Meerdere instructeurs/instructrices?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Meerdere instructeurs/instructrices?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 13:36

Hebben jullie als wedstrijdruiters meerdere instructeurs/instructrices?

Ik heb een tijd lang bij iemand gelest. Maar heb sinds kort les van Lotje Schoots.
Mijn andere instructrise heeft daarom gezegd dat het haar beter leek dat ik alleen bij Lotje ging lessen.
Anders krijg je toch wat verwarring omdat iedereen anders les geeft. Ik ben wel ten alle tijde welkom bij haar en als ik in de knoop zit weet ik zeker dat ze me wil helpen.

Maar nu ben ik wel benieuwd of er bokkers zijn die dus wél van meerdere mensen les krijgen?

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:25

Ik heb les van 3 verschillende vaste instructeurs en rij regelmatig clinics. Van alles wat ze zeggen neem ik mee wat voor mij en mijn paard goed voelt en wat goed klinkt. Ik neem dus niet klakkeloos aan dat wat een instructeur zegt, dat 'het de oplossing' is. Van alles neem ik het beste mee en dan is het best mogelijk om van verschillende mensen les te hebben.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:29

Zelf heb ik wel van meerdere les. Dat gaat tot nu toe goed. Zodra het tegenstrijdig word zal dat niet meer gaan, maar voorlopig zit het op 1 lijn.
Dus krijg je van je nieuwe instructrice hele andere aanwijzingen als van je oude?

S_hirley

Re: Meerdere instructeurs/instructrices?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:33

Heb ook van 2 verschillende les. Zitten inderdaad nu ook op 1 lijn en vind het ideaal.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 20:43

Laulau1986 schreef:
Zelf heb ik wel van meerdere les. Dat gaat tot nu toe goed. Zodra het tegenstrijdig word zal dat niet meer gaan, maar voorlopig zit het op 1 lijn.
Dus krijg je van je nieuwe instructrice hele andere aanwijzingen als van je oude?

Mijn oude instructrise geeft les op de Klassieke manier.. Ben haar er dankbaar voor dat ik het heb mogen leren maar merk dat mijn 'passie' meer bij het engelse ligt. En dat kan ik bij Lotje beter vinden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:13

WD V -> JI

admiraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:15

Heb vaak priveles van de een en clublessen van een ander. Vind wat in mijn priveles wordt gezegd belangrijker dan de clubles. Ik probeer zelf te zien wat voor mij helpt.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:18

Ik les bij 3 verschillende instructrices, waarvan ik er van 2 clublessen krijg. Voor mij werkt dit heel goed, omdat iedere instructrice op wat anders let. Heel zelden werkt het wel is verwarrend, maar dat komt echt heel zelden voor.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:33

ik les bij 2 verschillende, ene is van de club en andere prive thuis.
kan werkelijk perfect, ze vullen elkaar aan, en tegenwerken/spreken? als je gewoon volgens de regeltjes rijdt hoort dit geen probleem te geven lijkt mij :+

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:42

Ja, mijn eigen trainer en ik train nog bij iemand anders via het Rabo Talentenplan. Dat past gelukkig heel goed en sluit mooi op elkaar aan. Anders zou het erg vervelend zijn geweest.

mkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:24

neey, ik heb het liefst les van een iemand.. per dicipline dan. ik heb voor dressuur van iemand anders les.. dan voor dat recreatief springen wat ik doen :P ik vind idd ook dat je verwarring krijgt. en vaak hoor je dan dat ze gaan zeggen: ja maar die zei dat en die zei dat.. een instructeur eentje waar je naar moet luisteren naast je zelf natuurlijk :D

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:46

Ik heb ook van 2 verschillende les. In het begin vond ik het heel moeilijk, maar nu heb ik mijn weg ertussenin gevonden en hij gaat er echt lekker van lopen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:16

Ik men wedstrijden. Voor de wagen rijd ik wel eens clinics en les verder bij 1 persoon. Onder het zadel les ik weer bij iemand anders maar in overleg doen we sommige dingen toch iets meer gericht op het mennen dan op het rijden.

Beide zorgen dat m'n pony super loopt en het vult elkaar mooi aan.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:37

Ik heb ook les van 3 verschillende instructrices :)
Van 1 krijg ik dressuur privelessen, van 1 privespringles. Daarnaast ga ik vanaf maandag starten met zitlessen van en Centred Riding instructie (is aan de longe)
En zodra het 's avonds lang genoeg licht is, ga ik ook bij de club lessen, daar krijg ik dan les van mijn springinstructrice in groepsverband.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:37

Ik heb les van 2 verschillende instructrices.

Iedere week train ik bij mijn instructrice en afentoe ga ik lessen bij mijn andere instructrice, die is wel een stukje rijden bij mij vandaan dus dat is niet heel vaak.
Ze sluiten heel goed bij elkaar aan, dat is wel heel fijn anders had ik het alleen maar vervelend gevonden, nu steek ik er juist veel van op.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:58

Ja dat is ook wel niet zo slim van je om te proberen om in 2 systemen te gaan lessen. :+
Maar persoonlijk ben ik meer voor Lotje dan voor het klassieke rijden dus vind dat je de goede keuze gemaakt hebt.

Ik weet niet of het echt zou werken. Misschien wel als beide instructeurs zelf nog bij dezelfde trainer lessen, of iig het zelfde systeem. Anders wordt het wel erg moeilijk denk ik.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 00:43

Ik ga binnenkort bij twee instructeurs lessen:
ik les nu bij Ton de kok en ga volgende maand 1 x p maand bij Alex van silfhout lessen..
Ik denk dat als ze elkaar aanvullen je hier heel erg veel aan kan hebben en zeker veel kan leren..
4 ogen zien meer dan 2 zeker als ze elkaar hierin aanvullen..

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 07:30

Odieta schreef:
Ik ga binnenkort bij twee instructeurs lessen:
ik les nu bij Ton de kok en ga volgende maand 1 x p maand bij Alex van silfhout lessen..
Ik denk dat als ze elkaar aanvullen je hier heel erg veel aan kan hebben en zeker veel kan leren..
4 ogen zien meer dan 2 zeker als ze elkaar hierin aanvullen..

Kom ik je misschien nog wel eens tegen!
Ik les namelijk bij Lotje Schoots, maar wel op locatie bij Silfhout :j