Wie weet hoelang je achter elkaar officieel les mag geven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita10

Wie weet hoelang je achter elkaar officieel les mag geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 16:03

Ik vraag me af hoe lang je eigenlijk achter elkaar officieel manegelessen mag geven. Of iemand weet of daar een maximum aan zit..Mijn insctructeur en ik geven allebei 2 keer per week 6 uur achter elkaar les..Ook met dit weer.(Zonder pauze alleen tijdens de wissel drinken pakken)Ik zeg eerlijk dat het heel zwaar is..Nu vroeg ik me af of dit wel mag..Wie weet dit? Want staat ook niet in ons contract ofzo.

toot

Re: Wie weet hoelang je achter elkaar officieel les mag geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:04

het is eigenlijk gewoon 6 uur werk en na 5 uur moet je een half uur pauze dacht ik

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:07

tsja, een vriendin van mij staat 8 uur achter elkaar. Ik zou het pertinent weigeren, wel even over praten natuurlijk maar daar is mijn stem en lijf niet voor gemaakt.

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 16:17

Bonita_bon 8 uur achter elkaar?(Ook zonder pauze?) Hmmm dan valt het bij ons nog mee..Maar dat zou ik ook echt niet doen 8 uur achter elkaar!..Vind dit al mijn max..Merk het aan mijn lijf en stem dat dit al eigenlijk te veel is..Wij hebben gelukkig wel microfoontje dat scheeld..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:24

www.wetten.overheid.nl schreef:
De werkgever organiseert de arbeid van een werknemer van 18 jaar of ouder zodanig, dat indien hij:
a. meer dan 5,5 uren arbeid per dienst verricht, zijn arbeid wordt onderbroken door een pauze van ten minste 30 minuten, die kan worden gesplitst in pauzes van elk ten minste 15 minuten;

Link: http://wetten.overheid.nl/BWBR0007671/g ... Hoofdstuk5 Hier kun je nog meer info vinden. :)

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 16:34

Ir111 thanks!!Ik ga kijken!!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:36

Krijgen de paarden dan geen eetpauze? Wij hebben op za. bijv. 1,5 uur dat er geen les is. Hebben de paarden pauze en het personeel ook :)

Superrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:39

Ik dacht altijd dat het beroep van een instructrice héél simpel was.. Is het dus niet! De hele tijd moeten schreeuwen, in de winter ook in de kou 5 á 6 uur. Nee, ik zit veel liever thuis bij mijn openhaardje.

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 16:41

De paarden/Pony's rijden max 2 uur achter elkaar..Dus we moeten de lessen zo indelen dat de paarden en pony's afgewisseld worden..Eerst beginnen de pony lessen en daarna de paarden lessen. Wordt 3 keer gevoerd.(Heb ik het alleen even over krachtvoer) Om 8 uur 12 uur en 21:30.De meeste lessen worden buiten de eetpauzes van de paarden gegeven..

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 16:44

Migetje: hahah ja idd dat denken meerdere dat het een simpel beroep is maar valt tegen.Op kantoor kan je wel eens een pokke bui hebben zonder dat andere er last van hebben..Maar wij kunnen dat niet..haha.Soms heb ik wel es spijt dat ik deze baan gekozen heb..Maar is ook wel weer snel over als ik zie wat de ruiters voor plezier hebben en vooruit gaan..:) Alleen dat lange lesgeven breekt me op dus vroeg ik me dat dus af...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:55

Kun je er niet gewoon met je werkgever over praten? Hoewel ze het vaak niet willen horen, want "vroeger stond ik 10 uur achter elkaar" etc. Maar je kan het maar gezegd hebben toch?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:43

Migetje schreef:
Ik dacht altijd dat het beroep van een instructrice héél simpel was.. Is het dus niet! De hele tijd moeten schreeuwen, in de winter ook in de kou 5 á 6 uur. Nee, ik zit veel liever thuis bij mijn openhaardje.

Schreeuwen? Dan doe je volgens mij toch echt iets niet goed. Je hoort je stem luider te maken, je ademhaling is hierbij erg belangrijk. Als je gaat staan schreeuwen, stoppen je stembanden er vanzelf mee...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:12

ik zou het in ieder geval voor jezelf wel even op een rijtje zetten waar je zelf wel mee kan werken. een overwerkte werknemer heeft je baas immers ook niets aan ;)

ikzelf geef soms ook wel 5/6 uur achter elkaar les, op zaterdags zelfs 10 uur op 1 dag. en ja.. dat is naar als het vriest, of keihard regent, of dat je je niet lekker voelt.
dat is nou eenmaal het beroep waar je voor kiest,maar denk aan jezelf.
EIS van jezelf of je werkgever elke paar lessen even een korte pauze. even zitten, wat drinken etc.
Ook bovenstaande meenemen, gewoon duidelijk praten, nooit schreeuwen, e bij veel uitleg de ruiters even op een volte zetten zodat je normaal kan praten.
wettelijk gezien gelden naar mijn inzicht de reguliere CAO regels, maar ken ze niet :=
mijn werkgever is gelukkig zeer coulant, en laat mij zelf mijn lesuren indelen.
ik zorg er dus bewust voor dat bv bij wisseling aan rijdieren ik elke keer zo'n 20 minuten ertussen heb zitten zodat ik zelf ook even rust heb.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:46

Kan je niet met de andere instructeur wat regelen dat jullie om en om lesgeven? Ik geef meestal 2 uur achter elkaar les, en 1 keer 3 uur, maar meer wil ik echt niet. Wij wisselen het af op een avond, en de ene avond ben ik vroeg klaar en de andere avond de ander.

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 00:38

Onze baas wil zoiezo dat we 2 dagen vrij zijn in de week..En we doen naast het lesgeven ook alles erom heen..Dus tussendoor voeren opstrooien noem maar op..Ik werk 36 uur..Ben vrij om vrijdag en zondag..We zijn met zijn 3en voor de lessen..Is echt onmogelijk om er 2 per avond te hebben want dan komen we niet aan de dagen vrij..Ik en mijn collega zijn diegene die ook de hogere lessen doet..Mijn vrouwlijke collega heeft net dr diploma gehaald en die doet alleen nog kinderlessen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:52

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:12

Ik werk maximaal 3 uur achter elkaar zonder pauze en dat gaat prima. Moet wel zeggen dat als je beginnende kinderen les geeft dat dat lichamelijk en emotioneel veel meer vergt dan wanneer je gevorderde volwassenen lesgeeft. Dan kun je toch meer de rust opzoeken en ben je meer intellectueel bezig.

Drie uur kinderen vind ik dan ook wel de max zonder pauze ;)

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 19:24

Als ik les bijvoorbeeld donderdag heb ik eerst 2 privelessen..Dan kinderlessen tot 7 uur..7 uur zijn vaak de tieners en dan van 8 tot 10 volwassenen.