Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:01

oh dat is wel mooi!maar er zijn er vast weinig die dat doen

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:15

ik heb filmpjes gezien van jolanda en guusje !
nouw daar kijk ik liever niet naar Ach gut
ze staan niet op de site Knipoog van jolanda

maar tog knap

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:21

JoSav schreef:
Nou, als de koudbloed het zelf leuk vindt, waarom niet. Verder als het dier goed kan meekomen vind ik het alleen maar prima. Al dat gezeur over 'dit ras is niet geschikt' vind ik een beetje onzinnig. Sowieso zijn er uitzonderingen (niet elke koudbloed kan meekomen in de dressuurring, terwijl er daarnaast zat warmbloeden zijn die er nooit wat van zouden bakken). Het gaat er vooral om wat je gewend bent om te zien. Qua jurering vind ik dat er daarom ook geen onderscheid moet worden gemaakt, ongeacht wat je rijdt maar juist wel geacht hoe je hem rijdt. C'est ça.

Ik ben het helemaal met je eens, had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:22

rianne1987 schreef:
JoSav schreef:
Nou, als de koudbloed het zelf leuk vindt, waarom niet. Verder als het dier goed kan meekomen vind ik het alleen maar prima. Al dat gezeur over 'dit ras is niet geschikt' vind ik een beetje onzinnig. Sowieso zijn er uitzonderingen (niet elke koudbloed kan meekomen in de dressuurring, terwijl er daarnaast zat warmbloeden zijn die er nooit wat van zouden bakken). Het gaat er vooral om wat je gewend bent om te zien. Qua jurering vind ik dat er daarom ook geen onderscheid moet worden gemaakt, ongeacht wat je rijdt maar juist wel geacht hoe je hem rijdt. C'est ça.

Ik ben het helemaal met je eens, had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Inderdaad Knipoog

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:13

Krijgen ze toch niet voor elkaar met trens iedereen tm Zz zwaar Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:24

nouja het moet wel kunnen natuurlijk!
alleen is lang niet iedere Z ruiter zo bekwaam

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:30

Maar JOlanda gaat het dan wel redden!! Want die rijd alleen maar met trensje en die hoeft ook niet persee iedere wedstrijd met stang en trens te rijden al is het wat makkelijker maar het hoeft zeker niet!!

Ariannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:42

waarom je met een koudbloed in de ring zou verschijnen?? Nou gewoon omdat het hartstikke leuk is om met wedstrijden mee te doen en jij nou net voor een koudbloed hebt gekozen omdat jij op dat type paard valt. getalenteerd of niet er moet ruimte zijn voor iedereen om met een wedstrijd mee te doen. Er rijden vaak genoeg niet zo heel getalenteerde ruiters in de ring dan niet zo heel getalenteerde paarden... toch? Ik denk dat je met jouw lieve paard wat voor een ras het ook is samen een wedstrijd moet kunnen rijden beoordeeld door een objectieve jury. Gelukkig is mijn ervaring zijn de meeste juryleden wel zo objectief

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:51

Koudbloeden in de ring....... Go jij! Go jij!

Vandaag is ons team van Fjovrili (fjorden) clubkampioen (dressuur, viertal en springen) geworden van de kring midden limburg, bij de paarden...... Haha! !!!!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:57

Paula1990 schreef:
Maar JOlanda gaat het dan wel redden!! Want die rijd alleen maar met trensje en die hoeft ook niet persee iedere wedstrijd met stang en trens te rijden al is het wat makkelijker maar het hoeft zeker niet!!

je neemt het wel heel erg voor haar op, harstikke top natuurlijk.
maar we zien op de video's hoe ze rijdt Lachen

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:59

Dat hebben ze ook over Anky van Grunsven of Edward Gall .. dusja neem conclusies als je der IN REAL LIFE hebt gezien en niet via vidiootjes.. en waarom ik voor haar het opneem omdat ze gewoon veel bereikt heeft en begonnen is met niks geen zadel en een zelfgemaakt hoofdstel nou doe dat zomaar na...!

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:01

Paula1990 schreef:
Onzin over Jolanda ..!! Ik ken der en heb pas een clinic van der meegereden en Guusje zag er super uit met zn lieve oortjes naar voren en zag er dus helemaal wel blij uit alleen als hij word gereden OVERIGENS zonder ZWEEP overigens mag dat niet eens bij zon hoge dressuurproef en welteverstaan ook niet vanaf de M kun je nagaan.. maar ik ken fjorden en die zijn niet een van de gemakkelijksten en ook Guus is dat zeker niet! Ik heb veel respect voor der want zie zoiets maar na te doeN!!

Ik heb haar ook wel een keer in het echt zien rijden en daar werd ik niet blij van.
Wat een getrek aan die fjord zeg..

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:02

Paula1990 schreef:
Dat hebben ze ook over Anky van Grunsven of Edward Gall .. dusja neem conclusies als je der IN REAL LIFE hebt gezien en niet via vidiootjes.. en waarom ik voor haar het opneem omdat ze gewoon veel bereikt heeft en begonnen is met niks geen zadel en een zelfgemaakt hoofdstel nou doe dat zomaar na...!

van videootjes ?
meid, dat zijn video's 1 ervan staat op haar eigen site!!!
en de rest zijn van demo's, en die liegen niet

dus tja.....

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:04

Nou wat ik vndaag gezien heb daar word je al helemaal niet vrolijk van in een Grandprix proef nota bene in Eindhoven vandaag ... nou het paard van Karin Soek Picasso staakte even en vol erin geramt met der sporen en kaai hard aan die stangteugel getrokken dat vond ik nou echt niet proffesioneel!!!

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:05

Paula1990 schreef:

Komt dit omdat je zelf ook een fjord hebt ofzo? Nagelbijten / Gniffelen
Wat zegt het dat ze hem zonder zadel heeft ingereden?
dat ze daarom niet aan hem zit te trekken en plukken aan alle kanten?

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:05

Paula1990 schreef:
Nou wat ik vndaag gezien heb daar word je al helemaal niet vrolijk van in een Grandprix proef nota bene in Eindhoven vandaag ... nou het paard van Karin Soek Picasso staakte even en vol erin geramt met der sporen en kaai hard aan die stangteugel getrokken dat vond ik nou echt niet proffesioneel!!!

Er zijn wel meer ruiters niet professioneel Huilen van het lachen nou niet ineens iemand anders er bij gaan betrekken. Tong uitsteken

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:06

Paula1990 schreef:

meid, we hebben het nu over guusje en jolanda, niet over andere ruiters.
en wat ik zie is echt trekken en prikken

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:08

Wat jij ziet kan ook moment opnames ziet heb je haar wedstrijden gezien dat ze zo deed in real life?? Ga daar maar is heen en beoordeel dan Knipoog desnoods ga je naast de jury zitten wat die er van zegt.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:11

maar dat is dan geen excuus om het dan wel steeds te doen...
en moment opnames filmpjes van dik 2 min. achter elkaar gefilmt
dat spreekt voor zich

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:12

Florentine_ schreef:
Paula1990 schreef:

Komt dit omdat je zelf ook een fjord hebt ofzo? Nagelbijten / Gniffelen
Wat zegt het dat ze hem zonder zadel heeft ingereden?
dat ze daarom niet aan hem zit te trekken en plukken aan alle kanten?

Nee hoor rijd zat verschillende paarden voor andere mensen dus daar ligt het niet aan 1 ding is zeker het is harstikke knap wat ze bereikt heeft met een koudbloed die toch zijn beperkingen heeft en geen dressuurafstammelingen heeft!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:12

ladylay schreef:
maar dat is dan geen excuus om het dan wel steeds te doen...
en moment opnames filmpjes van dik 2 min. achter elkaar gefilmt
dat spreekt voor zich

NOu stuur dat filmpje eens dan of zet het hie rneer.

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:13

Paula1990 schreef:
Wat jij ziet kan ook moment opnames ziet heb je haar wedstrijden gezien dat ze zo deed in real life?? Ga daar maar is heen en beoordeel dan Knipoog desnoods ga je naast de jury zitten wat die er van zegt.

Ik heb haar zien inrijden, en daarna haar proef. En met de proef zag ik toch wat anders dan bij het inrijden. Bij het inrijden gepor en weet ik veel wat voor fratsen, en met de proef keurig netjes alsof er niks aan de hand is. Tsja zo kan het ook. Ik denk wel dat het genoeg zegt dat ze 2? verliespunten had tijdens haar eerste ZZ-licht wedstrijd?

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:14

Maar ze is niet de eerste met een koudbloed die dit bereikt.
Kijk maar naar die haflinger van Stal van Baalen.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:15

Je hebt het nu over Jolanda alleen oke dat kan maar kijk is ook naar andere ECHTE TOPRUITERS zoals Anky die op het hoogste niveau rijd denkje nou echt dat die helemaal eerlijk voor der paarden is en ze nooit is hard aan der teugels trekt of flink port met sporen als het niet goed gaat ?

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:17

Paula1990 schreef:
Je hebt het nu over Jolanda alleen oke dat kan maar kijk is ook naar andere ECHTE TOPRUITERS zoals Anky die op het hoogste niveau rijd denkje nou echt dat die helemaal eerlijk voor der paarden is en ze nooit is hard aan der teugels trekt of flink port met sporen als het niet goed gaat ?

Ik denk dat elke ruiter wel eens een por geeft.
Maar ik zie Anky nooit haar paard schoppen en eraan trekken tijdens een wedstrijd, of in een film, of op een foto. Lachen