Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

jury schreef:Begrijp me niet verkeerd hoor, er iets van zeggen vind ik helemaal niet fout. Maar ter plekke of later betreffende persoon er niet op aanspreken en dan nu over "gezag ondermijnen" praten op bokt, vind ik dan ook weer minder.

Relaxed schreef:Nou jury, het is toch juist goed dat ze het achteraf nog ff checkt op bokt? Ik heb ook zo vaak gehad dat ik achteraf twijfelde of ik het wel goed had opgelost, ff navragen en je hebt weer wat geleerd voor de volgende keer..
Ik zou in dit geval ook na de proef het ff hebben gezegd en als daar niet de mogelijkheid voor was had ik het op de coupons gezet..
Ik heb trouwens geleerd als mensen niet na 45 seconden beginnen dat je een punt van het binnenkomen af mag halen.. Ik heb dat ook een keer gedaan (en een opmerking erover), dat mens bleef maar rondrijden terwijl ik inmiddels al 2 x een seintje had gegeven en de voorlezer dat ook zeker had gezien..
NoireIdylle schreef:Daar is een forum toch ook voor?
Ik meen dat je iemand na 45 min niet gestart te zijn, mag/moet uitsluiten zelfs. Maar ook daar weer; in de B mag je verwachten dat het jonge groene ruiters zijn en dat je het ook als opbouwende kritiek kan meegeven.

NoireIdylle schreef:Relaxed schreef:Nou jury, het is toch juist goed dat ze het achteraf nog ff checkt op bokt? Ik heb ook zo vaak gehad dat ik achteraf twijfelde of ik het wel goed had opgelost, ff navragen en je hebt weer wat geleerd voor de volgende keer..
Ik zou in dit geval ook na de proef het ff hebben gezegd en als daar niet de mogelijkheid voor was had ik het op de coupons gezet..
Ik heb trouwens geleerd als mensen niet na 45 seconden beginnen dat je een punt van het binnenkomen af mag halen.. Ik heb dat ook een keer gedaan (en een opmerking erover), dat mens bleef maar rondrijden terwijl ik inmiddels al 2 x een seintje had gegeven en de voorlezer dat ook zeker had gezien..
Daar is een forum toch ook voor?
Ik meen dat je iemand na 45 min niet gestart te zijn, mag/moet uitsluiten zelfs. Maar ook daar weer; in de B mag je verwachten dat het jonge groene ruiters zijn en dat je het ook als opbouwende kritiek kan meegeven.
NoireIdylle schreef:Ik heb afgelopen weekend gejureerd in de klasse B. Daar reed een jonge, ik denk vrij groene, amazone. In de proef moest zij op een gegeven moment E afwenden en B rechterhand. Op de middenlijn was al te zien dat ze stelling naar links ging aannemen, waardoor er vanaf de zijlijn 2x behoorlijk hard gebruld werd: RÉCHTS!!! RÉCHTS!!! (dit bleek een collega jurylid, niet in functie op dat moment te zijn..) Officieel moet je dus zo'n meisje af rekenen op "hulp van derden" en dus uitsluiten. Ik heb ervoor gekozen om het op haar protocol te vermelden als waarschuwing. Helaas heb ik die persoon na afloop niet meer gezien, en dit dus niet meer aangekaart bij haar. Maar zouden jullie zo'n meisje in dit geval wel de baan uit hebben gestuurd?
jury schreef:Begrijp me niet verkeerd hoor, er iets van zeggen vind ik helemaal niet fout. Maar ter plekke of later betreffende persoon er niet op aanspreken en dan nu over "gezag ondermijnen" praten op bokt, vind ik dan ook weer minder.

Chupa_Chup schreef:ik zou het wel melden maar meteen uitsluiten houd ik zowieso niet so van
als je nou 3 keer verkeerd rijd oke dan moet je de baan verlaten
maar als je B of L1 rijd of een heel druk paard hebt en het amper onder controle hebt en daardoor je voorlezer moeilijk kan verstaan heb ik dat gedeelte sogenaamd niet gesien!!