Aansprakelijkheid van de instructeur instructrise

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tHoefijzer

Aansprakelijkheid van de instructeur instructrise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 17:20

Wie is er eigenlijk Aansprakelijk voor als er iets ernstigs gebeurt in een les of bij buitenrit en welk diploma moet je hebben om instructie te mogen geven mbt aansprakelijkheid?

Wie kan mij helpen aan het juiste antwoord?

Mylady_E

Re: Aansprakelijkheid van de instructeur instructrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:23

Geef je les op een manege ofzo, dan zijn die verantwoordelijk. Bij privéles weet ik het zelf ook niet echt.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:30

hallo hier gelden een hoop regels voor hoor, je moet gediplomeerd zijn mits je een verzekering kunt afsluiten, ik heb nl geen deurne ook geen orun.. maar heeft mij toch kunnen verzekeren maar heb dan wel heel veel gedaan bijv, opleidingen;grooming/paardenverzorgster/didactiek,training.ehbo ruiter/paard/reanimatie.beengebreken bij paarden/rugaandoeningen bij paarden.100 uur stage gelopen bij een stoeterij. met dit alles vondt mijn verzekering unive, dat ik genoeg kennis in huis had. om verzekert te zijn. en daar was ik heel erg blij mee, ik ben denk ik, dan ook de eerste nederlander die zich dmv deze studie,s hebt kunnen verzekeren... of zijn er meerdere. ik geef les aan eigen paarden[prive lessen] jong en oud. en ja je bent zeker verantwoordelijk als er iets gebeurdt. dat moet, je,. je wel realiseren. maarrrrr er ligt ook veel aan de ruiter/paard zelf, bokken en vallen dat weet je in deze sport, dat kan altijd gebeuren, dan breek je iets, daar ben je niet verantwoordelijk voor, dat kan gebeuren, maar ga je nu met een regenjas los staan in de bak en het paard gaat door jouw schuld heel hard rennen en het paard breekt iets of de ruiter dan, kunnen ze de kosten op jouw gaan verhalen. zulke voorbeelden snap je.. het gebeurdt gelukkig zelden maar het is wel handig om even bij stil te staan vindt je niet. gr henny.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:53

Hier is al zo vaak antwoord op gegeven. Gebruik eerst de zoekmachine maar eens en zijn er dan nog vragen dan wil ik die wel beantwoorden.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:13