Jury komt uit z´n hokje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amonatjuh60

Jury komt uit z´n hokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 00:33

Hey,

IK wou is even weten of jullie dit ook al eens hebben meegemaakt...

Ik had laatst wedstrijd en aan het einde van de proef kwam de jury uit zijn hokje en zei dat ik even moest komen.
NOu mijn moeder er heen gelopen en de jury zei dat we zo´n leuke combi waren maar dat ik de proef niet netjes afwerkte....
Vond het wel leuk om te horen zo kan ik tenminste ergens op trainen.
Ik hoop dat ik die jury nog een keer krijg...

xxxdonja

Re: Jury komt uit z´n hokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:36

Heb ik ook wel gehad, mijn allereerste wedstrijdje... Onderling dus, op een manegepony. Proef was afgelopen, (had hem helemaal in middendraf gereden, ik was hem vergeten terug te nemen, toen ik middendraf moest rijden... Gestoord Nors opkijken Verward ) en toen kwam de jury, want ik hield de zweep verkeerd vast. Haha! Haha!

Kusje

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:37

Vroeger (oma spreekt Tong uitsteken ) kreeg je altijd commentaar van de jury na je proef, dat hoorde er gewoon bij. Helaas is dat tegenwoordig niet meer zo. Ik vind het namelijk ook erg fijn als een jury na een proef nog even wat tips meegeeft. Kom het, met name bij de buitenconcoursen, nog wel regelmatig tegen. Erg prettig!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 03:36

Ik heb ook een keer meegemaakt dat de jury uit z'n hokje kwam. Ik reed een kur op muziek op Z niveau (bij de pony's) en ging bij B door een S van hand veranderen in galop met op de X een changement. Ik dacht dat dat gewoon mocht, omdat ik alle verplichte onderdelen had laten zien en dit was dus gewoon een extra oefening zonder voor een beoordeling. Bleek dat het dus officieel niet mocht, maar de jury zei na mijn kur dat hij zijn ogen maar even had dichtgeknepen op het moment dat ik op X was Knipoog vond ik toch een leuke reactie van de jury!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 03:38

Tsjah, 'vroeger' was het nog normaal dat je na de proef even bij de jury kwam en commentaar kreeg. Tegenwoordig wimpelen ze je allemaal weg met 'geen commentaar' en kun je daarna uit één of twee woorden gaan uitpuzzelen wat ze bedoelen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 09:55

Als het goed is, is commentaar helemaal niet nodig omdat je dit zoveel mogelijk op het protocol laat zetten.
Helaas krijg je soms summier commentaar en een lijst met alleen maar zessen.

Vroeger kreeg je idd standaard commentaar na afloop van de proef. Als ze per combinatie 10 minuten uittrekken ben ik ook best bereid om dit weer te doen. Maar nu laten de startlijsten dit niet toe.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:00

Vond het toch altijd wel fijn even horen van de jury wat ze er van vonden.
Ik weet nog wel, heul vroeger dat je zadel en zo bekeken werd en je daarna pas een cijfer voor je verzorging kreeg

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:48

anneliesdj schreef:
Tsjah, 'vroeger' was het nog normaal dat je na de proef even bij de jury kwam en commentaar kreeg. Tegenwoordig wimpelen ze je allemaal weg met 'geen commentaar' en kun je daarna uit één of twee woorden gaan uitpuzzelen wat ze bedoelen.

Omdat er met de deelnemers antallen van nu gewoon geen tijd meer voor is.
Maar dat neemt niet weg dat ik soms best wat korte opmerkingen maak tegen ruiter of voorlezer.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:27

Ik snap dat het niet altijd kan maar het was wel veel persoonlijker, betrokkener en als er iets niet duidelijk is kun je het meteen vragen. Als je nu een raar cijfer op je coupon ziet staan moet je uit zien te vinden wie de jury was en waar die is, om er vervolgens achter te komen dat ie al weg is.

Voor mij hoeft er ook geen heel verhaal te komen natuurlijk maar vroeger was het wel zo dat je positief commentaar vaak bij de auto kreeg, nu noemen ze het positieve niet meer op de coupon omdat ze niet snel genoeg kunnen schrijven. Dat is wel jammer, plus dat het natuurlijk lastig is om in 2 woorden uit te drukken wat je bedoelt (als jury zijnde).

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:48

Zou mooi zijn als de jury bleef tot na de prijsuitreiking. Dan kun je nog wat uitleg vragen van het commentaar op je startcoupon, maar meestal zijn de juryleden bij de basis dan al weg jammer genoeg. Dat komt misschien ook wel omdat de uitslag vaak lang op zich laat wachten. Anders zou ik niet weten, waarom niet meer juryleden wachten. Knipoog

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:06

Ik jureer alleen FNRS-wedstrijden, dat is wel wat anders, maar ik blijf altijd even tot na de prijsuitreiking. Mochten er dan nog vragen zijn kan dat altijd. En ik heb geluk dat mijn schrijfster die bijna altijd mee is heel duidelijk en snel kan schrijven.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:50

Ik heb het 2 keer gehad, omdat ik het paard op zijn donder had gegeven in de proef. Hij vertikte het alleen in de proef, even op zijn nummer gezet. Daarna hebben ze het nooit meer gedaan.

smaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:35

ik heb vaak bij de buitenwedstrijden, dan ben je klaar en als de volgende er dan nog niet staat, roept de jury je meestal wel bij je, en krijg je commentaar of iets positiefs te horen! altijd handig:D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:30

Ik ook na mijn proef [laatste starter] kwam de jury ook uit het hokje, en zei ook; super nette proef, heel netjes! En ik was 1e met 201 punten Haha!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:45

Ik heb geloof ik één keer buiten gehad dat de jury naar me toe kwam. Ook met allemaal commentaar, ik was er blij mee dat hij die dingen tegen me zei omdat ik beter snapte wat ik fout deed. Wat ik trouwens wel een beetje zuur vond was dat ik vervolgens 179 punten bij deze meneer had gereden. Tong uitsteken

Maar ik vind het ook jammer dat er vaak geen tijd is om op deze manier even je proef te bespreken.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:51

Heb een keer tijdens de eerste proef commentaar gekregen over de galop. Grond was drassig en pony gallopeerde heel voorzichtig en bijna niet meer. Krijg toen als tip van de jury in dit geval de verzameling maar wat los te laten en meer vooruit te rijden. 2e proef was de galop stukken beter. Lachen

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:40

Ik heb het meerdere keren gehad, altijd tijdens buitenwedstrijden overigens. Met mijn vorige paard Odin op onze eerste buitenwedstrijd kwam de jury na de eerste proef haar auto uit om me wat tips te geven, tweede proef ging daardoor aanmerkelijk fijner.
Met Romanov heb ik het ook al gehad, de laatste keer toen de jury wilde uitleggen dat ik bij hem waarschijnlijk flink minder punten had gereden dan bij zijn collega in de andere ring, omdat ik Romanov te kort in de hals reed gedurende de hele proef. Hij zei dat hij anders veel meer punten had kunnen geven en dat hij dacht dat het mijn winstpunt zou kosten.
Stond later op mijn protocol van de proef die hij beoordeeld had (ik had 182 punten en dus wel net winst): " toch nog wel!" in een ander handschrift dan dat van de schrijfster. Dat vond ik wel heel grappig. Ook sympatiek dat hij gewoon even uitlegde wat hij vond dat er aan ontbrak. Ik heb dat daardoor extra goed in mijn oren geknoopt. Knipoog

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:19

Ik jureer ook de Z en probeer altijd veel commentaar te geven. Dat heb ik liever als dat de schrijfster de hele tijd bezig is met optellen. Daar heeft de ruiter tenminste wat aan, als die er naar kijkt. Natellen doen ze toch!

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:26

Ik ook een keertje. Me paardje vond de auto nogal spannend en het was bloedje heet dus alle deuren stonden wagewijd open.. Dusjaa dat was heel spannend Tong uitsteken Noujaa eerste proef was niet zoveel en tweede proef was het al een stuk minder eng enjaa toen hadde we 204 punten Haha!
De Jury kwam uit de auto en vroeg aan mij hoe ik het vond gaan.. Noujaa vergeleken met de eerste proef Super!! haha
en hij zei nog Veel succes en plezier met je paardjee Haha! was toen echt helemaal blij natuurlijk Tong uitsteken

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:44

Ik heb ook een aantal keer gehad dat de jury me naar hun toe roep. Meestal was het positief commentaar zoals mooi paard, mooie Fries, mooie middendraf. Vind het altijd wel leuk als jury's nog even wat zeggen.

had laatst een proefje en ik had alleen maar 6'jes, en bijna geen commentaar. Dat werkt echt demotiverend

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:26

Fitzroy schreef:
Vroeger kreeg je idd standaard commentaar na afloop van de proef. Als ze per combinatie 10 minuten uittrekken ben ik ook best bereid om dit weer te doen. Maar nu laten de startlijsten dit niet toe.

Ja precies, ik weet het nog goed dat ik na de proef afstapte en naar de jury ging....

Ik zou het nu wel weer zo willen, gewoon een ruimer tijdschema nemen, dan heb je de tijd om uitleg te geven aan de ruiter.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:30

Ik heb het nog niet mee gemaakt.

Wel dat de jury er zelf een leuke tekst onderschreef:

Schitterende proef.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:33

Ik heb nog niet zoveel wedstrijden gereden, maar het is me nog niet gebeurd.
Lijkt me wel fijn, zodat commentaar wat beter uitgelegd kan worden etc. Lachen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:35

Hihi ja toen ik op de ponies begon stuurde mam me ook altijd naar de jury (was nog maar een gup Haha! ), maar dat was eigenlijk in de tijd dat het een beetje minder werd (mam nog van de oude stempel Clown ) dus dat konden ze niet altijd waarderen. Wel jammer dat er nu geen gelegenheid meer voor is.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:05

Ik doe het nu nog altijd hoor... Vaak na de proef, gewoon ff bedanken voor het jureren, helemaal als ik vind dat ik zelf lekker heb gereden Haha! Dan intresseert het commentaar me toch niet zo heel erg, en als het al niet goed ging... Dan weet ik zelf vaak wel waar het aan lag....