Vorige week zaterdag ben ik verhuisd naar een pensionstal. Voorheen stond ik gewoon bij mensen thuis, en had dus mijn eigen bak ter beschikking omdat er verder niemand reed daar.
Ik had toen een instructrice die erg fijn les gaf
We spraken gewoon af wanneer het voor ons allebei het beste uit kwam.Nu sta ik alleen op pension, en moet ik met veel dingen rekening houden. Zo mag ik (uiteraard) niet bij de groeples rijden als ik les heb. Dit is op donderdagavond. Nu wil ik zelf ook groepsles gaan nemen, want dit kost maar €6, en je rijd dan met max 5 personen.
Bij privelessen mogen er max 2 tot 3 mensen bij. Maandag tot woensdagavond worden er privelessen gegeven.
We hebben ook nog een binnenbak, maar dit vind mijn pony nog eng, omdat ze dat niet kent.
Als ik zelf les zou volgen mogen er ook maar 2 mensen bij. Dit houd dus in dat er nog maar 4 mensen kunnen rijden als er in 2 bakken al priveles is.
Ik moet bakhuur betalen als ik mijn eigen instructrice meeneem, en het is allemaal best een gedoe. Ik werk vaak overdag, en instructrice ook. Dus een les plannen is erg lastig om andere stalgenoten niet in de weg te zitten.
Nu kan ik dus kiezen.
Optie 1:
Of les van oude instructrice. Zij kost maar €10, en hoelang we lessen maakt dan niet uit. Meestal 45 minuten. Daarbij komt nog de bakhuur van €5 (in de winter €7,50, ivm het licht wat aanmoet)
Deze instructrice rijd zelf M, en heeft geen diploma's om les te geven. Voor Beauty en mij is ze goed genoeg, want in de tijd dat we bij haar lessen zijn we erg vooruit gegaan!
Optie 2:
Of les van de staleigenaresse. Zij rijd zelf Z, en is wel gediplomeerd om les te geven. Hier betaal ik geen bakhuur voor, maar wel €20 per half uur.
Ik kan dus evt iedere week groeples nemen, en 1 keer in de 2 weken priveles ofzo.
Want ik wil hoe dan ook priveles houden! Gewoon omdat ik het allemaal best lastig vind.
Dus wie kan mij tips geven
?
als ik jou was zou ik je oude instructrice vragen
Hun zelf zullen toch ook weleens les hebben?
Ik wil nou eenmaal geen slechte indruk maken haha!