Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lejo schreef:ik heb al een aantal maal gehoord dat jury's hier standaard een 6 voor geven als je het gewoon goed doet.
Motivatie...op zo'n punt ga ik geen winst of verlies laten afhangen dus gewoon een 6
Dus ik zou me niet te druk maken om een 6, je doet het gewoon goed.
en dat lachen....sommige mensen zijn kennelijk niet zo netjes!
Relaxed schreef:Hoe iemand de teugels op maat maakt, maakt mij niet zoveel uit, iedereen heeft zijn eigen manier. Wel let ik erop dat het paard niet tegen de hand komt, de ruiter niet gaat lopen zagen/trekken om hem weer nageeflijk te krijgen, het tempo gelijk blijft, ruiter gewoon rechtop blijft zitten, enz..
Verzorging is bij mij standaard een 8, pony met een dikke buik zou idd een punt minder kunnen krijgen.. Conditie van het paard telt wel mee voor verzorging.
Het lachen van de jury en schrijfster, misschien vertelde ze wel net een mop, kan vanalles zijn.. Ik zit ook wel eens te lachen tijdens het jureren, ik zou er niks achter zoeken

TeeGee schreef:Hier ook eens met relaxed.
Teugels op maat maken vind ik altijd een lastig punt om een cijfer voor te geven. Vaak valt er niks op maat te maken!
Vind ik altijd wel lastig..hedwyghedika schreef:Volgens mij moet je de teugels "geleidelijk" op maat nemen. Dus niet ineens rats een halve meter korter, maar beetje bij beetje. Zodat je pony niet tegen de hand komt.

. Al zal ik niet meer weten met welke hand ik begon. Heb zelf in het proevenboekje gekeken, stond ook niks.
.
. miss_lizje schreef:Ik heb ooit het commetaar gehad dat ik mijn teugels in de verkeerde volgorde op maat maak. Al zal ik niet meer weten met welke hand ik begon. Heb zelf in het proevenboekje gekeken, stond ook niks.
Bij mij is het dus altijd gokken met welke ik begin. Maar 2 tegelijkertijd ga ik me niet aan wagen, word te ingewikkeld ben ik bang.
Denk dat het eraan ligt welke hand je beter handigt, dus of je links of rechts bent.. Raar hoor dat je die opmerking kreeg..
miss_lizje schreef:Ik heb ooit het commetaar gehad dat ik mijn teugels in de verkeerde volgorde op maat maak. Al zal ik niet meer weten met welke hand ik begon. Heb zelf in het proevenboekje gekeken, stond ook niks.
Bij mij is het dus altijd gokken met welke ik begin. Maar 2 tegelijkertijd ga ik me niet aan wagen, word te ingewikkeld ben ik bang.
. miss_lizje schreef:Ik heb ooit het commetaar gehad dat ik mijn teugels in de verkeerde volgorde op maat maak
De wedstrijd daarop gaf een ander jurylid juist iedereen die de tegels niet met één hand had verkort een onvoldoende. Sindsdien ben ik het spoor bijster...