Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sethlover schreef:ik ben geen jurielid, maar ik had paar weekjes terug een onderlinge b-proef
iik kan je wel doorsturen via pm wat de jurie allemaal op mij aan te merken had

sethlover schreef:heb het gestuurd
Michelle__ schreef:In de B hoort een jury vooral te letten op het rijden van overgangen, het rechtrichten en rijden van andere figuren. Uitstrekken is ook wel een belangrijk puntje en in de B hoeft een ruiter er niet op afgerekend te worden dat haar paard/pony niet naar beneden loopt.
succes met jureren!
FloortjeM schreef:Michelle__ schreef:In de B hoort een jury vooral te letten op het rijden van overgangen, het rechtrichten en rijden van andere figuren. Uitstrekken is ook wel een belangrijk puntje en in de B hoeft een ruiter er niet op afgerekend te worden dat haar paard/pony niet naar beneden loopt.
succes met jureren!
Niet om onaardig te doen maar in de B wordt uitstrekken niet eens gevráágd, laat staan dat het een extra belangrijk punt is.
Wat belangrijk is, is dat de combinatie een rustig plaatje laat zien, niet zit te rukken, plukken en schoppen en dat de gevraagde oefeningen netjes worden getoond. Dat het paard lekker vlot doorloopt zonder rennerig te worden en dat er zorgvuldig wordt gereden (overgangen netjes voorbereiden, een volte bij de juiste letter, goede been lichtrijden, hoeken wel meepakken, maar bij een volte niet etcetera).
!!
..