Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sjaantje schreef:Om bij maneges en verenigingen te mogen lesgeven moet je inderdaad gecertificeerd zijn. Naar mijn weten heeft dat te maken met de verzekering. Ik moet zeggen dat het wel heel vaak anders gebeurt..
Ik geef ook ongediplomeerd les, maar dat zijn privélessen, dus dan doe ik mooi wat ik zelf wil.
@Gast9373; dan doe je jezelf te kort, want er zijn HEEL veel ongediplomeerde instructeurs waar je gigantisch veel van kunt leren.
_Martine_ schreef:Je mag geen paardrijles geven zonder diploma, want als er wat gebeurt, wordt het niet gedekt door de verzekering. Je moet dan dus betalen als er iets met de lesser gebeurt, toch?
Als je je ORUN-diploma hebt gehaald, ben je verzekerd, kun je lesgeven en dekt de verzekering mogelijke ongevallen..?
Ik weet er niet veel van. Zijn er geen andere manieren om instructrice te 'worden'? Behalve dan bij echte opleidingen, zoals Deurne. Want het grootste probleem is dus die verzekering. Wie is er aansprakelijk als er iets gebeurt. Kun je daar geen aparte verzekering voor krijgen? En zo ja, is dat dan duurder of voordeliger dan een ORUN-cursus en wat is wijsheid.
Kun je niet gewoon een contractje opstellen met; Instructrice is niet aansprakelijk voor enig letsel van de lesser.
Kan iemand mij hiermee helpen?

_Martine_ schreef:Naar, zo'n profiel
Ik probeerde het op een objectieve manier te vragen, maar helaas!
Ik geef inderdaad les met mijn paard aan beginners. Ik WEET dat dat niet mag, dus daarom vraag ik het. Bij de lessen heb ik meestal het paard vast aan een touwtje en gaan we niet sneller dan een drafje. Risico is echt laag, de kans is klein dat er iets gebeurt, maar mijn vraag is dus; wat als er wél iets gebeurt?
en normaal gezien zou je jezelf wel kunnen verzekeren. Alleen is dat erg duur. Cinnepin schreef:sjaantje schreef:Om bij maneges en verenigingen te mogen lesgeven moet je inderdaad gecertificeerd zijn. Naar mijn weten heeft dat te maken met de verzekering. Ik moet zeggen dat het wel heel vaak anders gebeurt..
Ik geef ook ongediplomeerd les, maar dat zijn privélessen, dus dan doe ik mooi wat ik zelf wil.
@Cinnepin; dan doe je jezelf te kort, want er zijn HEEL veel ongediplomeerde instructeurs waar je gigantisch veel van kunt leren.
Ik krijg les van een proffesioneel iemand die dus wel gediplomeerd is, dus iets te kort komen zou ik niet noemen
in ieder geval dankjewel!