Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bettine schreef:Ik heb daar eens over naar de KNHS gebeld, en de vereniging mag die eis inderdaad stellen, hoe kinderachtig ook.
Bettine schreef:Ik heb daar eens over naar de KNHS gebeld, en de vereniging mag die eis inderdaad stellen, hoe kinderachtig ook.
Maar aan de andere kant: hoe ver kunnen verenigingen daarmee gaan?
Mogen ze je ook verplichten met bodyprotector te starten? Met gewone trens in het Z? Met peesbeschermers ivm ontstaan van blessures bij je paard?
KarinvdM schreef:vonneke schreef:ik ben overigens ook benieuwd of ze de hoed af gaan schaffen voor het Z1/Z2.
Wil je niet zulke rare dingen zeggen?!?![]()
![]()
We hebben een paar jaar geleden erg hard ons best moeten doen om het hoedje voor het Z te behouden.
uit de sloot halen graag !
te gaan rijden zonder cap en had niks in de gaten totdat iemand vroeg:"Ben je niks vergeten"?

dat ik ben! jury schreef:Dat laatste lijkt me niet Zesiram, maar zou bv wel een eis van de verzekering kunnen zijn.
Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen maar waar is het einde als een vereniging/stal haar eigen eisen kan stellen.
Maar aan de andere kant, stel een staleigenaar eist dit en jij als hurende vereniging kunt dan geen kant op.
Als jury moet je dagrapport invullen of conform de reglementen gereden is. Moet je dan invullen dat dit niet zo is?
Ik weet het eerlijk gezegd niet, heb dit nog niet eerder meegemaakt (gelukkig jureer ik geen Z, maar toch)

iTequilai schreef:Ik vindt (edit -t) dat er een regel gesteld zou moeten worden dat het iedereen zijn eigen verantwoording is om met cap te rijden of hoedje.
Het is behoorlijk irritant met mijn lange haar onder zo'n cap en ik zie de helft minder door die klep. Ik ga er in ieder geval zondag niet moeilijk over doen en zet gewoon de cap op.
Suzanne F. schreef:Het moet niet gekker worden. Ik startte vroeger met hoedje in de L. Nu willen verenigingen gaan verplichten om een cap op te doen in de Z klasses????
Pfff CGJ zou meteen de wedstrijd afzeggen.
Lovely schreef:Van mij mag er ook een regel komen waarbij je afstand doet van de verzekeringen en aansprakelijkheden van de organiserende vereniging, maar zelf gewoon bijverzekert voor dergelijke voorvallen. Alhoewel, dan moet je wel eerst boven tafel zien te krijgen om welke verzekeringen en aansprakelijkheden het hier nu eigenlijk precies gaat en dat is nog niet zo eenvoudig.

Sjonniej schreef:Even een andere situatie waarin dit ook voorkomt.
Bij het mennen zijn we bij dressuur- en vaardigheidsproeven niet verplicht om een helm te dragen.
Echter wanneer er in het vraagprogramma is opgenomen dat de vereniging eist dat er met helm wordt gereden, moet je dit ook doen.
Staat dit niet in het vraagprogramma, dan ben je niets verplicht.
Dus lijkt me bij gewone dressuur dezelfde situatie.