Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:50

Met de tinker waar ik op reed, een f-proefje van normaal 8 minuten. Ik was veel sneller de bak uit. Paard had er zin in.
'Dankjewel dat je rekening houd met dat we uitlopen, maar volgende keer een versnelling lager!'

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:09

Er komen echt hele mooie uitspraken voor bij zeg, heel leuk om te lezen!

Laatst had ik selectiewedstrijd met mijn huidige pony, toen stond er op de protocol: "Hier word ik vrolijk van! Volgens het boekje, keurig!"
Dat is misschien geen grappige uitspraak, maar wel super leuk!! :D Ik had 204 punten.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:17

Jaja.. ''En hier is Annemarie met Qu, Qui, Qwi, oh wacht het is Quinta' :')

Caslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:16

ik reed een x mn wedstrijd op een fjord,
had ik voor mn verzorging een 6 omdat ik niets aan zn manen had gedaan,,
bij een fjord _/-\o_
was gewoon een fnrs, xD

Anita0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:29

Het hoort hiet niet helemaal thuis in dit topic maar ik denk dat ik er hier het beste antwoord op krijg :P .
Ik heb zondag wedstrijd gereden in de B en nu was het zo het geval dat je bij C de rijbaan kon verlaten i.p.v. A zoals in het proevenboekje staat.
Nu kwam ik pas na het eerste proefje erachter door oplettende voorlezer dat ik het inprincipe niet volgens het proefje deed.
A afwenden tussen x en g halthouden en groeten en bij A de rijbaan verlaten. Ik verliet dus bij C de rijbak.
2De proef daarom na dat ik heb halt gehouden nog helemaal door naar A gereden en daarna bij C de rijbak verlaten wat natuurlijk wel wat tijd kost }> .

Hoe vinden jullie dat het dan in die situatie hoort?
Hopelijk heb ik het een beetje begrijpend uitgelegd.
(ben er bij de eerste proef niet op afgerekend)

Century

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:32

Ik moest een keer schrijven tijdens een dressuurwedstrijd. Het paard bokte zijn amazone eraf (die er binnen no time weer op zat en verder mocht) en ik moest opschrijven: "Afstappen was niet gevraagd".

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:25

@anita0: zo hoort het ook, je moet na het afgroeten de min of meer meest efficiente weg naar A vinden en vervolgens er min of meer meest efficiente weg naar de uitgang van de bak. Veel verenigingen vinden dat echter wel heel erg tijdrovend. Je krijgt dan van de ringmeester - die dat heeft kortgesloten met de jury - door dat je na het afgroeten gewoon naar de uitgang mag (scheelt al snel een dikke minuut per proefje). Maar als je dat niet te horen krijgt: netjes via A.

Anita0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:12

Okee bedankt FloortjeM dan doe ik het zo voortaan :j

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:25

Ik reed M1 met mijn zwarte pony.

*Ze was errrrrug vrolijk, passage - uitgestrekte draf - changementen om de pas.
Jury: Leuke pony, leuke combinatie, leuke proef en als je nu nog eens gaat doen wat er gevraagd wordt komt dat helemaal goed met jullie! :+

*Wij moesten 's avonds rijden, alleen een lamp was uitgevallen dus reed een helft van de proef in het donker. Moest ik na de proef bij de Jury komen.
Jury: Het is heel mooi zo'n zwarte pony, maar had je niet beter een schimmel kunnen pakken dan had ik er nog wat van kunnen zien. Overigens nog wel 221 punten en 1e *\o/* (ze liep ook goed)

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:54

Ik let daar echt nooit op als ik jureer, groeten is klaar.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:23

geweldige voorbij zien komen :')
heb zelf helaas nog niks..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:40

Wat een grappig topic is dit.
Wij hebben ook grappige uitspraken meegemaakt. Mijn dochter startte 9 jaar geleden met haar merens in de wedstrijdsport bij de pony's. Na de wedstrijd moest ze naar de jury dus ik (mams) sprintje getrokken zodat we tegelijk aankwamen bij de auto.
Jury: "paard heeft wel weinig sokken voor een fries hé", wij: "dat klopt". "" Paard is wel klein voor een fries hé", wij: "dat klopt". "Paard heeft wel zijn staart anders dan bij een fries", wij weer "dat klopt". Dus zei ik tegen die man: "volgens mij hebt u zich geërgerd aan deze mislukte Fries". "Ja", zegt hij blij met mijn begrip, "dat klopt". "Gelukkig dan maar dat het geen mislukte Fries is maar een eerste premie merens" gaf ik lachend terug. <3
Mijn dochter en ik lachend af, de schrijfster klapte dubbel van het lachen. Jury tja......Dat waren dus geen winstpunten, de goede man had zich teveel geërgerd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:44

Nog eentje. Mijn dochter reed met haar merens in een vreselijk slechte bak. Ze was eerste die moest starten. Paard viel een keer vol op de knieën, sprong overeind en mijn dochter reed braaf proef uit.
De volgende viel drie keer vol en staakte de proef. De derde viel al bij binnenkomst en de wedstrijd werd gestaakt.
Mijn dochter had winst en dus eerste prijs. Stond bij het commentaar: "alleen een stoere merens gaat door tot het einde, daarom hebben jullie winst en de eerste prijs".
Ik ben onder de indruk van ruiter en paardje! Wij blij want we dachten dat het niets was geworden want het ging niet super op die bodem.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:54

Onderlinge wedstrijd, paardje was altijd heel braaf. Toen niet, hij bokte door de hele bak heen. Had moeite met blijven zitten.
Natuurlijk allemaal lage punten. Jury commentaar: Je hebt de rodeo netjes uitgezeten!
Ach toch wel leuk

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:44

Ik moest in mijn b-proefje de volte linksom in galop. Maar linker galop is niet zijn sterkste kant. Maar hij sprong gelukkig goed aan. Kreeg ik als jury commentaar niet tolten.
Maar Rákni is dan wel een ijslander maar kan toch echt niet tolten :s

LizzyO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:00

Waarom heb ik dit topic pas zo laat ontdekt :P

Maar eentje uit de oude doos. Onderlinge wedstrijd met een manegepaard dat toen nog niet zo lang op die manege stond en nog niet eerder had gezien dat het juryhokje open kon. Dus de proef begon met binnenkomen bij A en tussen X en G halthouden en groeten. Maar het paard vond het juryhokje zo interessant dat hij pas stil wilde staan toen hij op C met z'n neus tegen het glas stond. De jury zei hierop: "gezellig, kom er bij zitten". Waarop de jury, de schrijver en ik en een deuk lagen.

En nog eentje. Ik heb ooit bij een jury (m) geschreven waarbij er een amazone de baan in kwam met een enorme voorgevel. De jury was er bang voor dat zij zichzelf bij het lichtrijden een blauw oog zou slaan. Bijna de hele proef lang hebben de jury en ik een discussie gehad over de zin en onzin van sport-BH's. Uiteindelijk hebben we maar besloten dat het niet vriendelijk was om als commentaar te vermelden dat ze een sport-BH moest aanschaffen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:56

pien_2010 schreef:
Wat een grappig topic is dit.
Wij hebben ook grappige uitspraken meegemaakt. Mijn dochter startte 9 jaar geleden met haar merens in de wedstrijdsport bij de pony's. Na de wedstrijd moest ze naar de jury dus ik (mams) sprintje getrokken zodat we tegelijk aankwamen bij de auto.
Jury: "paard heeft wel weinig sokken voor een fries hé", wij: "dat klopt". "" Paard is wel klein voor een fries hé", wij: "dat klopt". "Paard heeft wel zijn staart anders dan bij een fries", wij weer "dat klopt". Dus zei ik tegen die man: "volgens mij hebt u zich geërgerd aan deze mislukte Fries". "Ja", zegt hij blij met mijn begrip, "dat klopt". "Gelukkig dan maar dat het geen mislukte Fries is maar een eerste premie merens" gaf ik lachend terug. <3
Mijn dochter en ik lachend af, de schrijfster klapte dubbel van het lachen. Jury tja......Dat waren dus geen winstpunten, de goede man had zich teveel geërgerd.

Achteraf is het natuurlijk heel lachwekkend, maar eigenlijk is het te triest voor woorden. Alles moet of Fries of KWPN zijn. Heb je iets anders, dan wordt je daar op afgerekend/herkennen ze het ras niet.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:36

Ik heb van het weekend voor het eerst in 3 jaar maar weer eens buiten gestart, start normaal alleen het indoorseizoen. Was allemaal best spannend zo'n groot concours met ook springen. Mijn proef was dan ook niet winstwaardig want madam had teveel spanning in het lijf om lekker nagevelijk te rijden.
Op mijn protocol stond echter niet dat ze meer nagevelijk moest zijn, maar er stond dat ze meer nagelijk moest zijn, en dit stond consequent bij meerdere onderdelen :D (waar ze niet nagevelijk was, dus ik ga er maar vanuit dat de jury nagevelijk bedoelt :P )

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:57

Das dan een erg blonde schrijfster geweest... Hoewel jij het ook niet goed schrijft, het is namelijk nageeflijk!

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:06

ik ben ook heel belont...:D

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:08

Hier ook nog een;

Was klaar met mijn proef met mijn 4-jarige die pas een paar keer mee op wedstrijd was geweest.
De jury wil na de proef nog iets zeggen, dus hij schuift dat raampje van het juryhokje open, waarop mijn pony zich helemaal kapot schrok en er keihard tussenuit galoppeerde :+

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:10

Toen ik je aan zag komen draven, dacht ik echt waaaauw dit word mijn nummer 1!
Totdat je ging galopperen :+

bedankt hahaha

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:15

LizzyO schreef:
Waarom heb ik dit topic pas zo laat ontdekt :P

Maar eentje uit de oude doos. Onderlinge wedstrijd met een manegepaard dat toen nog niet zo lang op die manege stond en nog niet eerder had gezien dat het juryhokje open kon. Dus de proef begon met binnenkomen bij A en tussen X en G halthouden en groeten. Maar het paard vond het juryhokje zo interessant dat hij pas stil wilde staan toen hij op C met z'n neus tegen het glas stond. De jury zei hierop: "gezellig, kom er bij zitten". Waarop de jury, de schrijver en ik en een deuk lagen.

En nog eentje. Ik heb ooit bij een jury (m) geschreven waarbij er een amazone de baan in kwam met een enorme voorgevel. De jury was er bang voor dat zij zichzelf bij het lichtrijden een blauw oog zou slaan. Bijna de hele proef lang hebben de jury en ik een discussie gehad over de zin en onzin van sport-BH's. Uiteindelijk hebben we maar besloten dat het niet vriendelijk was om als commentaar te vermelden dat ze een sport-BH moest aanschaffen.

_O- _O- _O- _O- _O-

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:15

Kyarahh schreef:
Hier ook nog een;

Was klaar met mijn proef met mijn 4-jarige die pas een paar keer mee op wedstrijd was geweest.
De jury wil na de proef nog iets zeggen, dus hij schuift dat raampje van het juryhokje open, waarop mijn pony zich helemaal kapot schrok en er keihard tussenuit galoppeerde :+

dat herken ik ook hahah

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:58

Niet echt een uitspraak van een jury, maar van de paddockmeester die de protocols ging ophalen.
Op alle onderdelen stond 7, zonder commentaar. Met 70% had ruimschoots gewonnen.
Reactie van die man "amai, 't was precies maar een eentonige proef!"