Zomertenue ruiters.. En de jury?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zomertenue ruiters.. En de jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:49

Nav het topic over het zomertenue was ik even benieuwd.. Wat doen jullie als jury met dit weer? Hebben jullie een 'zomertenue'? Wat kan wel en wat kan niet in jullie ogen?

sharonalover

Re: Zomertenue ruiters.. En de jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:56

Ik ben zelf geen jury, rijd wel wedstrijden.
Mij maakt het echt helemaal niks uit wat een jury aanheeft ;) .
Je hoeft voor mij echt niet te stikken in je auto.
Dus ik zou zeggen, doe gewoon aan wat je fijn vind, en wat niet al te warm is :)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:59

De jury waarbij ik altijd schreef had met extreme hitte altijd een net luchtig jurkje aan met hakschoentjes. Net zo netjes als een pantalon en blouse maar niet zo warm :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:00

Ik vind dat je best een mouwloos blousje aan kan,maar geen hemdje.
Blote benen ook prima,maar ik trek zelf niets aan boven de knie.
Ik heb een jurkje met spaghettibandjes,die zou ik dan aan doen met een jasje en dan vind ik dat ik best het jasje in de auto uit kan doen.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:21

Ik weet niet hoe het in nederland geregemld is,maar in belgie staat in de reglementen dat de jury ten alle tijden een vest moet dragen tijdens het jureren.Zodra de jury de vest uit doet,mogen de ruiters in principe ook in zomertenue rijden.

Zo is het mij toch altijd verteld,ik zou het eigenlijk eens moeten opzoeken!!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:23

Pfff,dan ga ik echt alleen in de winter jureren!
Maar beetje gelijk hebben ze wel:ruiters in jas=jury in jas.
Jammer genoeg heb je het als jury niet altijd voor het zeggen wat betreft zomertenue.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:25

Gewoon een jurkje of een rok met een blouse. :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:22

Jury van 't weekend had jurkje aan met spagetti bandjes en slippers. Ze had het wel slim gedaan. Had tafeltje neergezet in de schaduw en stoelen erbij.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:24

Mmmm,slippers vind ik zelf beetje te.
Maar een net jurkje met een hakje moet wel kunnen.Vind wel dat je of een mouwtje moet hebben of een jasje bij je moet hebben.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:27

Het zou mij echt niet uitmaken oke het moet niet aanstoot gevend zijn.
Maar of de jury nou een winterjas en ijsmuts op heeft of een mini jurkje of slipers met geite wollen sokken en een korte broek maakt mij niet uit.
Ze gaan er toch niet slechter van jureren?
Ze gaan er juist slechter van jureren als ze bijna omvallen van de hitte.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:30

Nee,maar als jij in je jasje bijna flauw valt vd hitten en de jury zit met blote jubeltenen is ook niet echt eerlijk.
De regel is nu eenmaal dat er aan de jury dezelfde regels wordt gesteld als aan de ruiters.
Bovendien hoor je enig respect af te dwingen,kun je moeilijk in je boardshort met tanktop en bigfoots je benen uit het raam vd auto hangen.
Ongeacht hoe goed je ook jureert.De vraag is dus:waar ligt de grens?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:33

ambre schreef:
Nee,maar als jij in je jasje bijna flauw valt vd hitten en de jury zit met blote jubeltenen is ook niet echt eerlijk.
De regel is nu eenmaal dat er aan de jury dezelfde regels wordt gesteld als aan de ruiters.
Bovendien hoor je enig respect af te dwingen,kun je moeilijk in je boardshort met tanktop en bigfoots je benen uit het raam vd auto hangen.

Dat is waar wat je zegt dat de verdeling dan niet eerlijk is.
was ook even vergeten dat in de dresuur/springen er een verplicht tenue is voor de ruiters. (ik ben western ruiter vandaar)
Dus dan zeg ik ja ook een verplicht tenue voor de jury.
Was er geen verplicht tenue voor de ruiters geweest dan ook niet voor de jury.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:35

Westernruiters hebben altijd zulke leuke kleertjes!Tis dat ik het teveel moeite vind om om te scholen.....

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:37

Tijdens de kwartfinale van de zitcompetitie (FNRS) mocht in zomertenue gestart worden. Als jury heb ik toen het jasje van mijn broekpak uit gedaan.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:40

Op de opleiding leer je dat je als jury correct gekleed hoort te gaan, dus geen spijkerbroek, te luchtig of bloot, te korte rokjes zonder panty, sandalen, sportschoenen, sportkleding etc.

Ik zorg dat ik altijd netjes gekleed ben en draag vaak een rokje met een net shirtje of bloesje (met of zonder jasje). Al moet ik bekennen dat ik afgelopen zaterdag wel mijn jasje heb uitgedaan en in een hempje in de auto zat. Anders was het echt niet vol te houden. Overigens was zomertenue voor de deelnemers toen toegestaan, dus vond ik dat ik ook wel iets meer mocht dan gebruikelijk. :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:59

Ik heb zondag gejureerd in een nette linnen broek, hakken en een hemdje met spagetti bandjes. En ik had mouwtjes bij me maar die heb ik alleen gebruikt om te zorgen dat mn ene arm niet zou verbranden. Ruiters waren ook in zomertenue.

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:48

Vorig jaar heb ik een keer voor de gejureerd toen het heel erg heet was. Het was een fnrs-wedstrijd die binnen verreden werd. Ik zat samen met mijn schrijfster in een heel klein hokje op zolder zonder enige ventilatie. Toen heb ik wel mijn jasje uitgetrokken en bleef er een hemdje met brede banden over. Toen ik naar beneden ging heb ik het jasje weer netjes aangetrokken. Wanneer ik het aangehouden zou hebben zou ik zweetplekken van hier tot tokio hebben en dat vind ik ook niet echt representatief.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:50

Ik zag zondag een jury die een kleed over haar zijraampje had gehangen om de ergste warmte buiten te houden, wel slim.(hoewel je niet zoveel in de korte hoek ziet lijkt mij dan)

Helaas zag me paard het ook :+

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:55

Leuk topic.

Ik moest anderrhalve week geleden een vriendin voorlezen. De betreffende jury zat op de plek waar ze horen te zitten, uiteraard... Maar dan met twee klapstoelen en twee rieten hoeden op hahaha. Wat een gezicht, geweldig. Erg leuk!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:59

Ik heb vrijdag gereden, de jury had wel korte kleding aan, maar wel netjes :j
Ze zaten mooi voor de auto op tuinstoelen, ik geef ze groot gelijk

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:27

Ik draag momenteel een nette broek en een blouse. Ik heb op advies van een collegajurylid een miniventilator aangeschaft voor in de auto. Even inpluggen in de aansteker, en dan is het redelijk tot goed uit te houden zo.

ambre schreef:

Dat is waar, maar aan de andere kant gaat het bij jou om 2x 6 minuten en zitten de juryleden vaak 3 tot 4 uur in een warme auto achter glas. Ik ben met je eens dat we er netjes uit moeten blijven zien, maar mijn jasje gaat dan wel uit. Ook als ik (of mijn medejuryleden) vind(en) dat het niet warm genoeg is voor zomertenue.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:40

Ik neem met deze temperaturen de auto van mijn vriend mee, die heeft airco, dus als het echt te gek wordt laat ik hem gewoon ff draaien zodat de hitte er weer uit is.

Laatst ben ik gaan jureren in korte broek (een nette zwarte) en heb een poos staan twijfelen voor mijn kast of dat wel kon :+ Uiteindelijk besloten dat ik het wel vond kunnen met een net shirt en schoenen..

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:43

ik vind bijvoorbeeld een witte kniebroek ook best netjes :j alwel weer netter dan een spijker kniebroek.
Maargoed, ik heb ook geen moeite met een spijkerbroek :P

Ik zie trouwens lang niet altijd alle juryleden heel netjes gekleed gaan. ik heb er geen problemen mee ofzo, maar kan me wel voorstellen dat je dit jammer vind als je wel altijd je best doet er netjes uit te zien en dit ook zo geleerd is :j

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:45

Mikkk schreef:
Leuk topic.

Ik moest anderrhalve week geleden een vriendin voorlezen. De betreffende jury zat op de plek waar ze horen te zitten, uiteraard... Maar dan met twee klapstoelen en twee rieten hoeden op hahaha. Wat een gezicht, geweldig. Erg leuk!

Hihi wel slim :)
Bij ons zitten ze ook regelmatig met klapstoelen op de plek van de auto.
Extra spannend voor mijn paard :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:46

Ik kwam 1 x (bij uitzondering) in een spijkerbroek op een wedstrijd om te jureren en ik werd meteen voor schrijfster aangezien :+ Maar ook in nette kleding wordt ik nogal eens voor schrijfster aangezien :o
Ik zie trouwens hier in de buurt wel altijd dezelfde mensen die gewoon in spijkerbroek lopen en jureren. Vind het eigenlijk niet horen :n