probleem ivm initiator springproef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

probleem ivm initiator springproef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 16:29

Ik heb twee jaar geleden een poging gedaan om mijn initiator te halen. Ik had op dat moment enkel beschikking over mijn eigen merrie. Ik heb toen het dressuurgedeelte succesvol afgerond. Ik weet niet of dat onderhand nog geldig is maar het zou me ook absoluut niets uit maken om dat nog eens te doen. De proef van initiator is nl een ei'tje. (zelfs mijn merrie kon dat twee jaar geleden) Maar de springproef vond ik een heel stukje moeilijker. Ik heb dat ook met mijn merrie geprobeerd, ondanks dat die op dat moment goed sprong thuis, weigerde ze dus de hindernis te nemen op het "ingangsexamen". Inmiddels zijn er twee jaar overheen gegaan en zijn we tot de conclusie gekomen dat ze onregelmatig word van springen. De dag nadat ik gesprongen heb is ze steevast onregelmatig (en ik spring echt niet zo hoog omdat ik weet dat ze dat niet kan, daar is ze niet op getraind) dus ik wil haar niet meer laten springen.

Maar ik moet dus wel die springproef doen. Iets wat ik sowieso nutteloos vind gezien ik enkel richting dressuur wil gaan voor de volgende diploma's maar goed, regels zijn regels.

Anyhow, hoe los ik dit nu op? Toendertijd had een vriend beloofd dat hij een springpaard voor mij zou vinden. Zodat ik daarmee de springproef kon doen. Ook omdat mijn merrie dus niet meer mag springen van mij. (en ook de DA heeft het ons aangeraden..) Maar daar heb ik dus niets meer van gehoord.

Zijn er eventueel maneges die hun paarden tot beschikking stellen als ik het ingangsexamen daar ga doen die het kunnen? Of is er een andere manier?

Chivari

Re: probleem ivm initiator springproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:13

Je kan het denk ik het beste aan de organisatie van het examen vragen.
Ik heb ook mijn initiator gedaan, toen ik nog in Belgie woonde en ik had ook geen springpaard tot mijn beschikking. Heb toen het paard geleend van de vrouw die voor mij moest.
Misschien kun je vragen wie de andere kandidaten zijn en die alvast contacteren?

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:55

Op maneges die de examens organiseren, kan je dikwijls een paard huren. Je kan er dan ook al eens enkele keren vooraf mee gaan proberen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 15:26

Dat kan ik misschien wel doen, maar zijn er veel kandidaten die hun paard zo maar af staan? :=

Een manegepaard huren ga ik beslist ook eens voor kijken :j Eens zien waar dit jaar de proeven zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:21

Leuke vraag, ik wil ook nog steeds mijn Belgische papieren halen, maar ik mag niet meer springen met mijn rug dus ik ga proberen ontheffing te vragen. Ik hoef ook geen diploma voor het springen, ik ben dressuurmiep pur sang dus wat moet ik daarmee :D

Manegepaard kan, heb ik voor mijn B-brevet ook gedaan. Kreeg een paardje mee wat in Nederland M gesprongen had (1.20) en mij er zo doorloodste :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 21:23

B brevet heb ik dat ook gedaan maar initiator is het een meter dat je moet springen... Dat is behoorlijk hoog. Ik mag dus eigenlijk ook niet meer springen maar heb daar geen officiele papieren van omdat ze niet vinden wat het probleem is. Enkel dat mijn spieren zich vast zetten maar niet "waarom". En als ik spring zit k dus met miserie. Maar ja als je niets op papier hebt....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:37

Die tien centimeter maakt toch ook niet uit Phara? B-brevet is 90, dan moet een meter ook nog overkomelijk zijn.
Mijn rug is helaas nadien erg verslechterd, als ik het had geweten had ik destijds gelijk de initiatieproef erachteraan gedaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:39

Is dat niet 80? := Ik heb toen geen 90 gesprongen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:42

Nee, de ponymaat is 80. De paarden moeten 90 springen.
Ik heb eerst 60 gesprongen voor A en gelijk erachteraan het parcours in 90 voor B. Achteraf gezien had ik gewoon moeten zeggen: hoog hem nog maar 10 cm op :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:43

Ha maar ik zat wel op een pony toen :j
een vrij grote pony, maar wel een pony.

Als je dokter wéét dat je echt pijn hebt, zou die dan zo'n documentje willen uitschrijven? Ze weten nl dat ook kinesist enz niet hielp bij me, je ziet en voelt het ook gewoon aan mijn spieren maar ze vinden de oorzaak niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:02

Vandaar dat ze de hoogte dan wat aanpassen :j

De dokter zou dat zeker willen doen, maar ik weet dus (nog) niet of je daarmee idd vrijstelling krijgt. Ik wil het zelf ook proberen iig, het lijkt me erg flauw dat je niet verder zou kunnen omdat je niet mag springen ivm medische redenen.
(Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n springer ben en het dus ook niet echt erg vind maar dat is wat anders :P )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 21:04

Ik heb het dus wel heel erg gevonden omdat ik eigenlijk jumping wilde gaan rijden... Maar inmiddels heb ik mijn plek ook gevonden met dressuur dus ik vind het nu niet meer erg. Maar toen het me pas verteld werd vond ik het vreselijk (net voor dat ik Explo kreeg)... En toen kwam Explosion :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:57

Ik vind springen heel erg eng :o Ik heb dat parcoursje van 90 gesprongen met mijn ogen dicht geloof ik := Toen ik er nog 3 moest oid begon ik het pas leuk te vinden omdat ik aan begon te voelen dat hij ook gewoon echt zou springen, met kloppende sprongen.