Is de FNRS jurycursus wat voor mij? Vraag voor FNRS jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ezter

Is de FNRS jurycursus wat voor mij? Vraag voor FNRS jury's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 15:21

Hallo,

Ik zit erover na te denken om de fnrs jury-opleiding te gaan doen. Ik vind het ontzettend leuk om de jeugd te begeleiden, te helpen ontwikkelen. Ik heb ook wel nagedacht over de instructeursopleiding (maar dan ORUN) alleen daar heb ik voorlopig de mogelijkheden gewoon niet voor. Maar ik zat laatst het topic vraag de fnrsjury te lezen en het enthousiasme daar vond ik erg leuk!

Kan iemand mij iets meer vertellen over wat je allemaal leert op de cursus? Hoe ziet de opleiding eruit?

En (kon het niet vinden op fnrs site) wat zijn de kosten? Haal je die kosten er wel weer een beetje uit met jureren? Ik vind het helemaal niet erg om te investeren in mijn eigen opleiding en ontwikkeling, maar ik vind het eerlijk gezegd ook wel fijn als dat zich dan ook weer terugbetaald...

Verder ben ik geen lid van een manege of de FNRS, zijn er dan manege's waar je via hun de opleiding mag doen?
En wat kost het eigenlijk om lid te worden van de FNRS (met ruiterpaspoort)

Veel vragen, er komen er vast nog wel meer bij. Dus ik hoop dat bokt mij kan helpen met de antwoorden en om alles even op een rijtje te krijgen, zou ik heel blij mee zijn!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:32

Kosten om lid te zijn bij de FNRS zijn 14.50 euro per jaar. Volgens mij hoef je niet perse via een manege lid te zijn van de FNRS, dat moet je even bij hun navragen.

Om mee te doen aan de cursus moet je LI+. Ik denk dat je de kosten er wel uit haalt, hoeveel die zijn weet ik niet precies. Ook dat kan je het beste bij de FNRS navragen.

De cursus is 10 avonden, de laatste is het praktijkexamen, de enalaatste is het theorie-examen en ga je oefenen voor je praktijk. Je leert te jureren t/m F12, LI nivo. Je jureert de verschillende nivo's samen met de cursusleider. Er wordt per nivo uitgelegd wat wel belangrijk is, en wat minder belangrijk is.

Er is best vaak vraag naar juryleden, weet niet in welke regio je woont?

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 12:17

Hoi, bedankt!

Ik woon in regio brabant/noord-limburg.
Ik rijd trouwens M1 bij de knhs dus dat is het probleem niet. Die 14,50 lidmaatschap ook niet trouwens dat valt me alleszins mee...

Ik zal de fnrs ook zelf eens gaan aanschrijven. Het lijkt me gewoon leuk om iets meer te doen in de paardensport, en voor velen begint het toch op de manege.

Ben je trouwens verplicht om een bepaald aantal keer per periode te jureren als je de opleiding hebt gedaan? Ivm ook zelf nog wedstrijden rijden enzo?

liberty

Re: Is de FNRS jurycursus wat voor mij? Vraag voor FNRS jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:18

Er is geen minimum wat je moet jureren. Maar neem gewoon even contact op met de fnrs, zij kunnen je verder helpen.