Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
carrylies schreef:Ik heb ook wel eens een heel lief schattig klein kindje gezien op een hele lieve betrouwbare (geen stoute) fjord. Het kindje zat met een bigsmile op haar pony, maar ging overal links waar ze rechts moest en andersom. Ook ging ze in draf waar ze in stap moest en andersom en haalde ze een gebroken lijn en van hand veranderen steeds door elkaar. Zelfs toen de voorlezer ging helpen (stuur maar van H naar het midden en dan weer naar K) snapte ze er niets van.
Hier kwam de veiligheid absoluut niet in gevaar, maar het kind kreeg geen pp. Overigens was de instructie/secretariaat er het volkomen mee eens, maar het kindje (of de moeder) wilde perse meedoen.
Flurk schreef:en wat dachten jullie van die proef met die gebroken lijn en die volte die waarvan we geen -2 mochten doen omdat ruiter toch rechtsaf bleef sturen?
Ilja000 schreef:Het is de taak van de instructie en de manegebedrijven om vooruit te denken.

daniella74 schreef:Zoals ik het heb opgevat moeten we dit soort proefjes dus beeindigen omdat we het kind niet kunnen laten slagen maar volgens mij is hier ook niet de veiligheid in gevaar. Ik vond Floris hier over ook niet heel duidelijk en ik heb dus eigenlijk geen idee hoe ik dit moet beoordelen. Een aan de kletter gaande pony is duidelijk als het kind er totaal geen controle over heeft maar ik ga geen kinderen als bovenstaand voorbeeld laten slagen en ik ga ook niet de proef beeindigen. Overigens heeft degene met wie ik zat het ook zo opgevat als ik. Wij hadden overigens wel vaak moeite mee te krijgen wat er nu besproken werd omdat voor en achter ons vrolijk gekakeld werd. Ik heb het echter nog eens aan Floris gevraagd net als mijn buurvrouw en dit is wat er allebei van begrepen. Voor dat incidentele F2 proefje dat niet niet helemaal lukt geef ik gewoon lekker tussen de 200 en 208 punten.
Ilja, ik begrijp dat je niet van mijn aanbod voor de 19e gebruik maakt?
Flurk schreef:wat ik heel raar vond was dat men eerst zei over die -2 punten aftrekken van bijvoorbeeld zwarte handschoenen en later maakte men ervan kijk maar.
In praktijk geef ik altijd een 5 en schrijf dan op zwarte handschoenen niet toegestaan. (want ben meestal te laat om ze voor tijdig uit te laten trekken)
daniella74 schreef:Flurk schreef:en wat dachten jullie van die proef met die gebroken lijn en die volte die waarvan we geen -2 mochten doen omdat ruiter toch rechtsaf bleef sturen?
Ik had dus ook een -2 en dat van die handschoenen vond ik ook vreemd.
Ik ben er redelijk onzeker van geworden hoe ik met sommige dingen moet omgaan.
Kon het wel waarderen die opmerking. Maakte me meteen scherp voor de rest van de avond. Flurk schreef:Vond waardeloos dat er geen microfoon was heb ook niet alles goed kunnen verstaan. Wel bemerkte ik dat kijken en schrijven mij tegenwoordig steeds makkelijker af gaat en je kon merken dat de beginnende juryleden daar behoorlijk moeite mee hadden gisteravond
Merk toch de routine dan
Flurk schreef:Flurk schreef:Ik had dus ook een -2 en dat van die handschoenen vond ik ook vreemd.
Ik ben er redelijk onzeker van geworden hoe ik met sommige dingen moet omgaan.
das nou precies wat ik bedoel dat vind ik echt een nadeel van de FNRS.
Was gisteren pas om 24:00 uur thuis.
pfffff
Flurk schreef:hoe vonden jullie dat de instructeur zonder cap in de les reed
raar dat er niemand van de FNRS organisatie daar iets over riep want de manege heeft wel een veiligheidscertificaat
Vippie schreef:Ilja000 schreef:Het is de taak van de instructie en de manegebedrijven om vooruit te denken.
Als jury heb je ook een sturende functie, merk dat veel bedrijven die sturing toch echt nodig hebben en waarderen. Je moet ook eens de handrem aan durven trekken en kunnen zeggen dat er beter nog wat doorgeoefend kan worden voor ze verder gaan. Soms zien ze het gewoon zelf niet
Maar ik hoor het al, het motto blijft voor komend seizoen: leuk geprobeerd doe maar een 6![]()
![]()
En idd vreemd dat de FNRS daar op zo'n moment niks over zegt, maarja ze zijn te gast dus de manege mag je waarschijnlijk niet voor het hoofd stoten op zo'n moment. Ookal ben ik niet geweest, ik zit me weer te verbazen hoor als ik het zo hoor en lees.
Ilja000 schreef:[
Hoe ver gaat je sturende functie? Wat mij betreft en wat de reglementen betreft tot wat je op dat moment ziet. En je hoort te beoordelen wat je vraagt. Natuurlijk kun je er altijd een opmerking onder schrijven of met het secretariaat bespreken, maar voldoende voor dat moment is voldoende voor DIE proef en niet voor de volgende proef. Ook dat is gisteren aan bod gekomen.
Toen ging het over iemand niet een pp geven omdat de jury hem nog niet het volgende proefje zou zien rijden.