Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gabon schreef:We moeten tijdens het lesgeven (basis) elke keer een rijtje opdreunen als we bijvoorbeeld een overgang maken. In het boek staan deze niet zo uitgebreid als er verteld word tijdens de cursus. Bijvoorbeeld een lagere gang moeten we bijvoorbeeld zeggen; jezelf oprichten, kruisaantrekken, benen aanzuigen etc. Maar ik weet deze rijtjes niet goed... (Ik rij zelf normaal western, dus ken de dressuurhulpen niet goed..) Is er iemand die de rijtjes weet (zoals het op de cursus geleerd word), ook voor wending, aanspingen in galop etc? (Dan kan ik die gaan stampen..)
Eventinggek schreef:Hallo!Ik volg de cursus kandidaat 2 in Horst ad Maas in Limburg van Trudi Houwen. Heb ook nog niks gehoord van cijfers?
En we hebben ook nog geen proefexamen gehad, we zijn volgens schema wel na de volgende les al door de theorie stof heen. Wij hebben tot nu toe iedere keer eerst 2 lessen en dan 1 uur theorie, heb eigenlijk t idee dat theori er wat bij inschiet...
Ben nu bezig met de PVB's uit te werkenWat hebben jullie eigenlijk als evenement georganiseerd? Ik ben een drs clinic (onder begeleiding losrijden & proef rijden met daarna korte bespreking met de jury met eventueel wat tips) aan het organiseren.
Geven jullie eigenlijk allemaal al echt veel les? Ik geef sinds afgelopen zomer crosstrainingen (daar ben ik voor gevraagd en ik heb geen tijd en zin om drs of springlessen te geven) en dat doe ik tot nu toe eigenlijk maar ong. 1 dag per maand omdat ik verzekeringstechnisch eigenlijk toch echt m'n papiertje moet hebben. Vind t eigenlijk wel n beetje spannend of ik wel goed genoeg drles geef.... alhoewel ik daar bij het losrijden in mijn trainingen natuurlijk ook altijd even mee bezig ben. En zelf rijd ik natuurlijk ook M2 dus t zit er toch wel in.
De theorie vind ik trouwens wel echt reuze interessantBen wel niet helemaal bij, ga denk ik toch nog maar een paar middagjes extra verlof opnemen anders kom ik er gewoon niet aan toe

daar krijg ik verdomd rare gedachtes bij 
whuahahaha onze intructrice was volgens mij hoogst verbaast dat we met 14 man het niet voor elkaar hadden gekregen om 3 meter goed af te meten 

Ben ook geen springmuts.. nog maar ff goed inlezen en oefenen haha 
nee hoor was niet jou fout, maar ik heb me toch weer een last van me rug 
best balen!
Ik weet nog hoe ik er vorig jaar mee bezig was (vooral het vele leerwerk)! Succes allemaal

nacho_lein schreef:Nou ja, overleefdnee hoor was niet jou fout, maar ik heb me toch weer een last van me rug
Hoop dat ik er vandaan wel weer op kan, maar zoals het nu voelt..best balen!
NoireIdylle schreef:Zeker balen van je rug, maar daar had je toch al langer last van.. (meen ik van een aantal lessen eerder)?
Dan is springen inderdaad ook niet echt gunstig voor je rug, hopen dat ie snel weer opknapt!!
Tot volgende week weer!

netjes les hoor. Zou voor mij iets overtuigender mogen, maar verder prima Sterre2000 schreef:Ik wil jullie allemaal even heel erg veel succes wensen met de ORUN cursussenIk weet nog hoe ik er vorig jaar mee bezig was (vooral het vele leerwerk)! Succes allemaal