Eenvoudige galopwissel, opnieuw aanspringen op de letter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marliesje

Eenvoudige galopwissel, opnieuw aanspringen op de letter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 08:36

Waar moet je nu precies een eenvoudige galopwissel uitvoeren?

Ga je net voor het bordje in stap, en weer in galop net na het bordje?
Of ga je ruim voor het bordje in stap en weer in galop precies bij het bordje?

Ik hoor verschillende dingen in mijn omgeving, dus ben benieuwd wat de jury's zeggen.
:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:29

Ooit heb ik van een jury te horen gekregen dat je bij de letter weer aan moet springen. Dat was bij een wissel voor de hoek en voor die hoek moest je (nog rechtgesteld) weer aanspringen. Ik sprong toen dus in de hoek weer aan :+ Op zich krijg je nog wel een voldoende als je de wissel goed uitvoert, maar het maakt wel het verschil tussen een 5/6 of 7/8.. :)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:35

Het stapgedeelte bij de letter. Je zou anders wel heel onhandig uitkomen als je een eenvoudige wissel op de B-E lijn bij X moet rijden vanuit een slangenvolte, wat vaak voorkomt in de Z-proeven. Ik rijd ze altijd op deze manier en heb er ook hoge punten voor gescoord, maar nog nooit commentaar gekregen dat het anders moest. Succes

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:37

net voor de letter overgaan in stap, stapgedeelte (4-6 passen!!) bij de letter en net na de letter weer aanspringen.
Zo is het het mooist verdeeld

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:39

Als ik hem op de middenlijn moet maken dan zorg ik altijd dat ik voor de middenlijn in stap ben en dat ik na de lijn weer aan kan springen.
Zodat ik hem dus in het midden gemaakt heb.
Bij een letter voor de hoek is het idd lastiger, die moet je wat eerder maken voordat je de hoek inrijd moet je alweer in de goed galop zitten
Anders heeft het niet meer een hoge moeilijkheidsgraad.
In de Z2 moeten we een slangenvolte maken en op de EB lijn een eenvoudige maken.
Als je dan pas bij X in stap zou gaan...en nog stap passen moet maken
dan maak je het je zelf weer te moeilijk
Ik zorg er dan voor dan ik een meter na X weer in de galop zit.
Ik heb verder nog nooit commentaar gehad over de plaats waar ik de wissel maak

Kimberly1990

Re: Eenvoudige galopwissel, opnieuw aanspringen op de letter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:59

volgens mij moet je het gemiddelde nemen, dus iets voor de letter overgang naar stap, paar mooie passen stap laten zien ten hoogte van de letter en dan weer aanspringen in de andere galop iets na de letter..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:15

Ik ga altijd iets voor de letter in stap en dan iets na de letter weer in galop.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:34

Muffin_ schreef:
net voor de letter overgaan in stap, stapgedeelte (4-6 passen!!) bij de letter en net na de letter weer aanspringen.
Zo is het het mooist verdeeld

>;) Doe maar 3 tot 5 !
Verdeling klopt wel stappen bij de letter; overgangen ervoor en erna.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:55

Ik sloot ook altijd net voor de letter terug en net na de letter sprong ik weer aan. Ik hield het altijd op 4 passen, indien mogelijk. Is altijd goed bevonden zover ik weet.

jaeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:45

wat ik altijd van jury hoor is 4-6 stappassen, en dan moeten er eigenlijk 2/3 voor de letter 2/3 na de letter, dan weer aangalopperen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:49

jaeltje schreef:
wat ik altijd van jury hoor is 4-6 stappassen, en dan moeten er eigenlijk 2/3 voor de letter 2/3 na de letter, dan weer aangalopperen.

Yvonne is echt zelf jurylid en zij heeft ook echt gelijk. Het zijn 3 tot 5 stappassen.

Ik rijd 'm altijd 1 / 1.5meter voor de letter terug naar stap, en 1 / 1.5 meter na de letter weer weg. Nooit commentaar op gehad. Eigenlijk altijd gewoon goede cijfers, mits de eenvoudige wissel kwalitatief goed is. Ik moet echter wel zeggen dat de meeste juryleden meer letten op de kwaliteit van de eenvoudige wissel(is mijn ervaring), dan de exacte verdeling van de wissel(ok, je moet 'm geen 5 meter na de letter rijden natuurlijk, maar dat spreekt voor zich).

mylittle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:13

verzamelen voor de letter dan net twee stappen voor de letter terug naar stap en 2 na de letter in galop...je mag 4 passen stappen