Manen los bij een fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Manen los bij een fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 18:22

Ik zou graag willen weten als je bijvoorbeeld een fries rijd en ook op wedstrijd gaat,
of juryleden. Dat als je een fries met de manen los ziet in de ring of je dat afstraft of dat het mag.
Of als je met een fries in de wedstrijd ring gaat of je de manen ook los doet of hengstenvlecht ofzo.
En welke cijfer je dan krijgt.
Ik zou het graag willen weten

Anoniem

Re: Manen los bij een fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:25

Ik vlecht ze altijd in, met een hengstenvlecht. Stelling en buiging zijn dan voor de jury beter te zien. (en op die manier kun je daar een puntje meepikken)
Het cijfer wat je krijgt hangt af van de netheid, als je er een broddelvlecht in doet, zal je dat in de punten van de verzorging op je brood krijgen, net als losse manen die er niet netjes uitzien.

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:26

Ik doe bij mijn fries altijd zijn manen in een hengstenvlecht als ik op wedstrijd ga.
Toen ik nog punten kreeg voor de verzorging had ik meestal een 7 en soms een 8.

Persoonlijk vind ik het fijner rijden als zijn manen in een hengstenvlecht zitten, omdat anders zijn manen alle kanten opgaan en ik ze soms in mijn gezicht krijgt...

Ook vind ik een hengstenvlecht iets netter staan op wedstrijd maar dat is natuurlijk persoonlijk.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:26

ik rij mn fries afwisselend met manen los en vast. krijg als ik ze los heb ook gewoon 8 of 7 voor verzorging ook als ze gevlochten zijn. wel zorg ik er dan voor als ze los zijn de manen netjes uit de knoop zijn en er verzorgt uitzien.
die van mij loopt als hij gevlochten is met of dikke bloemkoolknotten of een hengstenvlecht netjes op de manenkam. dit omdat hij een dikke nek heeft komt die wel mooi eruit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:27

Als ze los of vast in beide gevallen netjes zijn zal het in de punten inderdaad niet veel schelen. Maar als je ze netjes invlecht is de stelling en buiging beter te zien.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:34

Reglementsvraag.