Alleen voor juryleden: wie gaat zich opgeven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Alleen voor juryleden: wie gaat zich opgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 13:00

N.a.v. alle berichtgeving rondom het bitloos rijden dat ingevoerd moet gaan worden per 1 april a.s. ben ik benieuwd welke juryleden die hier zitten, hier ook daadwerkelijk in geinteresseerd zijn en zich willen opgeven voor de cursus.

Ik ben er zelf nog niet uit. Een verbreding van je blik is natuurlijk nooit weg.
Tegelijkertijd vraag ik me af hoe vaak die rubrieken daadwerkelijk uitgeschreven gaan worden en hoeveel juryleden er opgeleid worden. Stel dat er maar een beperkt aantal juryleden wordt opgeleid, verwachten ze dan van je dat je ieder weekend gaat zitten?
Bovendien zijn het in eerste instantie alleen B/L rubrieken.

Anoniem

Re: Alleen voor juryleden: wie gaat zich opgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:02

Nee ik ga me hier niet voor opgeven.. De redenen die jij al zegt idd, hoe vaak zul je zo'n rubriek tegenkomen..? Eerlijk gezegd heb ik ook helemaal niks met bitloos :n
En is het niet zo dat een bitloze combi hetzelfde moet laten zien als een combi met bit? Misschien dat het stukje nageeflijkheid en aanleuning wat anders is, maar de voltes moeten toch net zo rond zijn en de overgangen net zo netjes :P

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:18

Ik ben er ook nog niet helemaal uit, maar ik denk wel dat ik ga. Maar dan meer omdat ik er nu "even" tijd voor heb en niet weet of de rubrieken straks groter worden (schat de kans niet erg groot in). En dan heb ik het iig maar vast gehad...

Ik denk dat het bitloos verhaal in mijn regio hetzelfde gaat als met de bixie-proeven. Die worden ook steeds afgezegd vanwege te weinig deelname. En ik denk niet dat verenigingen erop zitten te wachten om voor maximaal 2 a 3 ruiters een apart jurylid uit te nodigen en een aparte rubriek uit te schrijven. Ze kunnen de rubriek natuurlijk laten beoordelen door de jury die er al zit voor de B en/of L, maar dan word je ineens als vereniging wel erg beperkt in je keus wat juryleden betreft. In mijn omgeving zijn er in ieder geval redelijk wat juryleden die hebben aangegeven hier niets voor te voelen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:08

Ik weet het ook niet. Volgens mij zijn er niet eens zoveel die daadwerkelijk bitloos zullen gaan starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:12

ik zit ook in dubio, aan de ene kant wel interessant, aan de andere kant niks voor mij.

zullen alle juryleden een uitnodiging krijgen, of wordt het zelf opgeven.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:09

ik zie het niet zitten, vind bitloos rijden voor recreanten en niet thuis horen in de dressuurring.
Misschien is dat ook een kwestie van wennen maar dan moet ik dit zeker niet gaan jureren lijkt me.
Ik ben ook echt opgelucht dat het aparte rubrieken zijn.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:21

ik voldoe nog niet aan de eisen :)

Kan overal wel inkomen, maar minimaal 30...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:28

WTF... Waarom een leeftijdsgrens van minimaal 30?! :?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:29

Levenservaring Yvonne. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:36

KarinvdM schreef:
Levenservaring Yvonne. :D

Ow en bij het 'gewone' jureren is levenservaring minder belangrijk? :P

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:24

Ik snap niet waarom daar aparte juryleden voor moeten komen, het paard zal tenslotte hetzelfde moeten lopen als een paard met bit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:11

minimaal 30 omdat je ze dan met onderbouwing kunt afzeiken?

haha nee flauwekul, nu krijg ik 100 bitloze achter me aan.

Ik denk dat ze blij moeten zijn dat iemand uberhaupt de cursus WIL doen!

ik wil me graag aanmelden, maar voldoe niet aan de eisen, zal ze eens mailen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-09 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:14

Nou ik heb het formulier al ingevuld en schrijf morgen even een motivatie. Ik stel me graag open op voor dit soort dingen, los van de vraag of het veel voor gaat komen.

Overigens ben ik het met Liberty eens, ik blijf van mening dat ik vind dat ze gewoon tussen de bitruiters zouden moeten kunnen starten hoor maar goed wie weet gebeurt dat ooit nog eens. Tot die tijd mogen ze gerust bij mij in de ring komen rijden!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:13

Ik voel me ook niet geroepen om deze cursus te gaan doen! Vind dit soort rijden inderdaad meer voor recreanten. Overigens voldoe ik ook niet aan de leeftijdsgrens

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:30

vonneke schreef:
ik voldoe nog niet aan de eisen :)

Kan overal wel inkomen, maar minimaal 30...

Hier idem, rare eis die leeftijd overigens.

Ik zou me wel opgeven, puur uit interesse en 'verbreding van de horizon' . In hoeverre dit storm gaat lopen straks, ik moet het nog zien...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:11

Iemand enig idee wat die cursus avond gaat kosten?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:19

Volgens mij niks, of heb ik dat niet goed begrepen?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:52

Er zijn inderdaad geen kosten aan verbonden.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 02:16

even ontopic

ik volg graag de discussie over bitloos rijden, ben er zelf zeer zeker geen voorstander van.
maar wil jullie toch het volgende voorleggen..
een vriendin haar paard heeft een kaaktrauma gehad en naar vele behandelingen,speciale bitten operatie's enz enz.
Zij had haar hoofdstel zo gemaakt dat er helemaal geen bit inhing maar wel bitringen aan het hoofdstel vast zaten,zodat het leek alsof zij een normaal hoofdstel met bit had
Zij reed M2 en niet onverdienstelijk en geen jury die dit ooit door heeft gehad.
Paard liep mooi in aanleuning.
ik praat dit zeker niet goed ,maar ik heb nu zelf gezien dat het wel mogenlijk is om dus bitloos een prima M2 proef neer te zetten.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:35

Volgens mij is dat off topic Pietsie :D

Ik voel me ook niet geroepen om hier een aparte cursus voor te gaan volgen.
Wie weet trouwens de motivering om hier aparte rubrieken voor uit te schrijven, dat heb ik niet helemaal meegekregen vanwege mijn vakantie denk ik.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:45

Ook ik ga mezelf niet opgeven, vind bitloos ook iets voor recreanten en daarbij vraag ik me sterk af hoeveel personen zich inschrijven voor een regionale wedstrijd... Misschien 1, als je mazzel hebt 2... En dan moet daar ook nog eens een aparte rubriek voor gemaakt worden. Denk niet dat er "veel" verenigingen zijn die daar aan beginnen.

Daarbij vind ik de jeu van de hele paardensport achteruit gaan... Krijg mensen in de ring die als een soort opgetuigde kerstboom in een zilveren outfit een proefje komen rijden, straks ook nog zonder bit.... Nog even en we gaan zonder zadel, achterste voren in een pipo de clown outfit de ring in....geweldig...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:58

Ik voldoe ook niet aan de eisen, anders had ik het best willen overwegen. Maar aangezien ik op 1 februari ook nog geen 30 jaar ben, hoef ik me er verder niet druk om te maken.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:59

Ik stond ook even in dubio... wil ik dat... is dat iets... verbreding van blikveld kan nooit kwaad... en toen zag ik de leeftijdsgrens... heb dus nog 6 jaar de tijd om erover na te denken...

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:30

Ik voldoe wel aan de eisen maar ga net de Z cursus doen.
Als ik die niet had gedaan had ik me evengoed niet opgegeven want ik heb totaal niets met Bitloos rijden.
Tegenwoordig moet alles lijkt het wel Loos: bitloos, boomloos, spoorloos en straks nog paardloos?
Nee, dat is niks voor mij.