Commentaar jury over lengte vd ruiter tov de pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_Spike

Commentaar jury over lengte vd ruiter tov de pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:48

Er zijn best redelijk veel kindere (vind ik) die lang of groot zijn op een pony.
hier mogen de jhuryleden officieel geen commetaar op geven. maar tog word het gedaan!!
nu is mijn vraag:

waarom doen ze dat..

1. omdat ze dan niet meer kunnen jureren door de lengte
2. of is er een andere reden :)

dit vraag ik me wel is af ;)

M.v.g. Roos

P.s. ik ben zelf ook lang voor mijn verzorgpony..

_Lou_

Re: Lengte??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:49

soms gaat de pony er ook slechter door lopen

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:50

ja dat snap ik.. maar zoals ik.. ik ziot mijn verzorgpony nog helemaal niet in de weg!! maar tog krijg ik altijd onder mijn protecoll commetaar erover

Silke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:51

Mijn zus was in die tijd dat wij nog een pony hadden ook te groot voor de pony, en kreeg geen punten meer door de lengte. Ik denk dat de jury's je geen punten meer geven omdat het er niet mooi uitziet.

Rij jij wedstrijden en heb je hier problemen mee?

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:53

ik riojd wedstrijde.. maar haal nog wel 185 punten steeds... alleen die proeven van mij zijn wel meer waard word ook wel gezegt!! dat zei zelfs een jury tegen mij.. ik kwam bij haar voor commetaar!! en toen zei ze:

je proef was DIK 195 punten waard!! maar omdat het totaal geen combinatie meer is krijg je veel aftrek...

Silke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:58

Niet iedereen kan zo maar een andere pony kopen (of een andere verzorg pony vinden, als je dat al wil), dat ze dat niet snappen. Echt slecht!
Wel fijn dat je nog mooie punten haalt anders is de lol er snel vanaf.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:03

Gaat het dan alleen op het plaatje? Of word je echt te zwaar voor de pony? Als het om het welzijn van het dier gaat, snap ik het wel.
Alleen om de verschijning vind ik jammer.

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 22:19

het gaat om het plaatje.. ik ben 40 kilo.. en ik rijop een manier zodat ik haar niet in de weg zit!! en we zijn nu binjna l2 :) L1+9 nu!!

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 22:26

maar dit topic is bedoelt om de rede te weten :) heeft iemand nog een rede?????

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:20

r00s schreef:
ik riojd wedstrijde.. maar haal nog wel 185 punten steeds... alleen die proeven van mij zijn wel meer waard word ook wel gezegt!! dat zei zelfs een jury tegen mij.. ik kwam bij haar voor commetaar!! en toen zei ze:

je proef was DIK 195 punten waard!! maar omdat het totaal geen combinatie meer is krijg je veel aftrek...

Je maakt mij niet wijs dat een jurylid dit gezegd heeft.

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 23:21

het is waar!!

WenK

Re: Commentaar jury over lengte vd ruiter tov de pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:27

Tja, je weet dat je met een kleine pony misschien niet de punten haalt die je met een grote pony haalt, net zoals dat je weet dat je het tussen de paarden moeilijker hebt met een tinker/hafliner etc. En nee, niet omdat de jury discrimineert (al zitten die er heus wel tussen, net als de sinterklaasjury's die het extra knap vinden en extra punten geven) maar omdat het gangwerk en de uitstraling van zo'n paard nu eenmaal niet zo is als die van die gave KWPNer...

Daarbij vind ik dat je ook met lengte je pony kunt hinderen, als je echt te groot bent breng je je pony eerder uit balans.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:49

Wat raar dat je je mindere punten bij de jury legt,,, en wat raar dat een jury zegt dat je 10 punten minder zou krijgen omdat je te groot bent.... Het lijkt mij een broodje aap verhaal.

Zoals hiervoor al gezegd, je kan geen goede hulpen geven als je te lang bent Met je knieën drijven levert geen punten op. Als jij op wedstrijd wilt moet je igg zorgen dat je een pony hebt die( letterlijk) bij je past. Het geheel moet redelijk zijn.

Ik zou ook niet weten waarom een jury geen eerlijk commentaar mag geven... Heb je dat in de regelementen gelezen?

Wen er maar aan, je hebt een E pony, dat zal je wedstrijdpony worden, niet de ( ongelooflijk leuke) shet

paard_galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:54

Ik vind als je te groot bent ,dat je eigelijks op een grotere pony moet.
Maar dat is heel moeilijk want je vind die pony harstikke leuk ,en opeens mag je er niet meer wedstrijden er op rijden .en dan ben je net zo ver!!
Maar je krijgt wel weer een nieuwe pony! :P

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:58

Als ik zo in je profiel kijk, vind ik je ook wel te lang, misschien niet te zwaar maar je weet toch niet hoe je pony denkt? Je zegt misschien wel ja ik zit hem heus niet in de weg, maar heb je je pony dit ooit horen zeggen? Pony's zijn hard voor zichzelf ;) Ik zie dat je een hele leuke grote pony ook hebt in je profiel, kun je daar geen wedstrijden op doen dan? ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:02

Ik vind dat een jury daar best een opmerking over mag maken :j
Even heel eerlijk, het moet voor jou niet vreemd klinken als een jury zegt dat je te groot bent voor je pony want dat is ook gewoon zo.

Dat je pony daar wel of geen hinder van ondervind daar kunnen we met zijn allen alleen maar naar gissen, er is er maar 1 die dat weet en dat is de pony.
Maar wat ik zo op de foto's zie denk ik niet dat ze last van je heeft.

Punten aftrek mogen ze er niet voor geven.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:28

Moet eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit op 1 van
mijn protocollen heb terug gevonden.
(en aan het ideaal plaatje voldoen wij ook niet helemaal.)
Dus lijkt me sterk dat ze dat bij jou er wel opgezet hebben.
(en er ooit 10 punten voor hebben afgetrokken)

Geef wel toe dat het met drijven niet altijd eenvoudig is,
netzoals met benen stil houden (er zit daar niets!).
Maar dat is mijn probleem, toch? Als ik er zelf voor kies met klein paard te starten?!

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 20:41

paard_galop schreef:
Ik vind als je te groot bent ,dat je eigelijks op een grotere pony moet.
Maar dat is heel moeilijk want je vind die pony harstikke leuk ,en opeens mag je er niet meer wedstrijden er op rijden .en dan ben je net zo ver!!
Maar je krijgt wel weer een nieuwe pony! :P

ik zit de pony nog niet in de weg, ben nog niet te zwaar, en de pony heefte r nog lol in..
dus waarom zou ik stoppen,,

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 20:42

StillAngel schreef:
Als ik zo in je profiel kijk, vind ik je ook wel te lang, misschien niet te zwaar maar je weet toch niet hoe je pony denkt? Je zegt misschien wel ja ik zit hem heus niet in de weg, maar heb je je pony dit ooit horen zeggen? Pony's zijn hard voor zichzelf ;) Ik zie dat je een hele leuke grote pony ook hebt in je profiel, kun je daar geen wedstrijden op doen dan? ;)

anders wilt de pony tog niet meer in eht bos rennen..
ze wilt hardenr en harden!! als je een mpony in de weg zit slingert de pony en trekt hij/zij met hetr hoofd!! irma doet niks... loopt nog super..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:45

r00s schreef:
StillAngel schreef:

ze wilt hardenr en harden!! als je een mpony in de weg zit slingert de pony en trekt hij/zij met hetr hoofd!! irma doet niks... loopt nog super..

Kan ook een vlucht zijn. Wegrennen van hetgeen je niet lekker zit....

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:45

r00s schreef:
ze wilt harden en harden!! als je een mpony in de weg zit slingert de pony en trekt hij/zij met hetr hoofd!! irma doet niks... loopt nog super..

Dit is natuurlijk dikke onzin! :)

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 20:54

irma heft er geen meoite mee.. anders had haar (''Phisio'' zoals ik dat noem) allang problemen ontdekt...we hebben zo'n soor fluisteraar of wat het ook is.. en die ziet alle problemen.. en als hij iets oplost is eht ook gelijk over!! vogelzang heet hij.. een duitse meneer...dusssssss

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 20:55

Simmy @
ja met verlichte zit zeker!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:58

r00s schreef:
Simmy @
ja met verlichte zit zeker!!

Ja hoor, zelfs dan is dat heel goed mogelijk. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:02

r00s schreef:
irma heft er geen meoite mee.. anders had haar (''Phisio'' zoals ik dat noem) allang problemen ontdekt...we hebben zo'n soor fluisteraar of wat het ook is.. en die ziet alle problemen.. en als hij iets oplost is eht ook gelijk over!! vogelzang heet hij.. een duitse meneer...dusssssss

Wat wil je nou horen? Dat jij helemaal gelijk hebt, dat je idd je pony niet in de weg zit en dat alle jury's stom zijn? Dat ga je niet horen. De jury heeft gelijk als ze daar commentaar op geven, want je bent gewoon te groot voor je pony, het plaatje is niet mooi meer. En jij kunt niet weten dat je je pony niet in de weg zit, wij kunnen niet weten dat je je pony niet in de weg zit, alleen de pony weet dat.

En je pony kan ook best gaan rennen in het bos als jij in de weg zit, geen enkel probleem...

En ik zie niet in wat er 'dussssssss' is aan een Duitse meneer die problemen ziet, maar dat zal wel aan mij liggen.