de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 01:11

ben benieuwd eigenlijk

ik had vorige maand een dressuurproef ( B dressuur bij de paarden)
tijdens die proef had ik op een bepaald moment een knoert van een fout gereden.
E-B-E galop besloot ik na de B gewoon rechtdoor te gaan.
Doordat ik wist dat je altijd na een stukje rechtdoor in de hoek A of C vaak in draf over moet gaan, deed ik dit automatisch al bij de C ipv de A zoals in het boekje stond ( ivm dat ik de volte dus niet af had gemaakt, deed ik dit aan de andere kant van de bak automatisch)
vervolgens kwam ik achter mijn 2 fouten en reed daarom maar een extra hele ronde doelloos in draf tot ik weer bij mijn goede letter aankwam en vervolgens verder reed.

3 toch wel redelijk grove fouten achter elkaar wat veel tijd had gekost, maar geen toeter niets.
ik helemaal balen naderhand, zucht.. min 6 punten..
wat schetst mijn verbazing bij het ophalen van de coupons? jury had ALLEDRIE de fouten niet eens opgemerkt := had zelfs nog een flinke winstpunt gereden }:0

vond dit zeer bizar, welkom.. dat wel.. ben erg blij met m'n winstpunt, maar erg bizar dat 3 van zulke overduidelijke fouten direct na elkaar niet waren opgemerkt. waar heeft de jury een volle minuut naar staan kijken? :Z

meer mensen die zeer creatief met proeven of fouten hebben gewerkt waarvan de jury dit niet was opgevallen? :=

Ayasha
Blogger

Re: de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 01:13

Oei, die heeft even naar de andere ring zitten kijken geloof ik :=

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 07:06

mijn nichtje kreeg voor de gebroken lijn die ze vergeten was een 6 en voor de lijn die ze wel reed een 5......... hij had even de andere kant op gekeken denk ik...

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 07:18

ik zat ook eens gruwelijk te balen omdat ik echt een dikke fout had gemaakt .....

ik moest een figuur rijden ( zou echt niet meer weten wat ) en vergat het gewoon , ging gewoon rechtdoor.....dus ik baalde enorm want verder was het goed gegaan...tsja dat werd een plekkie ergens onderaan dacht ik....tot mn verbazing was ik nog 5e geworden en op de papieren had ik er zelfs een 7 voor gekregen en dat terwijl ik het hele figuur niet had gereden

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 07:23

ik heb een keer een onderdeel in stap gedaan ipv draf :+ kwam der later achter dus ben pas na het onderdeel gaan draven
had der wel een 7 voor gekregen

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:26

nou bij mij werkte het niet zo ik moest op de lange lijn draven maar ipv te draven was ik nog aan het stappen ik kreeg een 2

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:33

ik had t met mijn jonge paard. hij moest in de hoek aanspringen in galop, reageerde totaal niet en draafde door, pas op de volte die volgde, sprong hij aan... Mijn cijfer op het aanspringen in de hoek was een 9... echt vreemd...

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:23

Paar jaar terug heb ik een dressuur proef gereden in Gorssel. Was een B proef. Ik moest aangalopperen in de hoek (rechtergalop). Ten eerste sprong hij links aan, pak ik hem terug, staat ie stil, komt steil omhoog, springt weer links aan, changeer ik m na rechts (en dat allemaal in een paar meter). Ik moest wel lachen van mijn actie. Krijg ik mijn coupon. Heb ik gewoon een 8, met commentaar. Goed gechangeert!!!!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:24

Zelf nog nooit zoiets meegemaakt, maar leuk om te lezen :').

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:30

BV, dat vind ik in elk geval meer verdiend dan een figuur gewoon niet te hebben gereden; jouw paard heeft verzet getoond zeg maar en jij hebt het gecorrigeerd.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:31

Maar dan een 8 krijgen, dat klopt gewoon niet!!!!!

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:36

Ik zou een proef uit mn hoofd rijden, maar kreeg ineens een black-out.
Toen ik voor de 3e keer verkeerd reed keek ze snel de andere kant op, zodat ik mn proef nog kon afmaken.
Had nog 176.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:51

Er zijn ook ruiters die een grove fout maken en denken dat de jury het niet gezien heeft.
Zoals vorige week. Ruiter springt uit de (gesloten) ring, springt er weer terug in en rijdt vrolijk verder.

Dan ben je dus uitgesloten. Ik heb haar de proef af laten rijden gewoon voor de ervaring, want er ging al zoveel mis. Maar geen punten meer gegeven.

Aan het einde van de proef zegt de voorlezer: haha... de jury heeft dat helemaal niet gezien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:26

Ik moest in het M een keer middengalop lange zijde doen.. In de middengalop raakte ik m een beetje kwijt en kreeg m met geen mogelijkheid meer terug.. Meteen daarna moest ik halve grote volte en dan halve grote volte in contra.. Maar richting de X had ik nog steeds geen controle.. Dus ik de volte afgemaakt en toen pas op de X richting contragalop geleden.. Had een 6 voor die middengalop en een 6 voor de contra (geloof ik) maar géén -2 voor die extra volte :+

TS, ik jureer zelf ook en zie deze fout regelmatig voorbij komen.. Vooral bij die proef waar je 2 grote voltes moet rijden.. Maar ik geef dan geen -6 hoor :n -2 voor de fout bij de volte, een onvoldoende voor de volte omdat ie niet af is en een onvoldoende voor de overgang naar draf omdat ie te vroeg is :) En toeteren doe ik pas als ik merk dat iemand helemaal de weg echt kwijt is.. Maar zodra ik zie dat de ruiter zijn fout doorheeft en de draad weer oppakt toeter ik niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:29

opisop_shop schreef:
BV, dat vind ik in elk geval meer verdiend dan een figuur gewoon niet te hebben gereden; jouw paard heeft verzet getoond zeg maar en jij hebt het gecorrigeerd.

Een 8 had ze hier nooit mogen krijgen zoals ze zelf al zegt.. Er wordt gevraagd om gewoon vanuit draf in galop te springen, als ze dan én verkeerd aanspringt én verzet krijgt én vervolgens changeert, dan wordt het bij mij al gauw een 3/4.. :j Changeren wordt in de B niet gevraagd en mag je dus ook niet belonen, hoe goed ook ;)

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:38

Somige onderdelen volgen snel na elkaar zodat je als jurylid heel goed moet opletten, maar als je schrijver iets vraagt en je kijkt opzij dan kan je inderdaad iets missen. In dat geval geef je een zes en heeft de ruiter het voordeel van de twijfel. Ik denk niet dat een ruiter dat erg vind, want een een zeven min 2 is veel erger. En natuurlijk is het niet goed te praten, maar juryleden zijn ook maar mensen.... :D

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:04

Ik heb wel eens per ongeluk 3 complete onderdelen overgeslagen. Gewoon overgeslagen, niet eens de lijnen gereden.

En daar had ik twee 6en en één 5 op staan :? :?

Had het tijdens de proef helemaal niet door, maar zag het thuis pas toen ik de video van de proef aan het terugkijken was.
Heb dus 3 complete onderdelen helemaal niet uitgevoerd, maar wel cijfers voor gekregen _O-

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:08

Wat me ook al vaker is overkomen: In 1 Z1 proef zit al vrij vroeg in de proef een keer A halthouden en weer voorwaarts in draf (zonder achterwaarts oid).
Dat halthouden heb ik al meerdere keren gewoon vergeten.
Heel veel jury's hebben dat ook niet eens door gehad, en er een 6 op laten schrijven.

Maar dat je zo'n halthouden mist kan ik me wel indenken. Je hoeft maar even de andere kant op te kijken, of een keer te moeten niesen en je hebt het al gemist, zo'n halthouden is zo voorbij. En in zo'n geval wanneer je zelf als jury niet op hebt zitten letten (wat helemaal niet gek is en iedere jury wel eens overkomt) moet je wel de ruiter het voordeel van de twijfel geven vind ik.

Maar dat je, zoals ik in mijn vorige post aangaf, 3 complete onderdelen mist, dan heb je toch wel echt héél erg niet op zitten letten. Dat heeft niks meer met 'even de andere kant op kijken' te maken, dat is gewoon heel erg slordig en zou niet moeten kunnen. Die jury heeft bij mij in elk geval haar geloofwaardigheid verloren...

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:11

Ik heb dit vorig jaar met springen mee gemaakt.
Was eerste parcour foutloos en mocht barage rijden. Helaas sprong ik een verkeerd parcour, hindernis teveel, maar had het zelf eerst niet door waardoor ik toch mijn barage uitsprong.
Dit resulteerde in een 4e plaats..

Heb ook wel eens meegemaakt dat een persoon in de barage (Klasse B) 4 hindernissen oversloeg en dat er daarna om geroepen werd dat deze persoon foutloos was met wel een hele snelle tijd.. ja vreemd he :+

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:12

Een vriend van mij ging op wedstrijd en ik lees hem altijd voor. Hij is altijd heel zenuwachtig maar deze keer ging het onwijs goed. Vol spanning naar de prijsuitreiking en tot volle verbazing lage punten. Ik heb het boekje er nog is bijgepakt en de jury had een hele andere proef aangehouden. Ook dat is dus mogelijk heel bijzonder.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:17

Mijn paardje had een probleempje en dat was bijna niet zichtbaar als ik alleen maar op 1 been lichtreed. Ik reed mijn proeven dus altijd op 1 zijde op het goede been en op 1 zijde altijd verkeerd. Ik heb echt heel veel proefjes zo gereden in de B en L1 en heb echt maar 2 jury's gehad die het hebben opgemerkt. Verder nooit op coupons gezien of in punten terug kunnen vinden.

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:20

de jury's slapen wel veel zeg :D naja goed voor jullie allemaal!
Rij zelf geen wedstrijden.. Heb een beetje wedstrijdvrees!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:31

Paar jaar geleden,

A afwenden in draf, moest je bij C links, gebroken lijn en weer bij A afwenden; ben eerste keer bij C vrolijk rechts gegaan, mijn gebroken lijn gereden en weer bij A afgewend, kwamen er pas achter toen iemand het zei en we nakeken op de video, jury niks gemerkt.

Ook ooit in binnenbak, jury zat boven dus weinig zicht op korte zijde onder hem; aanspringen vanuit stap in galop resulteerde opeens in gigantische steigerpartij, wilde net afgroeten toen pony bedacht toch maar weer netjes te gaan lopen, dus even flink naar voren gereden. Proef daarna weer netjes uitgereden en vervolgens nog met prijzen naar huis gegaan, wel met de vraag of mijn pony zo verzameld was aangesprongen of waarom het zolang duurde voordat ik weer uit de hoek kwam :P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:42

Lowara schreef:
ben benieuwd eigenlijk

ik had vorige maand een dressuurproef ( B dressuur bij de paarden)
tijdens die proef had ik op een bepaald moment een knoert van een fout gereden.
E-B-E galop besloot ik na de B gewoon rechtdoor te gaan.
Doordat ik wist dat je altijd na een stukje rechtdoor in de hoek A of C vaak in draf over moet gaan, deed ik dit automatisch al bij de C ipv de A zoals in het boekje stond ( ivm dat ik de volte dus niet af had gemaakt, deed ik dit aan de andere kant van de bak automatisch)
vervolgens kwam ik achter mijn 2 fouten en reed daarom maar een extra hele ronde doelloos in draf tot ik weer bij mijn goede letter aankwam en vervolgens verder reed.

3 toch wel redelijk grove fouten achter elkaar wat veel tijd had gekost, maar geen toeter niets.
ik helemaal balen naderhand, zucht.. min 6 punten..
wat schetst mijn verbazing bij het ophalen van de coupons? jury had ALLEDRIE de fouten niet eens opgemerkt := had zelfs nog een flinke winstpunt gereden }:0

vond dit zeer bizar, welkom.. dat wel.. ben erg blij met m'n winstpunt, maar erg bizar dat 3 van zulke overduidelijke fouten direct na elkaar niet waren opgemerkt. waar heeft de jury een volle minuut naar staan kijken? :Z

meer mensen die zeer creatief met proeven of fouten hebben gewerkt waarvan de jury dit niet was opgevallen? :=

Je hebt het over -6 punten, maar bij 3 vergissingen = het uitsluiting.
De eerste vergissing -2 , de tweede vergissing -4 (dus samen -6),de 3e is uitsluiting
Echter is de 3e fout alleen fout, omdat je niet richtiger naar de oefening/letter ging (wat ook wel weer te begrijpen viel en deels ook de schuld van de jury was om niet te bellen bij de eerste fout)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:28

Ik heb wel eens gehad, dat ik nadeel had gehad, dat de jury niet oplette := M'n pony heeft normaal moeite met halsstrekken, maar toen zakte m'n pony tot kniehoogte, precies zoals het moest, maar toen keek de jury de andere kant uit, omdat daar ergens een paard lastig was op de trailer? met als gevolg, een 6. Dat vond ik wel heel jammer :=