Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:37

ik had mijn eerste binnen dressuur wedstrijd en mijn pony vond alles heel eng. hij wou nog wel lopen tot de galop kwam, hij is stil gaan staan en wou niks meer en snuiven. de mensen aan de kant begonnen een beetje proberen door te klikken enzo mijn pony vooruit te krijgen waarna de jury uit haar hokje kwam en wel even met me mee ging rennen om hem vooruit te krijgen. later stond er op de coupon; volgende keer wil ik graag blijven zitten dus graag opzoek naar de vooruit

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:12

ItsMeGaby schreef:
ik had mijn eerste binnen dressuur wedstrijd en mijn pony vond alles heel eng. hij wou nog wel lopen tot de galop kwam, hij is stil gaan staan en wou niks meer en snuiven. de mensen aan de kant begonnen een beetje proberen door te klikken enzo mijn pony vooruit te krijgen waarna de jury uit haar hokje kwam en wel even met me mee ging rennen om hem vooruit te krijgen. later stond er op de coupon; volgende keer wil ik graag blijven zitten dus graag opzoek naar de vooruit

heb je nog mazzel, de meeste juryleden sturen je gewoon regelrecht naar de uitgang...

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:19

ItsMeGaby schreef:

Wat een geweldige lieve actie van de jury!!!!

Daarvan ken ik er niet veel!!

ItsMeGaby

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:06

ja was ok zoo blij dat ze me hielp(: daarna is het nooit weer fout gegaan(:

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:09

ItsMeGaby schreef:
ja was ok zoo blij dat ze me hielp(: daarna is het nooit weer fout gegaan(:

Haha, goed zo :')

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:15

Ik aanbid dit Topic B-)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:23

Toen ik met mijn tinker moest groeten.. De pony stopte niét, echt niét, pas bij het juryhok.
Was al klaar met m'n proef en beestje had kwijl in de mond.. BOEM tegen het juryhok. Dikke kwijlvlek op 't raampje.

'Kom je het dadelijk schoonmaken?'

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:27

Vandaag RK gehad, ging niet heel erg goed, maar vond het een leuke ervaring.
Tweede proefje moesten we wijken voor het rechtbeen en tja ging niet heel er goed.
Kreeg ik van de jury bij H een 3 en als commentaar: Mislukt
Alsof die drie nog niet genoeg was :+

Niet heel grappig, maar moest er toch wel een beetje om lachen toen ik het las.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:55

Het commentaar op een mega-bok tijdens het aangalloperen "paard valt geheel op voorhand" :D

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:26

Moest een volte maken in galop in een modderige ring.
Ging hartstikke goed allemaal, tot mn paard wat weggleed, maar daarna ging ze gewoon heel netjes verder.
Dus, ik zei: Goedzooo!

We hadden een 7, daarachter stond: 'Anders een 8, goedzo is geen correcte hulp'.

Vond m wel leuk, wel een beeeetje flauw.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:32

Wat sneu van die jury zeg. Gewoon je paard blijven belonen hoor!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:04

Heb een jaar of 10 geleden een keer geschreven bij de M dressuur op een cross wedstrijd.. Die jury heel droog na een paard of 10.. Wat jammer hé dat ze nog geen B proef kunnen rijden.... Dus ik heel verbaasd dit is toch M? (in die tijd was dressuur nog niet zo belangrijk als je crosste)

Nog een grappige quote van een oud lesgeefster tegen een meisje van een jaar of 16.. Je moet op je kont zitten en niet op je k*t... Uhhhh (ouders geschokt)

Verder heb ik nog een keer een derde plek behaald op concours met fijn jury commentaar, komt iemand van de rijvereniging een paar dagen later naar me toe (hij jureerde de ring ernaast) en zegt goh wat reed jij slecht zeg! Ik zo van dan heeft die jury die de punten gaf ook niet goed op zitten letten of wel?

Kennis van me gilde (met een heel hoog stemmetje) altijd de naam van dr paard in het parcours die omroeper na het afgroeten heel droog
: zo daar hebben we ook weer van genoten!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 02:49

Jaren terug op een onderlinge wedstrijd reden mijn bijrijdster en ik mee in dezelfde klasse. Paard helemaal tip top gewassen en alles zag er keurig uit. Ik begon als 1e met de proef. Nadat ik de proef klaar had ben ik afgestapt om te wisselen. Paard heeft wat last van wedstrijdstress wat al in de proef te merken was en begint echt hele slappe derrie te spuiten en spoot haar hele staart onder. Ze zag er werkelijk niet meer uit en ik kon zelf wel door de grond zakken hoe het ging. Snel mijn bijrijdster erop en die startte ook de proef bij dezelfde jury. Nadat we de coupons hadden had zij een 8 voor de verzorging en ik een 7. Heb het nooit begrepen waarom een strontstaart netter was dan spierwit :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 07:25

tine10 schreef:
Wat sneu van die jury zeg. Gewoon je paard blijven belonen hoor!!

nee hoor,want stemhulpen mogen niet

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:34

Klopt, maar dat is op zich al vreemd. Maar in zo'n situatie vind ik het wel terecht als je je paard beloont. Volgende keer gewoon iets zachter doen en zo dat jury het niet ziet.

Marit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:04

Mijn moeder wilde mij aanmelden bij de jury. Vraagt ze: 'wilt u nog de startkaart of het paspoort zien?'
Jury: 'Het enige wat ik graag zou willen zien is een goede proef!'

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:05

Hahaha, die had al een zootje bagger gezien aan proeven. :P

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:17

ik was op wedstrijd, en m'n pony was vreselijk heet bezig, nou helpt het altijd als ik dan of ga praten of ga zingen tegen hem. alleen heb ik mezelf gezworen nooit te zingen terwijl er meerdere mensen stonden te kijken (en dus al helemaal niet op wedstrijd) reden; Ik kan niet zingen.
maargoed;
heb ik dus onbewust de hele proef (godzijdank wel zachtjes) gezongen!
reactie op m'n protocol:
"je hoeft geen kur op muziek te rijden, maar het was erg leuk om te zien, enne; leuk liedje hoor"

haha, hier hebben we nog zoveel lol om gehad!

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:28

ik moest een keer schrijven bij een officiele wedstrijd. en er was in de B een meisje met een pony die liep volgens de jury te veel bij onze lieve heer!

daar moest ik toch wel heel hard om lachen!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:28

Ik had laatst wedstrijd, afgelopen zondag, en het was extreeeem benauwd. Dus ik na mijn 2e proef, ik groette af en knoopte meteen mijn jasje los.

Schrijft de jury; Volgende x buiten de ring gaan strippen aub :+

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:26

Schop dit topic weer even op vind het altijd geweldig om te lezen :')

Had mn eerste wedstrijd met mn nieuwe paard mn beugels nogal kort.. waardoor mn beenhouding niet heel geweldig was..
Kwam ik bij de jury na de proef en die zei
'Ik heb met verbazing gekeken, want je zit er echt op als een cowboy. Dus ik geef je als tip om te stoppen met de cowboylessen'
Moest hier wel om lachen :') heb verder nooit iets verkeerds gehoord over mn houding van een jury dus nam het niet heel serieus eigenlijk.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:31

een tijdje geleden reed in een carrousel wedstrijd op muziek, zat op een paard met een aparte stap
stond er op mijn papiertje, ''paard heeft een swingende stap en gevoel voor ritme!'' haha als je er dan overna gaat denken klopt dat inderdaad :P

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:13

Ik wou afgroetten, dus reed netjes naar de X, en wou stoppen. Paard was er ook klaar mee en stond abrupt stil, waardoor ze nogal struikelde en bijna viel. Ik de slappe lach natuurlijk :+

Stond erbij; haha leuk gegroet!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:28

Lynn_x schreef:
Ik had laatst wedstrijd, afgelopen zondag, en het was extreeeem benauwd. Dus ik na mijn 2e proef, ik groette af en knoopte meteen mijn jasje los.

Schrijft de jury; Volgende x buiten de ring gaan strippen aub :+

Ooooh die slaat alles, geweldig. _/-\o_

Briljant topic, ga alsjeblieft door.

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:53

ik zat laatst te schrijven bij een wat oudere jury.. komt een ponyruitertje de baan in, zegt ie, og kijk dan wat een lief meisje...

draait zijn hoofd naar links, om de voorlezer een seintje te geven, zegt ie eerst nog even tegen me: maar die moeder, die is echt veel leuker! kijk dan! kijk dan!! terwijl hij me een por gaf...

eeh.. ja.. zullen we t proefje maar starten!?

(t was een hele droge man, dus tja, ik vatte het niet als vervelend op, t kwam er zooo grappig uit!)