Instructeursopleiding FNRS.....Wie nog meer????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

Instructeursopleiding FNRS.....Wie nog meer????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 21:22

Hoihoi,

Ik heb me ingeschreven voor de instructeursopleiding van de FNRS. Ik ben inmiddels onder begeleiding begonnen met les geven op een FNRS manege en ik kon kiezen tussen 2 instructeursopleidingen. ORUN is opzich wel goed, maar sluit niet fijn aan bij manegelessen, dus heb ik gekozen voor de FNRS.

Wie heeft er, of gaat deze opleiding ook volgen?

Voor de gene die de opleiding gevolgd heeft: Hoe ging het in zijn werking en wat heeft het uiteindelijk opgeleverd???

Annetje

Re: Instructeursopleiding FNRS.....Wie nog meer????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:06

Ik heb vorig jaar de opleiding gedaan! Wij hadden als locatie manege Meulendijks en gebruikten steeds de pension- en lesklanten van deze manege.
Ik vond de cursus erg goed. Veel wist ik wel al, maar als je geen ervaring met lesgeven hebt zal het een openbaring zijn.
Wij hadden steeds het eerste uur een les, waarbij drie van de cursisten een gedeelte van de les moesten geven. Ondertussen stond de rest langs de kant te discussieren over de manier van lesgeven, aantekeningen te maken en als het misliep moesten we elkaar helpen. Na de eerste les gingen we de hele les bespreken in het algemeen, maar ook per cursist. Je moet wel goed tegen kritiek kunnen voor zo'n cursus hoor! ;)
Ook kwam natuurlijk veel paardentheorie naar voren, maar dat vond ik zelf niet zo interessant. Het is hetzelfde als in het ruiterbewijsboek omschreven staat denk ik.
Daarna nog een uur lesgeven en daarna nog even doornemen hoe deze les verliep en wat er beter had gekund.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 23:40

Hoihoi,

OKe, klinkt heel leuk. Omdat ik nog niet gediplomeerd ben, zit er wel een gediplomeerd persoon bij de bak met een noteblock als ik les sta te geven en maakt ondertussen aantekeningen wat goed en wat verbeterd moet worden of waar ik meer op moet letten. Ik heb haar 1 keer erbij geroepen omdat er 5 wel goed hun best deden, maar 3 totaal niets deden en daardoor de les gewoon niet verder kon gaan.

Hoe meer kritie, hoe beter het in feite is, omdat je daar vooral van leert. Ik heb zelf het ruiterbewijs en koetsierbewijs gedaan, dus de theorie zit nog wel goed.

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die de cursus ook gaat volgen :)