Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
webster543 schreef:-Een correctie van de ruiter moet niet per se gestraft worden (vb. paard staat scheef, ruiter corrigeert)
-In de proef waar voor het eerst een eenvoudige galopwissel in voor komt, niet zwaar straffen als het paard een stapje draf doet.
-In de proef waar voor het eerst een vliegende galopwissel in voor komt, niet zwaar straffen als de wissel iets later maar wel zuiver gesprongen is.
Joki schreef:Ik heb in de B toch echt een keer te horen gekregen dat mijn paard met meer verzameling moest lopen. Ik heb nog gevraagd verzameling, dit is toch B. Nee mijn paard moest echt meer verzamelen.
Ik snap best dat als je het anders uitlegt, meer bij elkaar of minder op de voorhand even als voorbeelden wel een beetje het idee kan geven. Maar verzameling in de B vind ik zelf toch wat anders dan er gevraagd wordt

Joki schreef:misschien lees ik het verhaal anders (ben dan ook geen jury) maar zoals ik het lees bedoelt de TS dat een L1 proef niet bekeken moet worden aan de hand van de eisen van het Z1 of zelfs aan de eisen van het M1, maar gewoon aan de eisen die je van een L1 proef verwacht. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen
)?
waarin het VANAF 6 pas goed was. Maar in de basisdressuur is 5 voldoende. Sonja schreef:Webster543 ik ken het Belgische systeem niet, maar hier in Nederland is 5 voldoende. Dat vergeten de meeste mensen omdat ze een levenslang trauma mbt schoolrapportjes hebbenwaarin het VANAF 6 pas goed was. Maar in de basisdressuur is 5 voldoende.
want éigenlijk zegt een jury als 'ie jou een winstpunt geeft dat je de hele proef GOED hebt gereden ipv voldoende, en dat als je dat een aantal keren presteert, je het een klasse hoger mag proberen.