ORUN 2009/2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:10

LovesHerPony schreef:
Cursus lijkt me helaas niet wat ik ervan verwacht had. Theorieboek na 2x rustig aankijken overleef ik dat wel, praktijk lijkt me een stuk zwaarder.

Nu schijn ik ook gewoon te zijn overgeschreven als dressuurruiter ipv alround. En ben ik de enige alround ruiter dus ga ik vandaag de KNHS maar eens bellen, om meer uitleg te vragen.

Als je toch allround examen wilt doen, kan dat, dan mag je ook springen. Ik heb hetzelfde gehad, stond ingedeeld in Leusden, mijn tweede keuze, maar daar is alleen dressuur. Omdat ik nog niet zeker wist of ik alleen dressuur wilde doen, heb ik gebeld en gevraagd hoe dat zit met de allround richting. Ik kon gewoon ook springen examen rijden, en dan was er niets aan de hand! Gelukkig is het nu niet meer van toepassing, ik heb een gaatje gevuld op mijn eerste voorkeur, Bunschotne, das wel allround!

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:26

Ik zie het topic nu pas en kom me ook even melden :)

Heb gisteren een voicemail bericht ontvangen dat er iemand vlak voor de 1e les had afgezegd en dat ik dus evt nog mee kon doen.. Heb dus maar doorgegeven dat ik dat wel wil :) Zijn er nog meer mensen die zonder rijden doen in Twello toevallig?
Krijg als het goed is de spullen opgestuurd etc, dus dan kan ik ook weer aan de slag (is al 3 jaar geleden dat ik op school zat en nog moest leren :P)

boef85

Re: ORUN 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:07

Ben gister ook voor het eerst geweest .

Theorie valt wel mee , maar ik denk dat het lesgeven zelf moeilijk gaat worden .

Verder ben ik eeen dressuurruiter en absoluut geen springruiter .
Kan niet eens met de bomen omgaan ...

Iemand tips ???

boef85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:09

Kit_for_ever schreef:
Ik heb gister ook de eerste avond gehad. Er zit flink wat verschil tussen de cursisten. De theorie ken ik nog van Deurne dus daar verwacht ik geen problemen mee. Met het lesgeven komt het ook wel goed.

Zit bij jouw in de groep .
Heb het voorstel rondje gemist ,maar er zit inderdaad veel verschil in .

Wacht rustig af .

Tot volgende week !!!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:09

Haha heb ik ook hoor, moet er heeel hard voor gaan werken om springles te kunnen geven en zelf n parcour leuk om te zetten, galopsprongen goed meten enzo. Maar daarvoor doen we de cursus niet? Zelf ga ik er in ieder geval niet overheen!

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:23

maar volgens mij moet iedereen springen...ook al doe je dressuur dan moet je nog ongeveer 30-40cm springen....

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:24

Oh echt? Nou dat lukt me nog wel hoor! maar de 90-1 meter die de springers moeten waag ik me niet aan.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 19:48

Ik heb vanmiddag even met de KNHS gebeld. Er werd mij namelijk op de cursus verteld dat je bij aanvang van de cursus een winstpunt in het B springen moet hebben, terwijl mij bij stond dat je dat voor aanvang van het examen moet hebben. En inderdaad, voor aanvang examen! Dus wie weet word ik nog zo dapper dat ik voor maart ook op een ander paard durf te springen :+

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:53

just_bassie schreef:
maar volgens mij moet iedereen springen...ook al doe je dressuur dan moet je nog ongeveer 30-40cm springen....

Is dat veranderd dan? Twee jaar terug was dat nog niet!Iedereen moest toen wel springles geven maar hoefde zelf niet te springen. Lesgeven stelt niet zo veel voor hoor, als je maar enthousiast en zelfverzekerd in de baan staat!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:55

Is pas sind vorig jaar Wouter, dus jij had geluk! :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:56

En ik heb pech. :D
Gelukkig hebben wij springles van iemand die handig is met mutsen zoals ik. Wie weet krijgt hij me weer aan het springen. :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:57

Ik hoop het ook voor je Karin, het is ook mijn struikelblok. Ik weet dat ik het kan, met het goeie paard. Heb met mijn vorige paard ook gewoon in de prijzen gespronge. Maar ben er twee keer afgevlogen, en dat is niet goed voor mijn zelfvertrouwen geweest helaas..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:59

Kleine kruisjes met een drafbalkje ervoor lukt me nog wel, maar zet er niet nog iets achter. :=
Vroeger heb ik ook altijd gesprongen op concours, met m'n pony en ook met een paard, maar ik heb niet meer zoveel lef. Ik heb eigenlijk geen idee waarom niet, er zijn nooit rare dingen gebeurd.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:04

Op die vallen na bij mij ook niet nee. In de les heb ik ook nooit ergens last van gehad, sprong met gemak 1.20, maar ja, dan staat er iemand naasst je te leuteren. Ik ben altijd bang dat ik val, en dan iets breek of zo. En dan heb ik toch echt problemen op werk, huishoud en kind gebied...

Edit: op paardgebied natuurlijk ook!

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:07

boef85 schreef:
Ben gister ook voor het eerst geweest .

Theorie valt wel mee , maar ik denk dat het lesgeven zelf moeilijk gaat worden .

Verder ben ik eeen dressuurruiter en absoluut geen springruiter .
Kan niet eens met de bomen omgaan ...

Iemand tips ???

Dat komt echt vanzelf :j

Uiteindelijk ging het springen bij mij zowat nog beter dan dressuur :j

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:08

:)Ikkuh:) schreef:

Heb gisteren een voicemail bericht ontvangen dat er iemand vlak voor de 1e les had afgezegd en dat ik dus evt nog mee kon doen.. Heb dus maar doorgegeven dat ik dat wel wil :) Zijn er nog meer mensen die zonder rijden doen in Twello toevallig?
Krijg als het goed is de spullen opgestuurd etc, dus dan kan ik ook weer aan de slag (is al 3 jaar geleden dat ik op school zat en nog moest leren :P)

Ik meld me ook! Ik zit ook in Twello :) .

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:17

Mariska_D schreef:
:)Ikkuh:) schreef:

Ik meld me ook! Ik zit ook in Twello :) .

Hey gezellig! :)

Maar moet je ook bij het niet rijden springen enzo kunnen geven of alleen dressuur? Is nogal lang geleden dat ik voor het laatst gesprongen heb :o

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 08:14

LovesHerPony schreef:
Nou mij is ingelicht door bepaalde vakmensen dat de cursus goed te doen moet zijn voor mij, maar toen ik op de cursus aankwam merkte ik toch dat ik het laagste niveau had (algemeen geen probleem want ik voldoe aan de eisen), maar in de ogen van de cursusleidster ziet ze toch graag een wat verder gevorderde combinaties (tja ik kan eerlijk zeggen L springen kan mijn paard wel maar L1 dressuur niet).

Er zitten idd behoorlijk wat Z ruiters in de groep ja.
Maar er zijn er ook een paar die pas net L2 rijden (waaronder ik) dus wat dat betreft ben je niet de enigste!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:26

Bij ons in de groep zitten ook behoorlijk veel b-ruiters hoor, dus maak je geen zorgen

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:04

Gister ook de eerste avond gehad, vind het nu al helemaal leuk en boven mijn verwachtingen :)

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:55

Net post gehad van de KNHS over de PVB's, was voor mij een verrassing :oo Ik vind het erg leuk om te doen, maar wist niet dat dit ook moest.
Vind het overigens een heel goed ding!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:59

Kreeg ik net ook, heb ik even mazzel dat mijn moeder bij het secreatriaat van de rijvereniging zit :D

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:19

Het is me nog niet duidelijk of het nu een theoretische aangelegenheid is of dat je ook daadwerkelijk het in de praktijk moet brengen.Want dat zou betekenen dat er tijdens het begeleiden of de activiteit iemand met me meeloopt?

http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=231& ... yle=0&men=

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:24

Je moet het in de praktijk brengen, en daaar dan een verslag over schrijven. Dat betekent dus dat iemand jou moet begeleiden bij het organiseren van een activiteit.Volgens mij is het dus zo, dat jij dus niet eindverantwoordelijk bent voor de activiteit, maar dat er dus iemand toezicht houd, b.v stalhouder o.i.d. Die moet daar ook een handtekening voor zetten. En jij begeleid een ruiter op wedstrijd, waar je dan een verslag van schrijft, van startkaart aanvraag, totdat het paard weer op stal staat zo ong.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:30

Maar wie controleert dat dan? Das toch hartstikke fraudegevoelig...