lezen en is iedereen op de hoogte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:36

Oke, dus het is verplicht??
Grappig zeg. Ik reed vroeger met de hengst altijd zonder. Snap niet waarom je daar perse een rubbertje of leertje om moet.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:03

dank je wel, mijn dochter wist het ook niet.....
Niemand hier eigenlijk...

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 20:07

Grappig is dus wel dat wij vandaag pas de nieuwsbrief voor officials binnen hebben gekregen met deze info er in..

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 20:08

CharleyT schreef:
Hey collega, doe je je best(ook voor de KNHS) word er getemt. Bedankt voor je berichtje. Had al iets opgevangen, maar nu is het mij ook duidelijk. Een simpele mail van de KNHS naar haar dressuur Z juryleden kon er niet af lijkt het.

Ha collega, ja, het is wat Charley, je zou er depri van worden! Het is dat het niet meer kan, anders had ik als troost toch echt even gebak gaan halen bij de lekkerste bakker uit de omgeving :+

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:00

Ik kreeg al de vraag van een moeder van een ruitertje of ik er iets vanaf wist, die was van mening dat het verplicht was voor de ruiters om per 1 augustus een kinbeschermer te dragen aan het riempje van de cap!
Ben gaan zoeken en ja zo had je het ook kunnen interpreteren,aangezien de info erg onduidelijk is,maarja aan de andere kant zit er geen kinketting aan de cap,waarschijnlijk heeft ze daar dan weer te snel overheen gelezen :D :D
Laatst bijgewerkt door PERENBOOMPIE op 07-08-10 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:05

PERENBOOMPIE schreef:
Ik kreeg al de vraag van een moeder van een ruitertje of ik er iets vanaf wist, die was van mening dat het verplicht was voor de ruiters om per 1 augustus een kinbeschermer te dragen aan het riempje van de cap!
Ben gaan zoeken en ja zo had je het ook kunnen interpreteren,aangezien de info erg onduidelijk is.

Nou nee zo kan je het echt niet interpreteren hoor. Dat moet dan iemand zijn die geen flauw benul heeft van de paardensport. Een leek zou dit zo kunnen interpreteren. Maar die snapt dan ook niks van slobberriempjes en scharen.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:11

In het Wedstrijdreglement Dressuur is een rectificatie opgenomen. Per 1 augustus 2010 is het verplicht om een kinriempje of kinketting te voorzien van een kinkettingbeschermer van rubber of leer.

Zo stond het de site van de KNHS regio Noord-Brabant onder kopje NIEUWS en omdat mevrouw zich al weken een beetje nerveus loopt te maken omdat haar zoon naar de Brabantse moet,interpreteert ze alles daarmee waarschijnlijk en zijn haar gedachten echt niet bij een Stang en Trens hoofdstel,heeft niks met verstand te maken maar met emotie volgens mij!

En dan erbij niet iedereen heeft evenveel verstand over alle zaken in de sport dus daarom krijg je dan ook weleens van die leuke anekdotes er tussendoor,en ze zit ook niet hier op bokt waar alle "wijze" mensen zitten!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:37

Had het inderdaad ook al gelezen maar ik rijdt er altijd al mee (als hij zijn S&T in heeft ;-D) heb een hele fijne zachte van leer gevonden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:36

Heerlijk he, zo'n fijne zachte kinketting beschermer. Wat zal het paardenwelzijn vooruitgaan met deze hapsnapregel.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:42

Is het nu verplicht om met kinkettingbeschermer te rijden? Heb de mijne net uit frustratie eraf getrokken omdat ik het zo'n onding vind :')

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 21:11

Aranel schreef:
Is het nu verplicht om met kinkettingbeschermer te rijden? Heb de mijne net uit frustratie eraf getrokken omdat ik het zo'n onding vind :')

Dan hoop ik niet dat hij heel erg kapot is, je mag hem er namelijk weer netjes opzetten ;) Verplicht dus!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:21

:x nou op zoek naar een nieuwe dus :')