Tips voor een goede dressuurtrainer? (GP niveau)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarisdB

Tips voor een goede dressuurtrainer? (GP niveau)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 09:13

Met mijn huidige instructrice loop ik op meerdere punten vast. Ik les nu een jaar of 2 bij haar maar nu ik met het wat zwaardere werk bezig ga merk ik dat ik in de basisafrichting op bepaalde punten te kort kom. Ik heb het er laatst met haar over gehad en ze adviseerde mij eens verder te kijken en bij een andere trainer te gaan lessen.

Zelf traint ze helemaal in Duitsland, maar daar gaat ze dan af en toe voor een week naartoe ivm de afstand. Ik kan dat helaas niet zo plannen rond mijn werk dus haar trainer valt af.

Ik heb twee hele fijne paarden die landelijk heel goed scoren en mijn ambitie is om in elk geval de komende jaren door te kunnen stromen naar de lichte tour, en wie weet van daaruit nog een stap verder. Ik zoek dus een trainer op bewezen Grand Prix niveau, bij voorkeur iemand die dat niet alleen zelf heeft gereden, maar die ook heeft aangetoond combinaties naar dat niveau te kunnen begeleiden. Ik ben vrij klein van stuk dus ik zoek een trainer die niet werkt op basis van heel veel "druk" en kracht. Ik wil bij voorkeur er overdag terecht kunnen (ik les altijd op mijn deeltijddag)

Ik heb een paar opties voor ogen waar ik eens naartoe wil bellen, maar misschien hebben jullie nog meer suggesties? Ik zoek dus echt gevestigde namen, niet een regionaal bekende ZZ-licht ruiter.

prakkie

Re: Tips voor een goede dressuurtrainer? (GP niveau)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:19

das een goeie...
Ik ben ook op zoek, maar makkelijk is het niet.

Welke regio zoek je in, ik ken er wel een paar, maar ik weet niet hoe ver je wilt rijden.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:43

Bij ons op stal (stal Hexagon, met als GP ruiters Leunus van Lieren en Thamar Zweistra, Laurens van Lieren heeft hier zijn opleiding genoten) komen ruiters trainen vanuit heel nederland die aan het zwaardere werk toe zijn. Ik ben de basis nog niet uit, maar vind het een fijn gevoel dat ik door een meervoudig gp-amazone (thamar zweistra) wordt begeleid. Leunus van Lieren is natuurlijk behoorlijk gevestigde orde, en mensen komen ook van heinde en verre om wekelijks, of tweewekelijks of maandelijks een lesje bij hem te pikken. Er zijn ook mensen die om de zoveel tijd een aantal dagen met hun paarden komen, dat is maar net wat je afspreekt.

Maar wat belangrijk is, is niet zozeer dat je een superbekende naam als instructeur hebt, maar dat je les krijgt van iemand met verstand van zaken, waarin jij het vertrouwen heeft dat-ie er meer verstand van hebt dan jij, dus dat je de dingen ook werkelijk kan aannemen en veranderingen kan doorvoeren. Naar een nieuwe trainer gaan, vergt normaliter een behoorlijke dosis bereidheid het bekende los te laten.

succes met zoeken!
Laatst bijgewerkt door FloortjeM op 24-10-08 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:45

jean bemelmans zou je evt kunnen proberen, alleen weet ik niet of hij tijd heeft.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:46

Douwe Rinkes is een superbegeleider en africhter!
Douwe kan zelf paarden GP opleiden/africhten en heeft jarenlang diverse (inter)nationale ruiters begeleid.
Waaronder de bekendste; Anne Marie Sanders Keizer met Amon (Olympische spelen).

Douwe vraagt € 70,- en komt aan huis lesgeven (incl. reisgeld)
Dat is ook nog eens niet duur voor dit niveau!

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 09:48

Ik woon redelijk centraal, dus op zich maakt dat voor mij niet zoveel uit. Ik ben ook best bereid om er wat verder voor te rijden (ik trek er toch de hele dag voor uit) als het dan ook maar echt goed past. Ik wil wel absoluut overdag kunnen lessen, niet 's avonds (zo heb ik er alweer 2 afgestreept op mijn lijstje)

v Silfhout zit hier redelijk vlakbij, maar als ik dan weer kijk naar sommige van zijn leerlingen dan denk ik niet dat hun manier van werken mij goed past.

Op zich houd ik van het lichte en effectieve rijden dat je ziet bij leerlingen van Anky (ik had bij Theo Hanzon nagevraagd maar die kan op de avond) echter de leerlingen van Edward Gal pik ik er op concours vaak weer in negatieve zin uit.

Mijn eigen instructrice kan me echt heel fijn helpen, maar ik wil gewoon een stap verder en daar mist zij zelf net de routine voor in dat werk, en ook de mate van basisafrichting die daar aan vooraf gaat. Mijn paarden lopen fijn en goed hoor, maar om een stap verder te kunnen moeten ze écht nog een klasse beter voor elkaar zijn.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 09:50

FloortjeM schreef:
Maar wat belangrijk is, is niet zozeer dat je een superbekende naam als instructeur hebt, maar dat je les krijgt van iemand met verstand van zaken

Daar ben ik me van bewust, maar ik wil wel aantoonbare resultaten gezien hebben van iemand. Dat hoeft wat mij betreft helemaal geen sportruiter te zijn zelf, maar dan moet hij/zij wel aantoonbaar mensen begeleid hebben naar het hoogste niveau. Er loopt in paardenland ook heel veel "vergane glorie" rond namelijk...

Edit: Leunis van Lieren vind ik wel erg ver weg, dan zou ik er idd af en toe een paar dagen van moeten maken maar dat is een beetje lastig te combineren met mijn werk.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:57

van Silfhout wilde ik je juist adviseren. Volgend jaar ga ik daar ook weer lessen en jaren geleden heeft hij mij ook begeleidt, ik ben ook klein van stuk en ik vind hem erg goed.....

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:02

Ik heb daar een paar keer naar lessen staan kijken en diverse leerlingen van hem gezien en dat past mij echt totaal niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:06

MarisdB schreef:
Ik heb daar een paar keer naar lessen staan kijken en diverse leerlingen van hem gezien en dat past mij echt totaal niet.

Marie-jose en Jeroen Hulsman, Schalkwijk (bij Houten)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:11

Anita de Ruiter in Sprang-Capelle.

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:13

judith scholte zit in Oene( bij Epe), geeft super les.
weet alleen niet of ze nog nieuwe combinaties aanneemt.
hun website is:www.jms-stables.nl

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:18

ik ben zelf favoriet van Frenk Jespers, dat komt mede omdat hij erg goed om kan gaan met hete paarden. En aangezien ik er zo een heb, is dat wel heel fijn. Heel veel rust heeft die man. Hij zit in Teteringen, dus weet niet of dat voor jou te doen is.

Waar ik ook fijn les van heb gehad van Johan Hamminga. Paste mij ook erg goed en is erg perfectionistisch. Hij zit in Ermelo.

Succes ermee, ik weet dat het niet makkelijk is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:42

Mischien is Boudewijn Heuseveld wat? Die kan erg fijn lesgeven.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:47

Suzanne F. schreef:
MarisdB schreef:

Marie-jose en Jeroen Hulsman, Schalkwijk (bij Houten)

hier kan ik me bij aansluiten. Kijk anders ook eens bij Evert de Jong in Werkendam, hij heeft ook meerdere combinaties begeleidt.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:50

Wilco Kats in Biddinghuizen hoor ik goede verhalen over. Lachen

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:56

roosje78 schreef:
Anita de Ruiter in Sprang-Capelle.

Wie heeft zij dan allemaal begeleid??

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:31

Sonja Gademan in Aalst.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:56

Anita begeleidt o.a. mij. Naast mij geeft ze les aan verschillende ruiters varieerend van B tot Z2 niveau. Zelf heeft ze Lichte tour gereden en is ze gediplomeerd Orun instructrice.

Misschien kun je anders bij haar zelf informeren. Haar nummer kan ik op jouw verzoek wel pm'en.

zonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:01

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:13

Johan Hamminga staat ook goed bekend.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:30

MarisdB schreef:
.

Op zich houd ik van het lichte en effectieve rijden dat je ziet bij leerlingen van Anky (ik had bij Theo Hanzon nagevraagd maar die kan op de avond) echter de leerlingen van Edward Gal pik ik er op concours vaak weer in negatieve zin uit.

In dat geval adviseer ik Jo Willems. Anky heeft vroeger ook bij hem gelest. Lessen is bij hem op locatie (Landhorst, Z-O Brabant) Mocht je zijn telefoonnummer willen, stuur maar een pm.
Hij heeft het wel behoorlijk druk, maar je kunt het altijd proberen Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:31

roosje78 schreef:
Anita begeleidt o.a. mij. Naast mij geeft ze les aan verschillende ruiters varieerend van B tot Z2 niveau. Zelf heeft ze Lichte tour gereden en is ze gediplomeerd Orun instructrice.

Misschien kun je anders bij haar zelf informeren. Haar nummer kan ik op jouw verzoek wel pm'en.

even de titel van dit topic beter lezen Knipoog

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 12:21

roosje78 schreef:

Bedankt voor de tip, maar dat is dus precies niet het soort persoon dat ik zoek. (zie openingspost)

Noppert, als je het nr van Jo Willems voor me zou kunnen achterhalen zou ik dat heel fijn vinden!

Acupido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:34

christa laarakkers ?
In winschoten.