Wennen aan andere trainer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saskia_g

Wennen aan andere trainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 17:44

Dag bokkers, ik les sinds kort bij een nieuwe trainster en ik ben er achter gekomen dat ik in de laatste jaren heel veel wel,
maar nog veel meer NIET geleerd heb! Jemig, er gaat een wereld voor mij open. Als ik even moet halsstrekken (moet nu ineens om de 15 minuten, nooit eerder geleerd) dan komt er nog een portie theorie over mij heen! Ligt het nu aan mij, dat ik gewoon te weinig heb opgelet ofzo of hebben jullie dat ook als je bij een ander gaat rijden? Ik voelde me ff net een beginner als ik weer met mijn mond vol tanden stond..Het is trouwens supergave training hoor!

Storm

Re: Wennen aan andere trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:08

Je hebt nu eenmaal goede en slechte instructeurs en instructrices. Blijkbaar heb je nu een hele goede getroffen, wees blij!
Let maar goed op en leer maar veel.

saskia_g

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 18:34

Ja dat is waar natuurlijk. Maar ik ben wel z geworden bij die andere en daar lessen heel veel mensen, bij deze veel minder (ze wil er niet full time mee bezig zijn) en is niet erg bekend, jammer voor haar dus! Ze reed ook stukje op mijn paard mijn vader zei zelfs Wauw en die zegt nooit wat, ha ha. Maar ik vindt het super hoor.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:07

Ik zelf geef ook les. En wat mij opvalt bij verschillende instructie dat de ene alleen voor het praktijk gedeelte gaat en de ander de theorie erbij betrekt. Ik zelf leg meestal eerst het theoretische gedeelte uit en gaan dan in de praktijk aan de slag.
Zo heb je ook het verschil dat de ene instructie heel wedstrijd gericht traind en de ander juist alleen maar let op het gaan van het paard.
Het is maar net wat je zelf fijn vind en het beste bij jou en je paard past. Wil niet zeggen dat de ene methode beter is als de andere.. 8-)

Sigrid

Re: Wennen aan andere trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:11

Zo te horen heb je het goed getroffen. Altijd fijn om wat theorie erbij te krijgen, eigenlijk zelfs onmisbaar vind ik. Ook dat halsstrekken vind ik persoonlijk erg belangrijk.

Mijn instructrice werkt ook zo. Altijd even hals laten strekken als hij héél braaf is geweest en dan even praten over wat dingetjes. Bespreek dan ook hoe het is gegaan met het rijden in de week ervoor enz. Vind het wel een prettige manier.

Ook laat ze mij veel zelf keuzes maken (ga ik een overgang rijden of toch nog even door...) en geeft daarbij aanwijzingen.

saskia_g

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 21:59

zo leuk om op bokt reacties te lezen! Moet oppassen dat ik er niet teveel op zit ;-)
Ik vind het zo jammer dat mijn nieuwe instructrice helemaal geen website of zoiets heeft, ze maakt gewoon geen reclame dat is toch wel een beetje dom. Ik durf dat niet te zeggen, les er nog maar paar maandjes maar ik hoor het wel meer. De klanten komen hier al veel jaren en zijn heel tevreden dan kun je daar toch wel iets meer mee?! Ook op wedstrijden vindt je haar nauwelijks, de paarden leid ze op en dan worden ze snel verkocht maar nu heeft ze een toppie die ze wil houden. Ze heeft ook psychgologie gestudeerd en helpt met wedstrijdspanning enzo. ze wil wel wat meer klanten maar niet teveel. Zou ik er misschien iets van kunnen zeggen of is dat brutaal? Mijn vriend vind van wel trouwens, ik moet me daar niet mee bemoeien maar ik vindt het zo jammer, gaat echt supper daar en iedere nitwit heeft toch ook een site met dikke praat! Hoe zal ik het aanpakken?

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:47

Gewoon haar lekker d'r ding laten doen zoals ze nu doet. Blijkbaar bevalt dat en anders kan ze altijd zelf nog wel aktie ondernemen. Waarom zou jij ineens op de PR-stoel van je instructrice gaan zitten? Ze is zelf vast niet mensenschuw dus kan ze haar eigen zaakjes prima regelen lijkt mij. :) .