Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pien_2010 schreef:Wat een grappig topic is dit.
Wij hebben ook grappige uitspraken meegemaakt. Mijn dochter startte 9 jaar geleden met haar merens in de wedstrijdsport bij de pony's. Na de wedstrijd moest ze naar de jury dus ik (mams) sprintje getrokken zodat we tegelijk aankwamen bij de auto.
Jury: "paard heeft wel weinig sokken voor een fries hé", wij: "dat klopt". "" Paard is wel klein voor een fries hé", wij: "dat klopt". "Paard heeft wel zijn staart anders dan bij een fries", wij weer "dat klopt". Dus zei ik tegen die man: "volgens mij hebt u zich geërgerd aan deze mislukte Fries". "Ja", zegt hij blij met mijn begrip, "dat klopt". "Gelukkig dan maar dat het geen mislukte Fries is maar een eerste premie merens" gaf ik lachend terug.![]()
Mijn dochter en ik lachend af, de schrijfster klapte dubbel van het lachen. Jury tja......Dat waren dus geen winstpunten, de goede man had zich teveel geërgerd.
LizzyO schreef:Waarom heb ik dit topic pas zo laat ontdekt![]()
Maar eentje uit de oude doos. Onderlinge wedstrijd met een manegepaard dat toen nog niet zo lang op die manege stond en nog niet eerder had gezien dat het juryhokje open kon. Dus de proef begon met binnenkomen bij A en tussen X en G halthouden en groeten. Maar het paard vond het juryhokje zo interessant dat hij pas stil wilde staan toen hij op C met z'n neus tegen het glas stond. De jury zei hierop: "gezellig, kom er bij zitten". Waarop de jury, de schrijver en ik en een deuk lagen.
En nog eentje. Ik heb ooit bij een jury (m) geschreven waarbij er een amazone de baan in kwam met een enorme voorgevel. De jury was er bang voor dat zij zichzelf bij het lichtrijden een blauw oog zou slaan. Bijna de hele proef lang hebben de jury en ik een discussie gehad over de zin en onzin van sport-BH's. Uiteindelijk hebben we maar besloten dat het niet vriendelijk was om als commentaar te vermelden dat ze een sport-BH moest aanschaffen.
Kyarahh schreef:Hier ook nog een;
Was klaar met mijn proef met mijn 4-jarige die pas een paar keer mee op wedstrijd was geweest.
De jury wil na de proef nog iets zeggen, dus hij schuift dat raampje van het juryhokje open, waarop mijn pony zich helemaal kapot schrok en er keihard tussenuit galoppeerde