zo vervelend...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

zo vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 22:25

Vraagje aan collega juryleden wat jullie hier nu mee doen of juist niet.

Ik had voor vandaag in mijn agenda een juryafspraak staan, zelf vergeten erbij te zetten waar Bloos gebeurt mij eigenlijk nooit. Maar nu komt het, ik hoor of zie of ontvang dus helemaal niets van de vereniging, geen mailtje met de startlijst en per post ook niet. Uiteindelijk ging er een lichtje branden (op zaterdagavond) en schoot mij te binnen waar ik heen moest. Kijk op startlijsten en daar stond de mededeling dat de wedstrijd was afgelast wegens uitbreken van het Rhinovirus, deze mededeling was er kort voor ik de startlijst bekeek opgezet.

Wat mij een beetje irriteerd, is dat de vereniging.
1. Mij totaal geen startlijst of tijden gestuurd/gemaild heeft ( dit hadden ze van de week allang kunnen/moeten doen)
2. Ze mij ook niet op de hoogte hebben gebracht van het feit dat de wedstrijd niet doorging.

Aan dit soort dingen kan ik mezelf vreselijk storen...hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik zelf zet verenigingen die zo met de officials omgaan gelijk op mijn "zwarte lijst"

EllyC

Re: zo vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 06:29

Ook daar kan iets mis gaan, dus zou eerst om uitleg vragen. Als deze uitleg onvoldoende is, staan ze bij mij ook op de grijze lijst.

Ik hoor overigens uit andere regio's vaak dat de startlijsten ook heel laat verzonden worden (donderdag/vrijdag). Dat kan dus problemen opleveren als er ineens een leerling van je op de startlijst staat. Ik moet zeggen dat dat juist in deze regio over het algemeen heel goed gaat. Maassluis bv geeft ver van tevoren het dagdeel al aan. Ideaal.

Helaas hoor ik ook wel eens dat het andersom niet goed gaat. Afgelopen zondag een selectiewedstrijd, jury stuurt vrijdagavond mailtje dat ze niet kan en biedt vervangende kandidaat aan. Gelukkig leest het secretariaat het mailtje vrijdagavond nog, belt aangeboden vervangende kandidaat, voicemail. Ja, wat moet je dan.... wachten met risico dat contact er niet komt en dan nog moeilijker een andere kandidaat vinden. Gelukkig uiteindelijk alles nog goed gekomen, maar ook hier had op zijn minst telefonisch contact moeten zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:37

Startlijsten.nl is echt een uitkomst maar....dan moet het wel goed gebruikt worden! Steeds meer verenigingen gaan er van uit dat je als jury daar dan ook je startlijst vandaan plukt en zelf in de gaten houdt dat tijden wijzigen. En niet iedereen zit nou eenmaal elke dag (zoals ik...) achter de computer om alles na te kijken.

Ook merk ik steeds meer dat een bevestiging sturen blijkbaar erg veel gevraagd is, en dat vind ik toch wel het minste! En als je dan al je startlijst van startlijsten.nl moet halen, stuur dan per mail een berichtje dat de startlijst online staat.

Overigens komt het bij onze vereniging (echt een doorn in mijn oog) nog rustig voor dat een jury alleen een tijd wordt doorgegeven en ze zien op de dag zelf wie er komt starten. Degene die het nu doet, plaatst rustig de startlijst pas donderdag online......maar goed als het goed is gaat dat veranderen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 12:05

jury schreef:
.Ook daar kan iets mis gaan, dus zou eerst om uitleg vragen Als deze uitleg onvoldoende is, staan ze bij mij ook op de grijze lijst.

Ik hoor overigens uit andere regio's vaak dat de startlijsten ook heel laat verzonden worden (donderdag/vrijdag). Dat kan dus problemen opleveren als er ineens een leerling van je op de startlijst staat. Ik moet zeggen dat dat juist in deze regio over het algemeen heel goed gaat. Maassluis bv geeft ver van tevoren het dagdeel al aan. Ideaal.

Helaas hoor ik ook wel eens dat het andersom niet goed gaat. Afgelopen zondag een selectiewedstrijd, jury stuurt vrijdagavond mailtje dat ze niet kan en biedt vervangende kandidaat aan. Gelukkig leest het secretariaat het mailtje vrijdagavond nog, belt aangeboden vervangende kandidaat, voicemail. Ja, wat moet je dan.... wachten met risico dat contact er niet komt en dan nog moeilijker een andere kandidaat vinden. Gelukkig uiteindelijk alles nog goed gekomen, maar ook hier had op zijn minst telefonisch contact moeten zijn.

Ik had al vernomen dat de startlijst al een week op startlijsten stond, en van een collegajury gehoord dat deze vereniging wel vaker "gemakzuchtig" is. Kan me wel herinneren dat ik er eerder heb gejureerd en dat ik toen een startlijst voorgeschoteld kreeg met 42 starts zonder pauze's...zegt denk wel genoeg.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 12:09

daffodil schreef:
Startlijsten.nl is echt een uitkomst maar....dan moet het wel goed gebruikt worden! Steeds meer verenigingen gaan er van uit dat je als jury daar dan ook je startlijst vandaan plukt en zelf in de gaten houdt dat tijden wijzigen. En niet iedereen zit nou eenmaal elke dag (zoals ik...) achter de computer om alles na te kijken.

Ook merk ik steeds meer dat een bevestiging sturen blijkbaar erg veel gevraagd is, en dat vind ik toch wel het minste! En als je dan al je startlijst van startlijsten.nl moet halen, stuur dan per mail een berichtje dat de startlijst online staat.

Overigens komt het bij onze vereniging (echt een doorn in mijn oog) nog rustig voor dat een jury alleen een tijd wordt doorgegeven en ze zien op de dag zelf wie er komt starten. Degene die het nu doet, plaatst rustig de startlijst pas donderdag online......maar goed als het goed is gaat dat veranderen.

precies, en dat vind ik dus lastig, er zijn inderdaad jury's (de oudere) die helemaal of geen computer hebben, of niet weten hoe het werkt. En dit zijn dus dingen waardoor ik het gevoel krijg dat bij sommige verenigingen een jury noodzakelijk kwaad is en verder ook niet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:13

Ach dat we wat dat betreft op één lijn zitten, verbaast me niks nee....

De verenigingen die je per post een startlijst + routebeschrijving sturen ruim van te voren zijn echt zeldzaam! En nu is dat ook weer niet echt nodig in mijn geval, maar een bevestiging zou wel prettig zijn ja.

Ik heb niet zo heel veel verenigingen op de zwarte lijst staan hoor, dat valt best mee. Ja eentje waar de jongen die de jury's belt of mailt altijd wel "vergeet" te melden dat het om een onderlinge gaat of vraagt of je t gratis wil doen voor het goede doel. Ben daar één keer zelf wezen starten en toen kwam de ringmeester mij vertellen dat ik toch echt wel door de deur moest, deur van 1.90 hoog met paard van 1.84. Dat heb ik geweigerd en daar kwam zo'n heisa van dat ik die vereniging volledig afgeschreven heb, ook voor wat betreft t jureren.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:40

Belachelijk Judith, ik vind dat ronduit onbeschoft.
Ik zou zeker even met het secretariaat gaan bellen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:13

Ik vraag altijd een bevestiging per post of mail van een vereniging. Krijg ik dat niet dan kom ik niet. Ik heb namelijk al een keer gehad dat een vereniging mij had gevraagd en dat ik bij toeval hoorde dat ik niet nodig was maar dat waren ze even vergeten te melden. gelukkig hoorde ik het een dag van te voren anders was ik mooi voorjoker gekomen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:41

Ik had vorig jaar thuis nog geen computer. Op maandag werd ik gebeld of ik wilde jureren ipv starten omdat ze een groot probleem hadden. Ik heb op woensdag gebeld om te vragen hoe laat ik moest komen en heb er duidelijk bij gezegd dat ik voor zaterdag geen mail meer kon lezen. Vrijdagavond hebben ze me rond 11 uur 's avonds een mailtje gestuurd dat ik vanwege gebrek aan deelname niet hoefde te komen. Toen ik daar de volgende ochtend voor niets kwam en vroeg of ik dan 's middags gewoon mijn proeven kon starten kreeg ik te horen dat ze echt vol zaten.

Daar kom ik dus niet meer. Niet om te jureren en niet om te starten. Het was al de 3e keer dat ze me belden om te jureren ipv te starten omdat ze zo'n groot probleem hadden.