Eerst melden bij jury??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jooliieen

Eerst melden bij jury??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 20:19

Melden jullie op wedstrijd je eerst altijd bij de jury? En begin je dan daarna? of rij je eerst nog 2 rondjes voordat je begint?
of begin je gelijk als je de bak inkomt, en meld je je niet bij de jury?

ENOMIS

Re: Eerst melden bij jury??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:21

Bij buitenwedstrijden meld ik me eigenlijk altijd bij de jury alleen heel soms vergeet ik t :D
Binnen rijd ik eigenlijk rond totdat de jury zegt dat ik kan beginnen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:24

Bij buiten wedstrijden meld ik me en wil combinatie's ook aangemeld hebben, het is me gebeurd hoor, uitvallers zonder dat de jury het weet..... resultaat je bent de verkeerde protocol aan het invullen geweest :(

Bij binnen wedstrijd indien mogelijk meld ik me ook of laat ik me melden. Ik vind het dan als jury erg belangrijk dat ik op de hoogte gehouden wordt van mogelijk uitvallers en als de situatie het toelaat wil ik ook graag dat de combinatie kenbaar gemaakt word.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:25

ik meld me altijd,, een vriendin had een keer dat op haar coupon stond van verget gebroken lijn, maar die had ze gewoon gereden, de rest van het commentaar klopte ook niet en toen hadden ze waarschijnlijk op de verkeerde coupon geschreven. zij naar de jury maar daar konden ze niks aan veranderen. ze had zich niet gemeld. balen want die proef ging ontzettend goed en ze had nu geen winstpunt

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 20:25

Oke, maar als het binnen is, dan zit de jury toch meestal in een hokje? Gaat ze dan scheeuwen ofzo wanneer je mag beginnen?:P Of hoe geeft ze dat aan??

HerAndHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:27

haar hand steekt ze op ;)

buiten moet je je paspoort van je paard laten zien voor de entingen.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:28

Ik meld me ook altijd eventjes. Dan lach ik nog eventjes aardig in de hoop dat dat nog enigzins helpt _O-
Maar als ik zelf jury zou zijn zou ik het ook prettig vinden als ik wist wie er in de ring was om misverstanden te voorkomen...

Meestal kan de jury je wel horen als je normaal praat, mits je duidelijk genoeg praat ;) En dan zeggen ze meestal ook of je meteen kan beginnen of dat je een seintje krijgt, en dat seintje krijgt de voorlezer dan.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:29

ze steken hun hand omhoog, mijn moeder (voorlezer) let daar voor mij op, dan zegt ze tegen mij wil je beginnen, dan rijd ik nog een rondje en dan start ik. de jury is meestal nog even bezig met de vorige coupon in die tjid rijd ik een rondje in langs de kantine (binnen) en de jury auto buiten.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:29

in de M geld dit trouwens niet, daar mag je de ring niet in totdat je start

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:31

loesje166 schreef:
in de M geld dit trouwens niet, daar mag je de ring niet in totdat je start

Maar dan kan je nog wel bij de jury komen :Y) ga je gewoon om de ring heen. En als daar geen mogelijkheid voor is(binnen in een bak die precies 20x40 is bijvoorbeeld) mag je wel gewoon naar binnen :j

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 20:40

Okee, maar bij de B dressuurproef staat wel van: AFB binnenkomen in arbeidsdraf, maar je moet dan gewoon eerst naar de jury gaan en dan niet meer opnieuw binnen komen toch??

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 20:40

Ik heb zaterdag namelijk mijn eerste KNHS wedstrijd :D

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:42

Ik rijd altijd de ring in en stop bij de jury, daar meld ik me en dan rijd ik nog een rondje en dan begin ik vaak.

@Jooliieen: Succes!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:43

Je begint pas met het AFB binnenkomen na het sein van de jury :D

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:43

Meld me altijd bij de jury, wacht tot mijn lezer het teken krijgt dat we mogen beginnen en dan start ik

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 20:44

Oke, dus eerst de ring ingaan, dan melden bij de jury, dan wachten op een seintje, en ondertussen een paar rondjes in draf inrijden, en dan gewoon over de hoefslag AFB gewoon rijden toch?

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 20:46

En wat zeggen jullie bij de jury?
Alleen voornaam?
Alleen achternaam?
Achternaam en voornaam?
Of naam van het paard?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:47

Je kan gewoon de ring inrijden, je even melden bij de jury, eventueel nog een rondje draven en als je moet beginnen, geeft jouw voorlezer dat aan (zij zegt bijv: we gaan beginnen of zoiets, spreek dat even van te voren af)en dan wordt er dus gezegd: AFB binnenkomen in arbeidsdraf. Jij rijdt dan gewoon langs de letters, zoals gezegd wordt en dan is je proef begonnen. Dus NIET afwenden bij A, maar gewoon langs de A, langs de F naar de B. En zo verder.
Je zegt je voornaam en achternaam en de naam van je paard.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:50

ring in rijden, tegen de jury je naam zeggen: bv. Kim van Erp met .. dan rijd ik voor op de volte (zo kunnen er ook geen mis verstanden ontstaan dat ik al begonnen ben) of je rijd op de andere hand. lezer vraagt of je klaar bent. je verandert van hand lezer begint te lezen en dan begin je je proef

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:54

loesje166 schreef:
ik meld me altijd,, een vriendin had een keer dat op haar coupon stond van verget gebroken lijn, maar die had ze gewoon gereden, de rest van het commentaar klopte ook niet en toen hadden ze waarschijnlijk op de verkeerde coupon geschreven. zij naar de jury maar daar konden ze niks aan veranderen. ze had zich niet gemeld. balen want die proef ging ontzettend goed en ze had nu geen winstpunt

Meld me altijd voor de tijd, maar dat is ook geen garantie :D ..
Kreeg na de proef commentaar en hij noemde zelfs sommige punten. Alleen op mijn coupon stond én ander commentaar én andere punten..
Hij heeft het nog een beetje aangepast..
Het meisje dat voor mij reed had hele hoge en hele lage cijfers gehad en ik vermoed nog steeds dat zij mij coupon heeft gekregen (had een superpaard, alleen goed drachtig dus de buigingsoefeningen gingen niet zo goed meer..)

Zeg trouwens mijn voor- en achternaam, naam van het paard en de vereniging.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:02

Dat verschilt. Het ligt eraan of het binnen is of buiten. Buiten heb je beter de mogelijkheid om te te melden namelijk. Binnen laat ik mijn voorlezer mijn naam roepen (voor+achter en naam paard) voor ik mn proef begin als het juryhok onbereikbaar is.

Verder begin je je proef pas nadat de jury het teken heeft gegeven dat je kunt beginnen (soms zijn ze nog met het vorige protocol bezig) en tot dit tijd stap je over de hoefslag of sta je stil, net wat je zelf fijner vind.
Na het startteken mag je de A niet meer passeren om bv nog een volte te rijden, je moet direct bij A afwenden en je proef beginnen.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:03

In de B hoef je niet meer bij A af te wenden daarom ook beter om niet voorbij A te rijden voor een volte dan lijkt het of je al begonnen bent.

Verder mag draven voor je begint ook

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 21:04

Okee, ik vond het al raar, dat je niet hoeft te groeten op het begin bij de B, was dat eerder wel?

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:11

Ja, tot de proeven en punten telling werd veranderd

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 21:11

Okee, is ook de puntentelling veranderd??