Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:35

PSvanLot schreef:
mylittlejoy schreef:
We hebben toch een mail gekregen van de KNHS dat ze alle wedstrijden tot 1 juni annuleren vanuit de KNHS?

Nee hoor, alleen de vergunnenhoudende evenementen. De gewone wedstrijden mogen tot 6 april niet tot dusver. Dinsdag zal er meer bekend worden.

Maar het verschilt dus per gemeente waar en vergunning voor nodig is. Wij hebben een kleine dressuurwedstrijd (2 of 3 dagen) en zijn al vergunningplichtig. We zitten wel op het randje. In een andere gemeente zou het zo kunnen zijn, dat we met een melding af kunnen.

Dus heel eenduidig is het niet.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:43

PSvanLot schreef:
mylittlejoy schreef:
We hebben toch een mail gekregen van de KNHS dat ze alle wedstrijden tot 1 juni annuleren vanuit de KNHS?

Nee hoor, alleen de vergunnenhoudende evenementen. De gewone wedstrijden mogen tot 6 april niet tot dusver. Dinsdag zal er meer bekend worden.

Die mail hebben we wel gekregen.

Citaat:
Beste wedstrijdorganisatie.

Helaas heeft het Coronavirus nog meer grip gekregen op onze sport.

Naar aanleiding van de actuele ontwikkelingen met betrekking tot de indamming van het coronavirus in Nederland geeft de KNHS gevolg aan de oproep van het RIVM en de Nederlandse overheid.

Dit betekent voor alle wedstrijdorganisaties en de KNHS dat alle wedstrijden worden afgelast tot en met 01 juni 2020. De KNHS brengt t/m 01 juni 2020 geen wedstrijdafdrachten in rekening voor afgelaste wedstrijden.

Wij zullen de door u aangevraagde wedstrijden annuleren, u ontvangt hier nog een automatische bevestiging van.

Ik heb nu even de mailbox gecheckt en zie dat er een vervolgmail is:

Citaat:
Beste wedstrijdorganisatie,

Dinsdag hebben wij u een e-mail gestuurd met het verzoek alle wedstrijden af te gelasten tot 1 juni. Reden hiervoor was de persconferentie van de Rijksoverheid op 23 maart waarin verscherpte maatregelen werden afgekondigd. Deze persconferentie zorgde voor veel onduidelijkheid in de sport.

Gisteren heeft de overheid een verduidelijking gegeven op het verbod op evenementen tot 1 juni. De overheid stelt dat het verbod op evenementen geldt voor planbare evenementen die vergunningsplichtig zijn. Voor alle andere evenementen, wedstrijden en samenkomsten geldt vooralsnog een verbod tot en met 6 april. Deze maatregel betreft alle wedstrijden, ongeacht niveau en competities. De KNHS brengt in ieder geval tot en met 6 april geen wedstrijdafdrachten in rekening voor afgelaste wedstrijden. Wat de maatregel omtrent sportwedstrijden en competities wordt na 6 april is nog niet bekend. De overheid geeft hier dinsdag 31 maart meer duidelijkheid over.

Wij adviseren u dan ook om, voordat u verdere maatregelen neemt met betrekking tot het annuleren van wedstrijden, waar mogelijk, onze berichtgeving naar aanleiding van het besluit van de overheid op 31 maart af te wachten.

Wij zullen u hierover uiterlijk woensdag 1 april via de mail en via knhs.nl informeren.

Oftewel, inderdaad even wachten tot 31 maart.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:44

De KNHS heeft 2 mails gestuurd
- de 1e op dinsdagochtend, met de info dat ze alle wedstrijden tot 1 juni gingen annuleren
- de 2e op donderdagmiddag, dat de overheid woensdag duidelijk heeft gemaakt, dat alleen vergunnungsplichtige evenementen tot 1 juni geannuleerd zijn, en dat we dus nog even moeten afwachten hoe het uiteindelijk voor (sport) wedstrijden uitpakt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:45

Maar je moet toch helemaal niet willen om een wedstrijd te organiseren voor 1 juni?

Hoe ga je het realiseren dat mensen 1.5 meter afstand bewaren?

En daarbij, je zult maar wat organiseren en een paar dagen later blijkt er een besmet persoon op je wedstrijd geweest te zijn. Ik zou me echt heel vervelend voelen dan.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:51

Alle andere maatregelen gelden tot 6 april (hoewel ze vast verlengd zullen worden).

Maar stel, op 1 mei (ik verzin maar een datum) wordt alles versoepeld, dan kun je prima eind mei een wedstrijd houden.

Die kans is denk ik klein, maar annuleren kan altijd nog...

daffodil

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:21

Ja maar dat ging dus fout in de berichtgeving........

Ander vraagje, onze wedstrijden worden altijd via de kring vastgelegd tezamen met de andere verenigingen in de regio.
Nu vraagt de kring die geen kring meer is maar nu een district om het indienen vna de wedstrijden van het najaar maar eigenlijk wil ik daarmee wachten want...misschien wat extra wedstrijden inplannen.

Hoe gaat dat bij jullie, kunnen jullie individueel inplannen of zijn jullie ook gehouden aan een district waar een gezamelijke kalender wordt samengesteld?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:29

Wij dienen rechtstreeks bij de regio in.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:40

Volgens mij doen wij het nog steeds via de kring?
(er stond in ieder geval nog een kring vergadering gepland voor ergens eind mei)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:53

Bij ons gaat het ook via de kring

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:01

Misschien dat het ook van de regio afhangt?
Ik zit in regio Gelderland (en Frensie ook)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:18

Ik vind het vaststellen van de kring kalender al drama. Hoe erg zou dat zijn als de gehele regio Gelderland het samen zou moeten doen...
En in onze regio is de kalender zo overvol dat er geen plek is voor extra wedstrijden

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:24

Onze kringen (in NH) zijn opgeheven waardoor er geen overleg meer is.

Persoonlijk vind ik dit een gemist omdat er geen afstemming meer is en je voor je het weet drukke weekenden hebt met veel keus en andersom.
Wij stemmen wel af met onze buurvereniging, we zitten in hetzelfde dorp en we willen elkaar niet in de weg zitten met onze wedstrijden, die contacten zijn gelukkig heel goed.

Maar in antwoord op jouw vraag, wij moeten wel altijd rond augustus/september onze wedstrijden indienen bij de regio. Daar is niets aan veranderd, ze worden nu alleen klakkeloos overgenomen.

Je mag geloof ik wel later wedstrijden toevoegen of wijzigen maar dan betaal je een boete.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:27

Hier bestaan de kringen nog wel, en regelen/organiseren zo ook de selectie voor de Regio kampioenschappen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 12:43

mylittlejoy schreef:
Citaat:
Beste wedstrijdorganisatie.

Helaas heeft het Coronavirus nog meer grip gekregen op onze sport.

Naar aanleiding van de actuele ontwikkelingen met betrekking tot de indamming van het coronavirus in Nederland geeft de KNHS gevolg aan de oproep van het RIVM en de Nederlandse overheid.

Dit betekent voor alle wedstrijdorganisaties en de KNHS dat alle wedstrijden worden afgelast tot en met 01 juni 2020. De KNHS brengt t/m 01 juni 2020 geen wedstrijdafdrachten in rekening voor afgelaste wedstrijden.

Wij zullen de door u aangevraagde wedstrijden annuleren, u ontvangt hier nog een automatische bevestiging van.

Ik heb nu even de mailbox gecheckt en zie dat er een vervolgmail is:

Citaat:
Beste wedstrijdorganisatie,

Dinsdag hebben wij u een e-mail gestuurd met het verzoek alle wedstrijden af te gelasten tot 1 juni. Reden hiervoor was de persconferentie van de Rijksoverheid op 23 maart waarin verscherpte maatregelen werden afgekondigd. Deze persconferentie zorgde voor veel onduidelijkheid in de sport.

Gisteren heeft de overheid een verduidelijking gegeven op het verbod op evenementen tot 1 juni. De overheid stelt dat het verbod op evenementen geldt voor planbare evenementen die vergunningsplichtig zijn. Voor alle andere evenementen, wedstrijden en samenkomsten geldt vooralsnog een verbod tot en met 6 april. Deze maatregel betreft alle wedstrijden, ongeacht niveau en competities. De KNHS brengt in ieder geval tot en met 6 april geen wedstrijdafdrachten in rekening voor afgelaste wedstrijden. Wat de maatregel omtrent sportwedstrijden en competities wordt na 6 april is nog niet bekend. De overheid geeft hier dinsdag 31 maart meer duidelijkheid over.

Wij adviseren u dan ook om, voordat u verdere maatregelen neemt met betrekking tot het annuleren van wedstrijden, waar mogelijk, onze berichtgeving naar aanleiding van het besluit van de overheid op 31 maart af te wachten.

Wij zullen u hierover uiterlijk woensdag 1 april via de mail en via knhs.nl informeren.

Oftewel, inderdaad even wachten tot 31 maart.

Ik mag overigens wel hopen dat ze geen afdrachten rekenen als de vereniging naar aanleiding van de eerste mail al de wedstrijden tot 1 juni hebben geannuleerd,

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:29

Zijn er al verenigingen die aanspraak hebben gemaakt op de "Corona" vergoeding van het rijk van €4.000?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:57

Kan dat als vereniging??

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:41

Jazeker :) als je maar aan de voorwaarden voldoet, moet je even op de site van Rijksoverheid kijken

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:05

Wij! Hebben het aangevraagd en toegezegd gekregen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:47

Echt? Dit was mij ook niet bekend. Als rijvereniging?

Ik heb even op de site van de Rijksoverheid gezocht maar kan niks vinden over sportverenigingen. Heeft iemand een linkje?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:16

Als rijvereniging inderdaad. We hebben een nieuwe rijbaan aangelegd in maart en missen nu de wedstrijden die we in april en mei organiseren.

Hoe het precies werkt weet ik niet, ik zit wel in het bestuur maar dit heeft iemand anders geregeld.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:33

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:44

Ja wij hebben het ook anagevraagd, missen best een groot aantal wedstrijden in deze periode.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:10

Vraagje, weliswaar niet wedstrijdgericht, maar wellicht kunnen jullie me ook helpen.

We hadden in het bestuur heel simpel gedacht, oh jeugd mag weer sporten dus ponyles mag weer, dat was wat kort door de bocht want ik ben een hele tijd bezig geweest om protocollen, nieuwsberichten etc op te stellen om toestemming aan de vragen bij de gemeente.
(en dat voor een lesje per week voor 4 deelnemers)

Hebben jullie dit ook al gedaan en stelt de gemeente nog gekke aanvullende eisen als je het protocol van de KNHS gebruikt?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:13

ja wij hebben dat ook gedaan: onze gemeente had een voorbeeld protocol (we hebben dus niet die van de KNHS gebruikt). Dat moesten we invullen
Daarna kregen we nog wat aanvullende vragen, en toen was het akkoord.
Heel blij met hoe onze gemeente dat deed. Super snel.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:33

ingvdh schreef:
Vraagje, weliswaar niet wedstrijdgericht, maar wellicht kunnen jullie me ook helpen.

We hadden in het bestuur heel simpel gedacht, oh jeugd mag weer sporten dus ponyles mag weer, dat was wat kort door de bocht want ik ben een hele tijd bezig geweest om protocollen, nieuwsberichten etc op te stellen om toestemming aan de vragen bij de gemeente.
(en dat voor een lesje per week voor 4 deelnemers)

Hebben jullie dit ook al gedaan en stelt de gemeente nog gekke aanvullende eisen als je het protocol van de KNHS gebruikt?

Ja wij zijn ook begonnen met de jeugdlessen en hebben de buitenbaan opengesteld voor passe partout rijders die alleen komen. (dus ook de volwassenen). Ouders moeten bij de auto blijven en als ze toch willen kijken dan op het openbare terrein maar niet bij de manege.