priveles van iemand zonder ORUN diploma

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VEGASS

priveles van iemand zonder ORUN diploma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 16:56

Hallo iedereen, zag discussie over les krijgen van iemand zonder diploma. Hoe zit dit met privelessen, kan me voorstellen dat dit gewoon moet kunnen. Onze vereniging is wel een fnrs manege
Laatst bijgewerkt door Scum op 20-07-10 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel gewijzigd

Milou

Re: priveles van iemand zonder orum diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:57

Waarschijnlijk heeft jouw fnrs manege het liefst iemand met een orun diploma, maar als je iemand kent die dat niet heeft en heel goed is kan je dat best overleggen met je vereniging. Maar dat ligt geheel aan je vereniging

melle_odet

Re: priveles van iemand zonder ORUN diploma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:01

het ligt inderdaad aan je vereniging, maar iemand zonder orun is niet verzekerd voor ongevallen tijdens de lessen.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:02

Dat is niet helemaal waar. Ik ben namelijk gewoon verzekerd, maar heb geen orun. Het kan dus wel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:23

Op een FNRS manege dienen instructeurs gediplomeerd te zijn, hetzij ORUN, MMi of een soortgelijk diploma. 'Stagaires' kunnen onder bepaalde voorwaarden wel lesgeven zonder bevoegdheid.
Citaat:
Veiligheid waarborgen
Om de veiligheid in de paardensport te waarborgen heeft de FNRS, de KNHS en de SRR hebben samen met Consument en Veiligheid de Stichting Veilige Paardensport opgericht. De belangrijkste taak van deze stichting is het uitgeven van veiligheidscertificaten aan hippische accommodaties. Het veiligheidscertificaat garandeert de consument dat een accommodatie voldoet aan bepaalde basiseisen voor een veilige beoefening van de paardensport. Het certificaat stelt bijvoorbeeld eisen aan bouwtechnische aspecten van een accommodatie, zoals hoogte van de rijbaan en breedte van de in- en doorgangen. Andere voorbeelden van zijn de verplichte aanwezigheid van een BHV-er, verplichting van een veiligheidshelm, gediplomeerde instructeurs, harnachement onderhoud en ongevallenregistratie.

Bron: http://www.fnrs.nl/ondernemers.php?id=13600

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:36

Als jij gewoon zelf priveles neemt buiten je vereniging om, kan je les nemen van wie je wilt. Met of zonder welk diploma dan ook. Persoonlijk zegt het ORUN diploma mij niet zoveel en heb ik vaak juist liever les van iemand die dat diploma níet heeft, dan wel.

Anders word het als je op een manegedier rijdt, dan moet je uiteraard overleggen met de eigenaar.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:01

Bij ons op de manege / pensionstal (fnrs****) staat in de voorwaarden dat je zelf geen instructeur van buiten mag laten komen én dat alle instructeurs ORUN-gediplomeerd moeten zijn. Deze regels gelden ook als je een eigen paard hebt. Lessen van een instructeur zonder ORUN-diploma zou bij ons dus alleen maar mogelijk zijn als je met je paard naar een andere locatie gaat.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:32

Als je via de manege priveles neemt waarschijnlijk wel.

Maar ik geef ook les, maar ik heb geen Orun-diploma. Maar ik geef niet les op een vereniging/manege.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:43

Ik heb geen Orun-diploma, ben gewoon verzekerd en geef ook les bij rijverenigingen..