Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:33

oosterhoff schreef:
Fleurtje100 schreef:
Een stalgenootje van mij had dit weekend op haar protocol staan bij het achterwaarts gaan:
4: paard gaat diagonaal achterwaarts.
En dit tot twee keer toe!

wat voor cijfer had ze daar voor. Een paard moet namelijk diagonaal achterwaarts. dat gaat om de beenzeting. Ofwel links voor, rechts achter en dan rechtsvoor, links achter.
Of ging ie scheef achteruit?

Ik gok dat de schrijfster niet in de paarden zit en het woordje NIET vergeten is.

Feel_Free

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:29

Toen ik zelf nog geen concoursen reed heb ik vaker geschreven, toen ehb ik zelf een keer heel hard geblundert en ooit ene hele mooie uitspraak gehoord Tong uitsteken
Mijn eigen blunder was dat ik de aantekeningen zo scheef had geschreven dat de mensen van wie die coupon was later kwamen vragen of ik eht even wou ontcijferen.
En de uitspraak was van een jurylid bij de paarden in een B ring.
er kwam eerst een nogal frisse pony binnen en dat was nogal zacht uigedrukt, hij bokte erop los.
De grandioze uitspraak. ''zet maar op het staatje dat hij te weinig verzameld is want anders vindt ik het zo zielig voor dat arme kind ''.
Ik moest echt moeite doen om me niet dood te lachen. Het kwam er zo droog uit en die opmerking terwijl hij net iemand een verliespunt (oude telling) had gegeven.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:52

Niet echt een uitspraak maar wel vreemd...
5-ven op je protocol maar geen commentaar.
Jury was onvindbaar.

Dat vind ik toch wel zo flauw Boos!

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:04

je hebt ook jury die nog veel iritanter zijn , bv iedere x heel raar naar je kijken , dan wordt ik zo zenuwachtig van .

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:14

Laatst reed ik in een bak die erom bekend staat dat paarden deze 'spooky' vinden Nors opkijken . Gelukkig hebben we ons er aardig doorheen geslagen/ gereden, maar een andere ruiter had pech. We bespraken na afloop nog even onze proeven en bij haar was paardlief tijdens de volte halsstrekken geschrokken van herrie in de kantine, waarna hij z`n hoofd en staart de lucht in gooide en de halve volte als een trotse tuiger voor een sjees afrondde.

Het commentaar op haar staatje: "Hoofd moet meer zakken." Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:54

even een vraagje aan de echte juryleden onder ons.
Een goede vriendin van mij moest vandaag met haar fjord een L1 proef rijden.
Nu zat ik is haar protocol uitbundig te bestuderen, en viel mij een cijfer op.
Voor alle onderdelen die ze in haar proef in de stáp moest doen had ze alleen maar 7'ens. De overgangen van stap naar draf en van draf naar stap had ze ook allemaal 7'ens.
Nu heb je op het einde als de proef is afgelopen toch ook dat je punten moet geven voor de stap draf galop impuls, etc.
Nu kreeg ze voor de stap een 6, terwijl alles wat ze in de stap uitvoerde een 7 had.
Wat vinden jullie hiervan en hoe kijken jullie naar het paard/pony om deze cijfers te geven?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:16

die vraag staat al elders, ook de antwoorden! Dat hoort hier niet thuis, dus kijk even, de title spreekt voor zichzelf

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:17

blader dan eens een aantal blz's terug, er staan ook genoeg reactie's die totaal níks met dit topic te maken hebben!
En die 6 is toch iig ook een rare jury uitspraak? Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:21

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:05

Een meisje die ik ken had vorig jaar op haar protocol staan "Moet meer Applaudiseren".. Waarschijnlijk hadden de jury en de schrijfster het net over een applaus Knipoog..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:19

mienetje schreef:
Een meisje die ik ken had vorig jaar op haar protocol staan "Moet meer Applaudiseren".. Waarschijnlijk hadden de jury en de schrijfster het net over een applaus Knipoog..

ik zie het al helemaal voor me, de ruiter blij bij het halthouden klappen in de handen Nagelbijten / Gniffelen

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:30

Femkee schreef:
je hebt ook jury die nog veel iritanter zijn , bv iedere x heel raar naar je kijken , dan wordt ik zo zenuwachtig van .

Of nee knikken als je een bepaalde oefening uitvoert! Dan weet je dus ook al genoeg...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:00

Ik heb het een keer gehad met een proef. Lang geleden alweer, mijn pony was nogal fris omdat het voorjaar was en er hengstige merries rondliepen. Hij was wel gecastreerd maar had ook heel wat dekkingen voor die tijd gedaan dus zijn hormonen werkten nog goed. Clown

Eerst mijn eigen proef gedaan met een rennerig paard dat alle gangen harder deed dan de bedoeling was. Nu eindigde de proef met een galop afwenden bij A en dan op X stappen en tussen X en G halthouden en groeten. Omdat het mooi weer was zat de jury en schrijfster aan een tafeltje bij C.

Het afwenden ging nog goed al was de galop veel te hard. Bij X stappen sloeg hij maar over waardoor het halthouden vlak voor het jurytafeltje werd buiten de ring dus. Het jurylid en de schrijfster waren wel al gevlucht. Koe . Commentaar op het briefje, pony is goed voorwaarts, maar het halthouden was wat laat. Haha! .

Vervolgens hadden we de 8 tal proef waar ik kopruiter van was. De leidmerrie van zijn groep reed achter me en was behoorlijk hengstig. Vlak voor het einde van de proef werd de volgorde van het 8 tal omgekeerd waardoor ik dus achter zijn merrie aanreed. Er zat daarna een onderdeel in van een voor een afwenden naar de middenlijn en daar halthouden waardoor we in een gesloten gelid zouden uitkomen, beugel aan beugel dus.

Alleen mijn pony had heel andere ideen van een gesloten gelid Bloos. In plaats van naast de merrie uit te komen vond hij het een beter plan op de merrie uit tekomen. Gelukkig was het meisje snel genoeg uit het zadel en zat ik met een rood hoofd van schaamte op mijn pony op de merrie. Commandant was witheet het jurylid lag dubbel van het lachen.

Commentaar op het briefje. Dit is een iets te gesloten gelid met een tekeningetje. Tong uitsteken

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:07

karuna schreef:
Vervolgens hadden we de 8 tal proef waar ik kopruiter van was. De leidmerrie van zijn groep reed achter me en was behoorlijk hengstig. Vlak voor het einde van de proef werd de volgorde van het 8 tal omgekeerd waardoor ik dus achter zijn merrie aanreed. Er zat daarna een onderdeel in van een voor een afwenden naar de middenlijn en daar halthouden waardoor we in een gesloten gelid zouden uitkomen, beugel aan beugel dus.

Alleen mijn pony had heel andere ideen van een gesloten gelid Bloos. In plaats van naast de merrie uit te komen vond hij het een beter plan op de merrie uit tekomen. Gelukkig was het meisje snel genoeg uit het zadel en zat ik met een rood hoofd van schaamte op mijn pony op de merrie. Commandant was witheet het jurylid lag dubbel van het lachen.

Commentaar op het briefje. Dit is een iets te gesloten gelid met een tekeningetje. Tong uitsteken

ROFL Huilen van het lachen

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:12

Hahahahaha. Mooi man! Haha!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:20

ow zo hadden wij dus laatst keer een jury...en die had weet ik veel welke ziekte...maar hij/zij knikte hele tijd nee dus sommige ruiters die kwame vrolijk binne en die ginge jankend hun proef uit omdat hun dachten dat e jury het maar niks voor..
dus ik moest me proef en ik zag de jury en ik groet en begin spontaan keihard in ed slappe lach te schiete dat was best jenant...

heb ook al keer gehad dat jury gewoon niet eens naar me proefje keek...en gewoon zat te ouwehoere tegen de persoon naast haar en gewoon te lachen enz..
maar me protocol stond niks op behalve dat er een bruine vlek op me shabrak zat...

nog wat iriteer puntjes waar ik me aan erger..

*wel of geen bandages..bij de een mag t bij de ander niet...
*t dragen van manege tenui ....
*5e geven zonder commentaar ik heb daar echt een bloedhekel aan.
*of protocol hebben waarin compleet niks staat geschreven behalve de onderste dingetjes...

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:23

Bandages mag NOOIT op officieel toch? Verward

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:30

buster4ever schreef:
ow zo hadden wij dus laatst keer een jury...en die had weet ik veel welke ziekte...maar hij/zij knikte hele tijd nee dus sommige ruiters die kwame vrolijk binne en die ginge jankend hun proef uit omdat hun dachten dat e jury het maar niks voor..
dus ik moest me proef en ik zag de jury en ik groet en begin spontaan keihard in ed slappe lach te schiete dat was best jenant...

heb ook al keer gehad dat jury gewoon niet eens naar me proefje keek...en gewoon zat te ouwehoere tegen de persoon naast haar en gewoon te lachen enz..
maar me protocol stond niks op behalve dat er een bruine vlek op me shabrak zat...

nog wat iriteer puntjes waar ik me aan erger..

*wel of geen bandages..bij de een mag t bij de ander niet...
*t dragen van manege tenui ....
*5e geven zonder commentaar ik heb daar echt een bloedhekel aan.
*of protocol hebben waarin compleet niks staat geschreven behalve de onderste dingetjes...

Hmm die nee schudder heb ik gemist, en de mensen die jankend hun proef uitkwamen ook Clown Wanneer was dat dan Nathalie?

@ Liedje: het gaat hier om FNRS-proeven

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:24

@ Liedje: Bij de KNHS.. De jury moet het vóór het begin van het 4e onderdeel hebben gezien.. Hij mag de combinatie na het 3e onderdeel niet meer uit de proef halen om het eraf te halen. Ze krijgen dan -2 aan het einde..

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:13

De schijfster had vandaag moeite met het woordje Buiging Tong uitsteken (ik trouwens ook, anders had ze het niet op hoeven schrijven Bloos )

1e keer: Beuging
2e keer: Beijiging
3e keer: Bijging

ze heeft het geen enkele keer goed geschreven Tong uitsteken Haha!

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:15

De raaste jury uitspraak was gisteren nog.
Je moet 1meter voor de x al naar de andere letter rijden
dus als het m-x-f is moet je een meter voor de x al naar de F gaan.
Ligt het nou aan mij of moet je niet pas bij de x naar de f?
ik vind het in iedergeval raar

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:31

het lijkt me niet dat je verlpicht 1 meter van te voren moet wenden, maar wel dat je wending voor moet bereiden, en ik denk dat ze dat bedoelen, dus niet dat je pas met je voorbereiding tot een wending begint op de letter zelf

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:12

Casca schreef:
De schijfster had vandaag moeite met het woordje Buiging Tong uitsteken (ik trouwens ook, anders had ze het niet op hoeven schrijven Bloos )

1e keer: Beuging
2e keer: Beijiging
3e keer: Bijging

ze heeft het geen enkele keer goed geschreven Tong uitsteken Haha!

gelukkig krijg je voor dat soort problemen een jaar langer studifinanciering (heb ik dat goed geschreven??)

Herbie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:58

Had gisteren een wedstrijdje in de L1, het ging niet helemaal zoals ik wilde. Vooral het wijken ging totaal niet.
Ik had 174 punten, maar toen ik mijn protocol op ging halen deed ik het bijna in mijn broek.

Ik heb een paard, hij is niet een van de grootste, 165, maar toch echt een paard. Zelf ben ik 35.
Onderaan stond de opmerking "leuke ervaren pony, waar je veel van kan leren" Gestoord

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:47

Herbie90 schreef:
Had gisteren een wedstrijdje in de L1, het ging niet helemaal zoals ik wilde. Vooral het wijken ging totaal niet.
Ik had 174 punten, maar toen ik mijn protocol op ging halen deed ik het bijna in mijn broek.

Ik heb een paard, hij is niet een van de grootste, 165, maar toch echt een paard. Zelf ben ik 35.
Onderaan stond de opmerking "leuke ervaren pony, waar je veel van kan leren" Gestoord

ROFL