schrijven bij springjury

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

schrijven bij springjury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:55

Ik moet zondag schrijven bij een springwedstrijd van m'n club, maar hoe ging dat ook alweer?
Ik ben al zo'n chaoot, heb het wel eens eerder gedaan maar toen zat er een b*tch van een jury.. Die had zoiets van 'dat hoor je allemaal te weten' en die was dus echt te beroerd om maar even uit te leggen hoe ze het graag wilde hebben.
Dus ik in de stress, en dat mens chagerijnig.. Bah
Zondag mag ik dus weer, jippie..
Wie kan me weer even een update geven met wat handigheidjes voor het schrijven bij een springjury? Ik dressuur zowat alleen op concours... Dus zie zelf zelden een springcoupon.
Tis B, ingebouwde barrage geloof ik. Was het dan niet zo dat je de cijfers van het basisparcours bovenin zet, en daaronder de barrage?
Die bitchy jury gaf me niet altijd de stijlpunten, ik geloof dat ze dat alleen deed als iemand barrage reed, is dat normaal?
Hoe zit t tegenwoordig qua punten?
een balk is 4,
eerste stop 3
2e stop 6
derde eruit?

pffff, nog andere dingen die ik weten moet? (als ze op die club nou gewoon eens dressuurwedstrijden gingen organiseren.... maar nee hoor }:0 )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:58

Balk = 4
Weigering = 4
2de weigering = 8
Derde weigering is eruit (bij de B en L, hierboven is tweede weigering eruit)

Tevens zijn er nu nieuwe criteria t.o.v. weigering zonder opbouw van hindernis. Dan moet je even in de regelementen kijken.

In principe vul je alleen de hindernisnummers in van de fouten (balk of weigering)

Iedereen (ook de niet-foutloze) combi's krijgen punten voor de stijl!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:58

Stijlpunten worden vaak alleen gegeven als iemand foutloos is in het basisparcours.
Een weigering is ook 4 strafpunten (was idd 3, maar dat is al heel lang geleden). 2e stop 8, 3e stop er uit.
Let er ook op dat je het nummer van de jury op elke coupon noteert! Dit kun je vantevoren vast doen.

Overleg gewoon even vantevoren. Misschien is deze jury wel aardig. ;)

Mister T

Re: schrijven bij springjury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:44

de tijd moet je ook heel vaak noteren..!
En netals wat simmie zegt, vraag het even aan jury wat zij van jou verwachten. Ze zullen heuz wel begrip tonen voor het feit dat je er op dit moment niet zoveel verstand van hebt! toch? ;)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:06

Ach t zijn gewoon net ff een paar handigheidjes, qua dressuur ken ik die natuurlijk wel (net als die rare afkortingen die je soms op je dressuurcoupon tegenkomt, en snel tellen) maar springen dus niet.
Ik hoop er maar gewoon op dat er een ander dan vorig jaar in dat hokkie zit, haha

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 03:10

Alles goed gegaan?? :D

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 19:39

Haha, ja, heb 't overleefd. Het was dezelfde jury als vorig jaar :') Maar deze keer wat vriendelijker :+