Elisa2 schreef:Ja ik vind dat ook nogal apart,maar bedankt.Ik moet niveau 2 doen,rijd zelf hoog genoeg,maar vind maar eens een combi die M is en ook wil springen met een paard.
Degene die je meeneemt op het examen moet B/L niveau zijn heb ik van onze instructeur begrepen. Het lesgeven wordt op B/L niveau beoordeeld en bij niveau 2 moet je op dit niveau kunnen lesgeven. Iemand met een hoger niveau meenemen mag natuurlijk altijd, maar is niet verplicht. Tenminste, dit is hoe het bij ons verteld is.
Wat betreft het zelf rijden op een paard wat kleiner is dan 1.60 of een pony, kan ik me best voorstellen dat dat niet kan. Op het examen moet je natuulijk ook wisselen van paard en dan is een pony van pak 'em beet 1.47 niet echt geschikt voor de doorsnee-ruiter die examen doet. Ik merk dat al met mijn paard van 1.64 (rank type). Er zitten een paar lange mensen in onze groep en ik hoop dat die mijn paard niet loten, die hebben dan het gevoel om op een pony te zitten denk ik.

Hoewel ik tegen die tijd al verhuist ben waarschijnlijk 
Kan bijna niet misgaan toch?! 

Ik volg de cursus kandidaat 2 in Horst ad Maas in Limburg van Trudi Houwen. Heb ook nog niks gehoord van cijfers?
En we hebben ook nog geen proefexamen gehad, we zijn volgens schema wel na de volgende les al door de theorie stof heen. Wij hebben tot nu toe iedere keer eerst 2 lessen en dan 1 uur theorie, heb eigenlijk t idee dat theori er wat bij inschiet...