Welke instructrice?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Welke instructrice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 13:53

Ik heb geen idee waar dit moest, dus ik plaats het maar even hier.

Vorige week zaterdag ben ik verhuisd naar een pensionstal. Voorheen stond ik gewoon bij mensen thuis, en had dus mijn eigen bak ter beschikking omdat er verder niemand reed daar.
Ik had toen een instructrice die erg fijn les gaf :j We spraken gewoon af wanneer het voor ons allebei het beste uit kwam.

Nu sta ik alleen op pension, en moet ik met veel dingen rekening houden. Zo mag ik (uiteraard) niet bij de groeples rijden als ik les heb. Dit is op donderdagavond. Nu wil ik zelf ook groepsles gaan nemen, want dit kost maar €6, en je rijd dan met max 5 personen.

Bij privelessen mogen er max 2 tot 3 mensen bij. Maandag tot woensdagavond worden er privelessen gegeven.
We hebben ook nog een binnenbak, maar dit vind mijn pony nog eng, omdat ze dat niet kent.
Als ik zelf les zou volgen mogen er ook maar 2 mensen bij. Dit houd dus in dat er nog maar 4 mensen kunnen rijden als er in 2 bakken al priveles is.

Ik moet bakhuur betalen als ik mijn eigen instructrice meeneem, en het is allemaal best een gedoe. Ik werk vaak overdag, en instructrice ook. Dus een les plannen is erg lastig om andere stalgenoten niet in de weg te zitten.

Nu kan ik dus kiezen.
Optie 1:
Of les van oude instructrice. Zij kost maar €10, en hoelang we lessen maakt dan niet uit. Meestal 45 minuten. Daarbij komt nog de bakhuur van €5 (in de winter €7,50, ivm het licht wat aanmoet)
Deze instructrice rijd zelf M, en heeft geen diploma's om les te geven. Voor Beauty en mij is ze goed genoeg, want in de tijd dat we bij haar lessen zijn we erg vooruit gegaan!

Optie 2:
Of les van de staleigenaresse. Zij rijd zelf Z, en is wel gediplomeerd om les te geven. Hier betaal ik geen bakhuur voor, maar wel €20 per half uur.
Ik kan dus evt iedere week groeples nemen, en 1 keer in de 2 weken priveles ofzo.
Want ik wil hoe dan ook priveles houden! Gewoon omdat ik het allemaal best lastig vind.

Dus wie kan mij tips geven :D?

beantsje

Re: Welke instructrice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:56

Ik zou zeggen: houd je oude instructrice, want daar voel je je goed bij.
Een nieuwe daar moet het maar net mee klikken. Ik heb een oudere instructeur gehad die Z-jury is en vele ruiters naar de Z heeft geholpen maar ik kon er helemaal niets mee.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:02

Doe waar je je goed bij voelt. Ik zou alleen even overleggen met de staleigenaar of het ok is. Bij ons op stal (en bij andere stallen die ik ken) mag je geen les hebben van een ongediplomeerde instructrice!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:31

Oh, dat is een goede tip :j want ik heb ook geen idee of het toegestaan is van een ongediplomeerde instructrice les te krijgen!

femmiel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:34

Doe waarbij jij je goed voelt ;) als ik jou was zou ik je oude instructrice vragen ;)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:28

TAO-->JI

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:46

Nou, ik weet dus niet echt waar ik me goed bij voel. Natuurlijk bij mijn oude instructrice. Alleen ben ik zo bang stalgenoten in de weg te zitten. Want er worden super veel lessen gegeven bij ons, en ik wil niet dat er 2 lessen tegelijk zijn, omdat andere stalgenoten dan bijna niet de gelegenheid hebben om ook te rijden.
En ik denk niet dat ik dan een goede indruk maak op de nieuwe stal :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:48

Tja, een goede les gaat mij toch voor dan stalgenoten. := Hun zelf zullen toch ook weleens les hebben?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 21:32

Ja, een goede les wil ik zoiezo! Maar de staleigenaresse heeft wel diploma's, en zou mij dus ook gewoon goed les kunnen geven :)
Stalgenoten hebben zeker ook zelf les! Maar de meeste toch wel van de staleigenaresse. Dat is dus makkelijker ook, omdat ze 3 avonden p.w inpland voor lessen!
Zoiezo kan ik die 3 avonden dan al niet lessen met mijn eigen instructrice. Avond erna ook niet, dan zijn er groeplessen. Dus dan houden we niet zo veel meer over.
En ik weet dus ook niet of er 2 bakken gebruikt mogen worden oor lessen. Want dan kunnen andere stalgenoten eigenlijk niks!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:08

Misschien gewoon een datum en tijd ophangen voor je stalgenoten?

Diploma's zegt niet alles :=

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:40

Je stelt je erg bescheiden op, als jouw stalgenoten lessen, waarom zou jij dan niet gaan lessen? Jij moet immers ook rekening met hun houden als zij les hebben.

Voor wat betreft de les, ik je je prettig voelt bij je oude instructrice zou ik die gewoon aanhouden, of je probeert een lesje bij de eigenaresse, dan kijk je hoe dat bevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:46

Je zou het ook allebei eens kunnen proberen :) Uiteraard ben je gesteld op je oude instructrice, maar misschien geeft de nieuwe staleigenaresse wel nóg fijner les :)

Als je toch bij je oude instructrice wil rijden én je stalgenoten niet in de weg wil zitten (al houd je daar wek érg veel rekening mee, zij hebben toch ook les?) zou je kunnen overwegen om ergens anders les te rijden. Kan je niet bij je oude stalling terecht voor 1x in de week om les te krijgen?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 12:50

Ja, misschien houd ik wel téveel rekening met ze :+ Ik wil nou eenmaal geen slechte indruk maken haha!

Lessen bij mijn oude stalling kan niet, want ik heb geen beschikking over een trailer. Lopen is te ver!
Evt zou ik idd de eigenaresse om een lesje kunnen vragen. Dan kan ik altijd nog kijken wie fijner les geeft :+
Bedankt voor alle tips!

nientjhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:31

als je maar dezelfde manier van aanpakken hebt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:39

Papieren zeggen lang niet altijd alles. Je kunt het beste kiezen voor de instructrice waar jij je het fijnst bij voelt en goed vooruit gaat.
Trouwens, waarom zou je moeten kiezen? Je kunt ze ook beide afwisselen? Ik les zelf ook bij 2 dressuur instructrices.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 21:21

afwisselen is een goede tip :D Ik heb staleigenaresse al weer paar dagen niet gezien (ivm lessen) dus ik heb ook nog niet kunnen vragen of het toegestaan is een instructrice zonder diploma.
Als dat toegestaan is ga ik gewoon afwisselen :D
Allebei 1 keer in de maand, + iedere week groepsles!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:03

Ik denk dat de makkelijkste oplossing je staleigenaresse is. Kwa prijs maakt het maar minimaal verschil en ze geeft regelmatig les.
Van wie zou je de groepsles krijgen? ook van je staleigenaresse?
Hoe vind jij dat ze lesgeeft aan anderen? kan je je in haar methode vinden?

Ik zou niet op een stal willen staan waar de staleigenaar op een manier rijdt die ik zelf niet zie zitten. Ik zou het gewoon proberen. Je kan altijd nog terug naar je oude instructrice.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 22:33

Groeplessen worden ook door de staleigenaresse gegeven :)
Ik heb me ingeschreven voor de groepslessen, maar nog niet meegereden of gezien hoe ze les gaf! Ik zal meerijden vanaf September. :D

Lisannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:37

mo_van_dijk schreef:
Doe waar je je goed bij voelt. Ik zou alleen even overleggen met de staleigenaar of het ok is. Bij ons op stal (en bij andere stallen die ik ken) mag je geen les hebben van een ongediplomeerde instructrice!

Adjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:57

kijken waar het , t beste meeklikt ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 23:10

3 september beginnen mijn groeplessen! Dan kan ik kijken hoe de staleigenaresse les geeft, en daarna kijk ik wie ik fijner vind :)
Waarschijnlijk zullen de groeplessen maar met 3 personen zijn :+