Losrijden in de binnenbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Losrijden in de binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 18:53

Vandaag heb ik een wedstrijd gehad,

Vanwege het slechte weer mocht er in de pauze in de binnenbak losgereden worden, nu staat volgens mij in de regelementen dat of iedereen of niemand in de wedstrijdring mag losrijden.. Aangezien het steeds groepjes van 3 waren welke dan de proefjes reden, en ik niet na een pauze moest rijden en dus gewoon buiten moest losrijden, naast een voetbalveld waar fanatiek gespeeld en aangemoedigd werd vonden iemand anders en ik dit oneerlijk en zijn dus ook naar het secretariaat gegaan.. (heb daar wel eens eerder gestart, zelfde situatie alleen dan toen was ik de eerste en toen kon er ook niet binnen losgereden worden ivm oneerlijke concurrentie)...

Nu kregen wij een scheve blik en ja maar soms heeft de een en soms heeft de ander mazzel... (jury strond ernaast) en als jullie dan de bak inkomen mogen jullie ook wel wat langer de bak verkennen... Nou prima, als wij dan idd ook nog even wat langer in de bak mogen rondrijden etc... Nou dat mocht dus niet, we moesten allebei vrij snel beginnen....

Wat zouden jullie de volgende keer in zn situatie doen? heb t er nu verder bij gelaten, ben over het algemeen ook niet iemand die meteen heel moeilijk gaat doen, maar vond dit toch wel erg vreemd... Lijkt mij dat of iedereen of niemand in de binnenbak mag losrijden...

Whitepanther

Re: Losrijden in de binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:25

Tja in mijn ogen is het gewoon niet eerlijk. Maar je weet dat ik dat vind, zeker dat andere meisje wat ik voorlas zou er een hoop profijt van hebben gehad als ze ook binnen had kunnen inrijden net als die anderen...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:31

Whitepanther schreef:
Tja in mijn ogen is het gewoon niet eerlijk. Maar je weet dat ik dat vind, zeker dat andere meisje wat ik voorlas zou er een hoop profijt van hebben gehad als ze ook binnen had kunnen inrijden net als die anderen...

Tja dat lijkt mij ook...
Ze hadden bijv ook kunnen voorstellen dat wij dan ook met zn 3en 5 a 10 min daar hadden mogen rijden voor de eerste van ons 3en, dan trek je iig 1 lijn met betrekking tot het ring verkennen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:35

tsja hangt ook van het niveau af denk ik, kan me voorstellen dat je de B en de L wel even binnen laat rijden maar vd de M en Z word verwacht dat die toch genoeg onder appel staan, gehoorzaam zijn en meer ervaring hebben.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:38

Nou in dit geval ging het om L2

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:41

Twijfelgeval denk ik , maar het blijft toch individueel een beslissing van de jury op dat moment, helaas pindakaas, denk niet dat je hier echt tegenin kunt gaan.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 22:04

Het ging me er met name om dat het 1 rubriek was, dus sommige hadden profijt anderen niet...

Daarnaast was hun buitenterrein niet bepaald fijn losrijden, aan 2 zijdes voetballers.. Dat wist ik, mijn keus om er dan te starten, maar trek 1 lijn, waren 3 paarden welke erg veel moeite met t voetballen hadden (mijne niet eens) en 2 daarvan mochten dus binnen losrijden en de 3e alleen een rondje door de ring...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:10

Niet zo netjkes van de jury, maar ik zou me er niet druk om maken.
Soms heb je mazzel en soms niet...

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:49

Geen nette situatie vooral van de jury niet ze hadden jullie allemaal gelijk moeten behandelen.
Ik had 2 weken geleden ook zoiets maar dan wel netjes opgelost. Het regende super hard en keiharde wind alle paarden gingen ophol en er viel gewoon niet los te rijden. Toen hebben ze die klasse die al was begonnen gewoon uit laten rijden en de nieuwe klasse binnen laten losrijden dus gewoon allemaal ong. 4 ruiters.. Ik vond dit een nette oplossing want zodra het droog was werd er gewoon weer buiten losgereden

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 20:19

@schaapie, het regende nog niet eens heel hard, echt lekker rijden was t niet, maar ook niet zo erg dat t niet ging... Buitenbak lag er ook super bij, dus daar had gewoon losgereden kunnen worden. Vind het idd een nettere oplossing om het dan vanaf een volgende klasse/ rubriek toe te staan...(maar dat wouden ze niet, want dan zou t uitlopen)

Heb t ook nog even opgezocht, volgens de reglementen zaten hun gewoon fout.. Opzich ben ik meestal niet zo moeilijk, maar het ging tegen mn principe in om er niks van te zeggen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:13

Nimmy schreef:
Heb t ook nog even opgezocht, volgens de reglementen zaten hun gewoon fout.. Opzich ben ik meestal niet zo moeilijk, maar het ging tegen mn principe in om er niks van te zeggen..

klopt idd dat zij fout zaten, echter vind ik de fout niet bijzonder groot om daar gelijk wat van te zeggen. Het is allemaal vrijwilligers werk (of zwaar onder betaald) en dus is het imo belangrijk om niet te veel te klagen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:12

Maar iedereen mocht toch in de pauze in de binnenbak rijden? Dan heb jij toch ook de mogelijkheid gehad om dan even in de binnenbak te rijden, of begrijp ik dat nu verkeerd??

Ik denk dat je juist blij moet zijn dat de organisatie je de mogelijkheid biedt om even lekker binnen te rijden als het slecht weer is. Je kunt natuurlijk overal wel een probleem van maken, maar dit is alleen maar gedaan om het voor jullie ruiters aantrekkelijker te maken.
Buiten dat ik vind dat je altijd voor jezelf rijdt, is het toch ook wel een beetje een uitdaging om toch te zorgen dat je je paard beter voor elkaar hebt nadat je buiten minder goed hebt kunnen losrijden. Daarnaast kan het voor de eerste ruiter ook weer moeilijk zijn, omdat de andere paarden ineens de bak verlaten en het ene paard alleen achter blijft in de binnenbak.

Je hebt gelijk, het is niet 100% eerlijk. Maar je moet je ook afvragen wat de intensie van deze keus is geweest. Is het geweest om de eerste ruiter voordeel te geven? Of is het geweest om alle ruiters voordeel te geven? Naar mijn idee hebben jullie namelijk allemaal voordeel gehad.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:20

superwoman schreef:
Nimmy schreef:

klopt idd dat zij fout zaten, echter vind ik de fout niet bijzonder groot om daar gelijk wat van te zeggen. Het is allemaal vrijwilligers werk (of zwaar onder betaald) en dus is het imo belangrijk om niet te veel te klagen.

normaal ben ik ook helemaal niet moeilijk, maar de vorige keer zelfde vereniging zelfde situatie mocht er ook niet binnen los gereden worden...

@sjonniej, ik had idd ook binnen kunnen losrijden, maar dan had ik er meer dan een uur van te voren op moeten zitten (en alsnog een poos buiten rijden).. was dus niet mogelijk...

Voor mijn paard maakte t opzich niet zo heel veel uit, maar er reed nog iemand bij wiens paard buiten niet te rijden was en die zou dus wel heel veel baat erbij gehad hebben als ze ook binnen had mogen losrijden...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:21

Het was niet handig om ook in de binnenbak los te rijden. Maar je hebt wel de mogelijkheid gehad om even binnen te rijden en de bak te verkennen. Dat geldt voor de anderen ook.
Volgende keer zijn zij degene die na het losrijden in de binnenbak meteen een proef kunnen starten.

Is ook een kwestie van serieus je wedstrijden uitzoeken denk ik. Als je weet dat het losrijden tussen 2 voetbalvelden zit, dan zou ik er al niet gaan starten. Mijn paard kent de fluitsignalen van de cross en is dan al gevlogen voordat ik het fluitsignaal gehoord heb.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:04

Nou volgens mij had niet iedreen binnen kunnen losrijden want de mensen die pas later aan de beurt waren kwamen net aan rijden met trailer toen er in de binnenbak gereden werd... oftewel nee niet iedereen heeft die kans gehad...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 21:35

Whitepanther schreef:
Nou volgens mij had niet iedreen binnen kunnen losrijden want de mensen die pas later aan de beurt waren kwamen net aan rijden met trailer toen er in de binnenbak gereden werd... oftewel nee niet iedereen heeft die kans gehad...

en mensen die voor de pauze reden hadden die kans ook niet...

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:13

volgende keer gewoon protest aan tekenen?!?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:16

Mystique94 schreef:
volgende keer gewoon protest aan tekenen?!?

Dat vind ik ook zo ver gaan, aangezien t wel vrijwilligers zijn die het organiseren... Vind alleen wel dat die dan 1 lijn moeten trekken met losrijden.. niet de een wel en de ander niet in de binnenbak (of zoals toegezegt (maar niet gebeurt) de gene die niet in de binnenbak konden losrijden wel even wat langer voor de proef in de bak laten rijden...)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:20

Je kunt overal wel protest tegen aantekenen, maar ik denk dat je wel rekening moet houden met de situatie. De organisatie was zo aardig om de ruiters die buiten in de regen aan het losrijden waren, even in de (toch leegstaande) binnenbak te laten rijden.
Tsja, dan kun je het probleem eromheen zo groot maken als je zelf wilt. Gelijke behandeling is het niet. Maar als jij 's morgens om 8 uur als eerste in de ring moet starten in de regen, dan is de conditie van de wedstrijdbaan bij de laatste ruiter in de rubriek ook niet meer gelijk aan de eerste start. De eerste ruiter kan ook wel eens heel ander weer hebben, of meer/minder combinaties in de losrijbak, etc etc etc. Er zijn nooooit exact gelijke omstandigheden.
Als ze nu de eigen ruiters in de binnenbaan hadden laten losrijden, ja, dan was het voor mij een probleem geweest. Nu was de organisatie zo verschrikkelijk aardig om de ruiters droog binnen te laten rijden, zonder verdere bijbedoelingen, dan zou ik de organisatie alleen maar prijzen voor het meedenken!

W_aldrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:44

Ik zou niet zoveel doen in zo'n situatie. je zou eventueel de jury erop aan kunnen spreken en vragen of je nog een extra rondje mag rijden.