ORUN diploma fout?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

ORUN diploma fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 16:50

Ik lees net een topic, waarin wordt gezegt dat als je instructeur niveau 2 bent, dat je dan L2 moet kennen etc. Maar ook dat je L1 + wp behaald moet hebben.

28 April heb ik mijn ORUN instructeur 2 behaald, maar ik heb nooit wedstrijden gereden. Laat staan L1 ;)
Er staat onder de "instructeur niveau 2" dat ik basisinstructeur ben, maar ik ben in de war door het ene topic.

Is het nou een typ fout of niet?

Amaretto27

Re: ORUN diploma fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:56

Je bent basisinstructeur ;)
Je hebt 1e fase dressuur, dan moet je L1+1 zijn.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:46

Je bent dan inderdaad basisinstructeur. Je hebt dan waarschijnlijk tijdens je examen ook niet gereden, maar alleen les gegeven.
Van wat ik begrepen heb krijgen de basisinstructeurs ook het diploma Instructeur 2, maar dat houdt wat anders in dan het volledige Instructeur 2 diploma. Als je als Instructeur 2 geslaagd bent voor zowel het lesgeven als het rijden, dan krijg je de uitnodiging om door te gaan voor het diploma Instructeur 3. Een ieder die niet heeft gereden (basis instructeur) of gezakt is voor het rijden, mag niet door voor de volgende fase. Dat staat dan ook op je examen schriften vermeld.
Het klinkt mij ook een beetje gecompliceerd in de oren hoor. Het had denk ik handiger geweest om voor de basis instructeurs een apart diploma uit te schrijven.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 10:42

VValar schreef:
Een ieder die niet heeft gereden (basis instructeur) of gezakt is voor het rijden, mag niet door voor de volgende fase.

dat staat er ook wel een beetje krom :D , tuurlijk mag je doorgaan, maar dan voor niveau 2, de échte....je moet dan echter wél rijden.( en dus eerst die winstpunten gereden hebben )
Er waren er bij ons een paar die al basis hadden gedaan en nu doorgingen naar niveau2, maar gewoon in dezelfde cursus zaten als de basisinstructeurs, omdat de theorie hetzelfde is.
Zij mochten er ook voor kiezen om alleen op cursus te komen om te rijden. ;)